تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 16:48
کد خبر : 8938

بانک مرکزی گزارش داد:

تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذر ماه سال جاری

تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذر ماه سال جاری
اخبار پولی مالی- بر اساس اعلام بانک مرکزی تعداد معاملات مسکن در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته رشد ۲۸۸ درصدی داشت ولی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن نسبت به آبان ماه افزایش ۱.۸ درصدی داشته است.

به گزارش اخبار پولی مالی، بانک مرکزی گزارش بازار مسکن آذرماه سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن ۲ هزار و ۷۷۲ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به ماه قبل از آنکه ۷ هزار و ۳۰۴ فقره معامله بود (آبان ۱۴۰۰) رشد ۳۳.۸ درصدی داشت.

همچنین تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه مشابه سال گذشته (آذر ۱۳۹۹) که ۲ هزار و ۵۵۵ فقره بوده رشد ۲۸۲.۵ درصدی داشته است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آذرماه امسال ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان اعلام شده، این در حالی است که در ماه گذشته (آبان ۱۴۰۰) این شاخص ۳۲ میلیون تومان در هر متر مربع بود که نشان دهنده رشد ۱.۸ درصدی متوسط قیمت مسکن طی یک ماه است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه مشابه سال گذشته (آذر ۱۳۹۹)، ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بود که نشان می‌دهد متوسط قیمت هر متر مسکن در آذرماه امسال نسبت به آذر سال قبل افزایش ۲۱.۱ درصدی به دنبال داشته است.

بررسی تحولات بازار اجاره مسکن

آن گونه که بانک مرکزی اعلام کرده در آذرماه امسال اجاره بها مسکن در شهر تهران نسبت به آذر ماه سال گذشته ۵۱.۲ درصد رشد داشته است.

همچنین اجاره بهای مسکن در کل مناطق شهری در مقایسه با آذر سال گذشته ۵۴.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

مقایسه قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت

گران‌ترین منطقه شهر تهران، منطقه یک با متوسط قیمت ۶۹ میلیون و ۸۱ هزار تومان در هر متر مربع بود؛ در رتبه دوم نیز منطقه ۳ با متوسط هر متر ۶۱ میلیون تومان قرار دارد.

ارزان‌ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط هر متر ۱۵ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان بود و پس از آن، منطقه ۱۶ با متوسط متری ۱۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان برآورد می‌شود.

بیشترین تعداد معاملات مسکن در منطقه ۵ با ۱۴۰۰ فقره و منطقه ۱۰ با ۹۸۳ معامله مسکن رخ داد؛ کمترین تعداد معاملات نیز در آذر امسال در منطقه ۱۹ با ۹۷ و منطقه ۲۰ با ۱۱۱ معامله مسکن اتفاق افتاده است.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذر ماه سال ۱۴۰۰ ۹۰۶ KB –

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.