تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 14:43
کد خبر : 9967

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد:

ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ورود به صنعت بیمه

ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ورود به صنعت بیمه
اخبار پولی مالی- شرکت های دانش بنیان می توانند برای رفع نیازهای صنعت بیمه در دو حوزه توسعه بازار و کاهش هزینه خدمات ارایه دهند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایرنا  علی وحدت،رییس صندوق نوآوری و شکوفایی روز سه شنبه در رویداد آنلاین تبادل فناوری صنعت در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شروع فعالیت شرکت های دانش بنیان مربوط به سال ۸۹ و تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است. بعد از گذشت ۱۱ سال ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور پا گرفته و اکوسیستم نوآوری از این شرکت ها، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها و صندوق های تامین مالی در کشور را شکل داده اند.

وی بیان کرد: امسال تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که کلیات این قانون به جز یک بند آن به تصویب رسیده است.

وحدت با بیان اینکه تصویب قانون جهش تولید نقطه عطفی در دهه دوم فعالیت شرکت های دانش بنیان است، تصریح کرد: این شرکت‌ها در حوزه های بسیاری فعال هستند و بیشتر در حوزه‌هایی توانمند شدند که درخواست بیشتری بوده است، در طرح جهش تولید در خصوص سرمایه گذاری مشترک بانک ها و صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه های خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: مشکلات و چالش هایی در چارچوب صنعت بیمه وجود دارد؛ در حالی که حداکثر استفاده صنعت بیمه از شرکت های دانش بنیان، در بخش کوچک فروش بیمه است. این شرکت‌ها در دو حوزه می توانند به صنعت بیمه خدمات رسانی کنند که یک حوزه آن رفع نیازهای صنعت بیمه در زمینه هایی مانند کاهش هزینه ها و افزایش راندمان است.

وحدت یادآور شد: در حوزه ای مانند دفاع که اصل محرمانگی در آن حاکم است، هر جا نیاز شد از توان این شرکت ها استفاده شده است و اکنون پیشرفت های کشور مدیون این شرکت ها و نوآوری باز است.

وی گفت: در هر حوزه ای که درها باز بود این شرکت‌ها توانستند نقش آفرینی کنند. دومین حوزه ای که این شرکت ها می توانند در صنعت بیمه موثر باشند، توسعه بازار است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: اگر می خواهیم ضریب بیمه از ۲.۶ به هفت درصد برسد، نیاز است بیمه های جدیدی تعریف شود و این امر بدون برون سپاری قابل حل نیست.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت ها دارای ظرفیت های بالایی هستند، عنوان کرد: مسیر موفقیت صنعت بیمه چه در حوزه کاهش هزینه ها و چه در توسعه بازار از شرکت های دانش بنیان و نهادهای سیاستگذار می گذرد.

وحدت گفت: اصراری نداریم که این شرکت ها در حوزه فروش بیمه وارد شوند. حوزه های علم و فناوری زمینه ای است که می تواند در توسعه بیمه موثر باشد. در حال حاضر در صندوق در قالب مسابقه بیمه سرمایه گذاری را آغاز کرده ایم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رسیدن سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی به میزان پنج درصد، گفت: آسان ترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از نیروهای ارزان و خوش فکر و آماده به کار جوانان و شرکت های دانش بنیان است. امید است این رویداد نقطه آغازی برای نفوذ فناوری در صنعت بیمه باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.