با راه اندازی کریدور ریلی کاشغر- نارین و اوش- سرخس؛
فاصله حمل کالا بین ایران و چین به ۵ روز کاهش می یابد
به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی ایران معین به نقل از هلدینگ سبا، در جریان این نشست طرفین در خصوص راهکارهای توسعه روابط تجاری و سرمایهگذاری های مشترک در ایران و قرقیزستان با توجه به زمینهها و حوزههای کسب و کار شرکت های تابعه این هلدینگ و فرصت های سرمایهگذاری در آن کشور به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!در ابتدای این دیدار، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ سبا با اشاره به علاقهمندی و اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور و همچنین عضویت ایران در پیمان شانگهای و اتحادیه اقتصادی اورسیا بر لزوم گسترش تعاملات اقتصادی فی مابین تاکید کرد.
زنجیره ظرفیتهای مجموعه هلدینگ سبا
محسن احمدی ضمن اشاره به ظرفیتهای موجود در شرکتهای بیمه اتکایی وابسته به این هلدینگ از امکان ارائه پوشش های بیمهای به سرمایهگذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی و قبولی ریسکهای صادره از سوی شرکتهای بیمه قرقیزی و پذیرش ریسک و امکان بیمه اتکایی مجدد آنها بعنوان بخشی از راهبرد توسعه همکاری های فی مابین یاد کرد.
مدیرعامل هلدینگ سبا در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در شرکت ساختمانی وابسته به هلدینگ سبا از امکان ارائه انواع خدمات مهندسی، تامین مصالح و کالاهای ساختمان، و آمادگی برای قبولی پیمان مدیریت و پیمانکاری ساختمانها و مجتمع های بزرگ تجاری آماده ساخت در بیشکک و اوش خبر داد. وی همچنین از آمادگی این هلدینگ برای همکاری در ایجاد زیر ساخت های IT و ICT مورد نیاز شرکتها، سازمان ها و سایر پروژه های حوزه فناوری قرقیزستان خبر داد.
وی با اشاره به ایجاد موفق ” سامانه یکپارچه بیمه گری در شرکت سهامی بیمه ایران” توسط شرکت وابسته به این هلدینگ از آمادگی برای اجرای مشابه این سامانه و ارائه انواع خدمات نوین بیمهای و تولید انواع اپلیکیشن های تلفن همراه برای بازار قرقیزستان بعنوان یکی از فعالیتهای مشترک آتی نام برد.
احمدی با اشاره به استراتژی این هلدینگ برای حضور در بازارهای هدف و توسعه روابط تجاری، از جمله: واردات اقلام دامی و کشاورزی از قرقیزستان همچنین امکان صادرات تجهیزات و تولیدات صنعتی و پلیمری ایران به آن کشور، از آمادگی برای بررسی ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی و دامداری و امکان کشت فرا سرزمینی و صادرات محصولات آن به سایرکشورها خبر داد. وی از عزم این هلدینگ برای استفاده از ظرفیت های موجود اقتصادی درکریدور مشترک حمل و نقل چین و قرقیزستان با هدف تجارت با چین خبر داد.
مدیرعامل هلدینگ سبا خاطر نشان کرد هرگونه تولید و تجارت در جهان بدون نگاه به ظرفیت و پتانسیل های چین غیرممکن به نظر می رسد و بازار مصرف ۵ میلیارد نفری این کشور و همچنین امکان تولید ارزان در آن کشور از فرصتهای بی بدیل اقتصاد در عرصه بین المللی را فراهم آورده است.
احمدی یادآور شد با توجه به بازسازی راه های مواصلاتی بین کاشغر، چین و نارین _ اوش در قرقیزستان و در صورت فراهم شدن امکان استفاده برای تردد کامیونی و حمل و نقل جاده ای توسط تجار و بازرگانان ایرانی می توان با استفاده از پناسیل کشور قرقیزستان و بهره مندی از تسهیلات حمایتی در مناطق آزاد نارین و اوش، می توان مرکز تجاری مشترک ایران، قرقیزستان را برای رونق فعالیت های بازرگانی آتی با چین و کشورهای همجوار در آسیای میانه راه اندازی کرد.
فرش قرمز قرقیزستان برای سرمایه گذاری هلدینگ سبا
در ادامه سفیر قرقیزستان در تهران با اشاره به ظرفیت های موجود در قرقیزستان و امکان صادرات محصولات و تولیدات ایران از طریق آن کشور به حوزه کشور های اوراسیا و اتحادیه شانگهای بدون پرداخت عوارض گمرکی اعلام کرد؛ توافق نامه ی گمرکی GSP با اتحادیه اروپا این امکان را برای صادرات و واردات کالا بدون تعرفه برای ۶ هزار قلم کالا به مقصد اتحادیه اروپا فراهم آورده است.
تورکان صدیکف خاطر نشان کرد با راه اندازی کریدور جاده ای بین کاشغر _ نارین و اوش امکان حمل کالا با کامیونهای باری بین قرقیزستان و چین فراهم شده است. از این کریدور راه چین به اروپا از طریق ایران و ترکیه و همچنین چین به منطقه کشور های عربی حاشیه خلیج فارس از طریق ایران تسهیل می شود، این مسیر مدت زمان ارسال کالا را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.
وی با اشاره به تمایل و عزم قرقیزستان برای فراهم کردن امکان حضور هلدینگ توسعه کسب و کار سبا در حوزه سرمایه گذاری و تجارت با قرقیزستان از مشارکت در تجارت مکمل با چین و روسیه، استقبال و بر تمایل دولت این کشور برای استفاده از کریدور اوش _ بندر چابهار و بندرعباس با هدف حمل کالا و دسترسی به دریا های آزاد خبر داد. وی خاطر نشان کرد راه اندازی کریدور راه آهن کاشغر -نارین و اوش -سرخس فاصله حمل کالا را از چین به ایران را به ۵ روز کاهش می دهند.
سفیر قرقیزستان با بیان این مطلب که در حال تلاش برای توسعه انواع روش های حمل و نقل از جمله جاده ای و ریلی با کشور چین و به ویژه با شهرهای کاشغر و ارومجی هستیم، یادآور شد با اتصال کریدور ریلی بین دو کشور بزودی آسیای میانه و چین از طریق این کریدور به ایران و آب های آزاد متصل می شوند.
صدیکف با اشاره به اقدامات و تفاهمنامههای منعقد بین کشورهای پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عزم جدی دولت قرقیزستان برای راه اندازی این کریدور در کنارکریدور جاده ای موجود بین چین و قرقیزستان تاکید کرد.
سفیر قرقیزستان خاطر نشان ساخت هدفگذاری و برنامه ریزی لازم برای تبدیل شدن به هاب صادرات چین به آسیای میانه و جا به جایی نزدیک به ۲۰ میلیون تن کالا در سال به ایران و کشورهای عربی در دستور کار بیشکک قرار دارد.
صدیکف ضمن دعوت مجدد از مدیرعامل هلدینگ سبا و هیات تجاری همراه برای حضور در بیشکک و مذاکره با مقامات و تجار کشور قرقیزستان، ابراز امیدواری کرد با حضور این هیات و بازدید از ظرفیتهای اقتصادی قرقیزستان خصوصاً در مناطق آزاد تجاری اوش و نارین، زمینه سرمایهگذاریهای مشترک و فعالیتهای اقتصادی دو جانبه و چند جانبه با کشورهای حوزه اوراسیا و چین فراهم گردد.
برچسب ها :ایران و چین ، حمل کالا ، کریدور ریلی ، کریدور ریلی اوش- سرخس ، کریدور ریلی کاشغر- نارین
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰