تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 13:09
کد خبر : 1869

در راستای تسریع در تعیین تکلیف کالاهای متروکه:

صدور احکام حاکم شرع اموال تملیکی الکترونیکی شد

صدور احکام حاکم شرع اموال تملیکی الکترونیکی شد
اخبار پولی مالی- حاکم شرع سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در سامانه مکاتبات سازمان اموال تملیکی، صدور احکام مرتبط با ماده ۳۳ قانون سازمان اموال تملیکی از این پس به‌ صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، جلسه‌ای مشترک با حضور سید عباس پوریانی حاکم شرع این سازمان، قاسم رسولی فاضل عضو هیات عالی نظارت و نماینده قوه قضاییه ، حسین میرمعینی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول، برومند میرزایی پور مدیر جمع آوری و نگهداری اموال منقول و حسین قمری مدیر فاوا و امنیت فضای مجازی با محوریت الکترونیکی شدن فرآیند صدور احکام حاکم شرع اموال تملیکی برگزار شد.

عباس پوریانی در این باره اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مدیریت های استانی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مکلف هستند ضمن رفع ابهامات و نواقص در اظهارنامه متروکه با ذکر نام صاحب کالا، مدارکی از جمله برگ اظهارنامه و قبض انبار گمرک را با مشخصات دقیق کالا از جهت نوع، وزن و غیره و همچنین قبض انبار سازمان در صورت انتقال کالا به همراه فرم اعلامی از طرف دفتر حاکم شرع از طریق این سامانه ، به دفتر حاکم شرع ارسال نمایند.

وی در ادامه افزود: در گذشته فرآیند اخذ احکام از سوی حاکم شرع بیش از دوماه به طول می انجامید که با ایجاد این سامانه فرآیند مذکور به ۴۸ ساعت کاهش یافته است و مدیریت جمع آوری و نگهداری اموال منقول بعنوان ناظر بر انجام صحیح این فرآیند معرفی شد.

شایان ذکر است الکترونیکی شدن فرآیند صدور احکام حاکم شرع اموال تملیکی در ادامه تحولات و پیگیری های مدیرعامل این سازمان در راستای ارتقاء سامانه ها و با هدف تسریع در تعیین تکلیف پرونده های متروکه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.