تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 14:25
کد خبر : 37140

مدیرعامل پتروشیمی پارس عسلویه خبر داد:

آغاز راه‌اندازی اتیل بنزن پارس عسلویه از ۳۰ آذر

آغاز راه‌اندازی اتیل بنزن پارس عسلویه از ۳۰ آذر
اخبار پولی مالی_ مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به آغاز پیش راه اندازی و راه اندازی واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر از 30 آذر، به تشریح جزئیات واردات اولین محموله 12 هزار تنی استایرن پرداخت و گفت که در راستای حمایت از مشتریان و مصرف کنندگان، استایرن وارداتی با قیمت تلفیقی در بورس عرضه می شود.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی واحد اتیل بنزن پتروشیمی پارس، گفت: تعمیرات اساسی این واحد با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و کارشناسان پتروشیمی پارس آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون ساخت بیش از ۱۲ هزار تیوپ به پایان رسیده و همزمان عملیات ساخت، نوسازی و بازسازی مبدل‌ها در عسلویه، ماهشهر، اصفهان و اراک توسط سازندگان ایرانی مراحل پایانی را پشت سرمی‌گذارد.

مدیرعامل پتروشیمی پارس با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی، پیش بینی می‌شود از سی ام آذر امسال عملیات راه‌اندازی و ازسرگیری تولید در واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر آغاز شود، تصریح کرد: مطابق برنامه، تولید تجاری با پایان مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، از سوم دی ماه امسال آغاز خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه با انجام این پروژه ملی تعمیرات اساسی، نوسازی و بازسازی واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پارس این پتروشیمی از توان تولید روزانه بالغ بر یک هزار و ۷۸۰ تن محصول استایرن منومر با کیفیت بالا برخوردار خواهد بود، یادآور شد: این واحد پس از حدود ۱۵ سال تعمیر اساسی شده و انجام این پروژه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، متخصصان پتروشیمی پارس و پژوهشگاه صنعت نفت، نوید تولیدی پایدار و بالاتر از ظرفیت اسمی را خواهد داد.

وی همچنین بااشاره به تأمین کامل روغن انتقال حرارتی مصرفی واحد اتیل بنزن پتروشیمی پارس، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان استایرن منومر پارس نگرانی بابت تولید پایدار و مطمئن نداشته باشند.

واردات اولین محموله استایرن منومر به ایران
مدیرعامل پتروشیمی پارس همچنین با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تأمین خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی و مدیریت عرضه و تقاضا در بازار اقدام به خرید و واردات سه محموله استایرن منومر کرده است، گفت: اولین محموله دوازده هزار تنی خریداری شده و در مسیر حمل دریایی به پایانه پتروشیمی عسلویه است.

حسنی با اعلام اینکه این محموله ۲۷ آذر ماه امسال در مخازن عسلویه تخلیه خواهد شد، از عرضه اولین استایرن منومر در قالب سلف یک ماهه در بورس کالا در هفته جاری خبر داد و گفت:

پس از آن هم، دو محموله دیگر هم به ترتیب در مخازن پتروشیمی پارس تخلیه و روانه بازار مصرف می شود.

وی از عرضه سه محموله دوازده هزار تنی استایرن منومر وارداتی در بازار پس از عرضه هفته جاری خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت ذخیره سازی ۴۰ هزار تنی استایرن منومر در پتروشیمی پارس محدودیت عملیاتی برای تولید همزمان و واردات این محصول وجود ندارد.

مصرف کنندگان نگران قیمت نباشند
حسنی همچنین با تأکید بر اینکه مصرف کنندگان استایرن منومر در صنایع پائین دستی نگران قیمت استایرن منومر وارداتی نباشند، خاطرنشان کرد: این محصول با قیمت تلفیقی و با هدف حمایت از صنایع پائین دستی و مصرف کنندگان داخلی عرضه می شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.