تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 11:16
کد خبر : 4818

در نشست خبری سامانه مبادله رمزارز بیتستان مطرح شد:

درآمد یک میلیارد دلاری ماینرهای ایرانی از صنعت رمز ارز

درآمد یک میلیارد دلاری ماینرهای ایرانی از صنعت رمز ارز
اخبار پولی مالی- سهم ایرانی‌ها از تولید بیت کوین کمتر از ۵ درصد و درآمد ماینرهای ایرانی از این صنعت حدود یک میلیارد دلار در سال است.

به گزارش اخبار پولی مالی،نشست خبری سامانه مبادله رمزارز بیتستان با موضوع ارائه گزارش جامعه سالانه این شرکت، روز چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور حامد میرزایی مدیرعامل، بهمن حبیبی مدیر بازاریابی این شرکت و جمعی از روزنامه‌نگاران به صورت آنلاین برگزار شد و مدیران بیتستان ابتدا به ارائه آمار و اطلاعاتی شفاف درباره بازار تبادل رمزارزها در کشور پرداختند.

در این نشست صنعت رمز ارز از ۳ منظر معامله‌گری، سرمایه‌گذاری و استخراج با رویکرد قانون‌گذاری و چشم‌انداز آینده مورد بررسی کارشناسان حاضر قرار گرفت. همچنین بررسی صنعت رمزارزها در جهان و ارائه آمارهای چشمگیر این صنعت به همراه فرصت‌های رشد و توسعه ایران در این صنعت، بررسی پلتفرم‌های مبادله رمزارز در ایران، ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای سامانه تبادل رمزارز بیتستان به عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو از محورهای اصلی این نشست مجازی بود.

حوزه رمزارزها هر چند هنوز در ایران مقررات گذاری نشده است و قوانین خاصی برای آن وجود ندارد اما برخی از فعالان این صنعت معتقدند مبادلات این بازار روزانه مبلغی بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان بوده و ۸۸ درصد از این مبادلات روی صرافی‌های ایرانی انجام می‌شود.

حامد میرزایی، مدیرعامل بیتستان در نشست خبری که در خصوص عملکرد این مجموعه برگزار شد با بیان اینکه این صنعت به نگاهی دقیق و اصولی نیازمند است و تهدیدها و فرصت‌ها باید به درستی دیده شوند، گفت: ما از صنعتی صحبت می‌کنیم که ارزش کل بازارش در یک سال گذشته از ۳۰۰ میلیارد دلار به ۲.۶ هزار میلیارد دلار رسیده است. رشد ۵۹۹ درصدی این صنعت در یک سال گذشته و رشد ۱۴هزار و ۶۲۷درصدی آن در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نشانگر روند پذیرش این حوزه در جهان است.

میرزایی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر جهانی در این بازار حضور دارند و تا به حال ۱۸هزار کسب‌وکار رمزارزها را به عنوان یک روش پرداختی پذیرفته‌اند و بازار رمزارزها رکورد سرمایه‌گذاری در تکنولوژی را شکسته است، ادامه داد:‌ هند، آمریکا، روسیه، نیجریه، ویتنام، و اوکراین به ترتیب برترین کشورها با بالاترین کاربران رمز ارزی هستند و به نظر می‌رسد مسئولین ایرانی، باید از فرصت‌ها و قابلیت‌هایی که این صنعت می‌تواند در اختیار اقتصاد کشور قرار دهد، با بسترسازی و تسهیل قوانین لازم، بهره مند شوند.
بازار ۳ تا ۵ هزار میلیاردی روزانه ایران

به گفته مدیرعامل بیتستان تا به حال ۲.۵ میلیون اکانت فعال ایرانی در این بازار شناسایی شده و تخمین زده می‌شود که چیزی بین ۷ تا ۱۲ میلیون کاربر ایرانی وارد این حوزه شده‌اند. او توضیح داد:‌ مبادلات رمزارزی که در یک روز در ایران انجام می‌شود رقمی بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان است که بیشتر از بازار بورس و سرمایه است و اهمیت این بازار را در بین سرمایه‌گذاران ایرانی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۸۸درصد از این مبادلات در صرافی‌های ایرانی صورت می‌گیرد و کمتر از ۱۵ درصد روی پلتفرم‌های خارجی هستند

میرزایی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه روزانه حدود ۹۰۰ بیت کوین در جهان استخراج می‌شود که ارزش مالی روز آن برابر با ۶۴ میلیون دلار است، اضافه کرد: سهم ایرانی‌ها از تولید بیت کوین کمتر از ۵ درصد و درآمد ماینرهای ایرانی از این صنعت حدود یک میلیارد دلار در سال است.
میرزایی در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعات تراکنش های بیستان برای بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می شود یا خیر و همچنین اطلاعات کاربران این شرکت چطور؟پاسخ داد: این شرکت تمام اطلاعات هود را به صورت شفاف در اختیار بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی قرار می دهد و باید بگویم که بیستان تاکنون فرار مالیاتی نداشته است. و درابطه با اطلاعات کابران نیز باید بگویم که ما ملزم به حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود هستیم و به هیچ عنوان اطلاعات کاربران خود را فاش نمی کنیم مگر اینکه همانند تمام شرکت ها با حکم قضایی اطلاعات کاربران را بخواهند که در آن صورت ملزم به همکاری با سازمان های مربوطه هستیم.

تبدیل شدن بیتستان به یک بنیاد مالی غیر متمرکز

بهمن حبیبی، مدیر ارشد بازاریابی بیتستان در ادامه نشست به ارائه آمار و اطلاعاتی درباره پلتفرم بیتستان به عنوان یکی از نخستین سامانه‌های رمزارز ایرانی پرداخت و گفت: سامانه مبادله رمزارز بیتستان یک سامانه آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی معتبر است که با هدف تسهیل روابط پولی – بانکی ایرانیان در حوزه رمزارزها، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ در مرکز نوآوری دانشگاه تهران آغاز کرد و با توجه به روند رو به رشدی که طی کرد، هم‌اکنون جزو ۵ سامانه اصلی فعال در کشور است که بیش از نیم درصد سهم بازار این صنعت را در اختیار دارد.

 مدیر ارشد بازاریابی بیتستان با ارائه گزارش‌هایی از این مجموعه و با بیان اینکه بیتستان بیش از نیم درصد سهم بازار این صنعت را در اختیار دارد، گفت: سامانه آنلاین بیتستان، در تلاش است با استفاده از متدهای روز امنیتی و ساختارهای مقیاس پذیر، محصولاتی با استانداردهای جهانی و قابل استفاده در بازارهای مختلف توسعه دهد تا دریچه ای امن برای ورود به بازار جهانی رمز ارزها باشد.

او با اشاره به دوره رشد این مجموعه که شامل مواردی چون: راه اندازی نسخه کامل تر، راه اندازی کیف پول ریالی، به روز رسانی متد‌های امنیتی، بهبود وب سایت، پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چینی ارزان‌تر و سریع‌تر است، گفت: در بخش بلوغ بیتستان این سامانه سه هدف عمده و بزرگ را در نظر دارد که تبدیل شدن به یک بنیاد مالی غیر متمرکز، توسعه بازار معاملاتی همتا به همتا و ارائه کیف پول رمز ارزی را شامل می‌شود.

گفتنی است بیتستان در حال حاضر ۶۰ هزار کاربر فعال دارد و در سال گذشته رشدی معادل ۵۰۷ درصد را تجربه کرده است. این سامانه علاوه بر خرید و فروش رمزارز و ارائه رمزارز‌های معتبر، پوشش اخبار و ارائه آموزش‌های مرتبط را نیز در دستور کار دارد.

گزارش جامع سالانه ۱۴۰۰ بیتستان که آمار و اطلاعاتی از وضعیت بازار رمزارزها در ایران و جهان را دربردارد، از این لینک قابل دریافت است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.