تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1404 - 14:13
کد خبر : 91197
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بانک مهر ایران در مسیر تحول: از وام میلیاردی تا بانکداری هوشمند و دیجیتال بسته هستند

بانک مهر ایران در مسیر تحول: از وام میلیاردی تا بانکداری هوشمند و دیجیتال

بانک مهر ایران در مسیر تحول: از وام میلیاردی تا بانکداری هوشمند و دیجیتال
اخبار پولی مالی- برای نخستین بار وام قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد تومان به اصناف با اولویت واحدهای صنفی تولیدی، پس از بررسی و ارزیابی فنی و اقتصادی پرداخت خواهد شد.

 

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

به گزارش اخبار پولی مالی- در نشست خبری غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، تحولات گسترده‌ای در حوزه خدمات مالی، تسهیلات، بانکداری دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های بانکی اعلام شد. این نشست با محوریت برنامه هفتم توسعه و دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تخصصی‌سازی بانک‌ها برگزار شد؛دستورالعملی که ظرفیت‌های تازه‌ای را برای بانک‌های قرض‌الحسنه فراهم کرده است.

تسهیلات بی‌سابقه برای اصناف و شرکت‌ها

برای نخستین‌بار، بانک مهر ایران تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد تومان را به واحدهای صنفی تولیدی و تا ۱.۵ میلیارد تومان را به شرکت‌ها ارائه خواهد داد. این تسهیلات پس از ارزیابی فنی و اقتصادی و در اقساط حداکثر ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود. همچنین سقف تسهیلات اشخاص حقیقی از ۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. صدور ضمانت‌نامه نیز با سقف پنج میلیارد تومان و حتی بدون محدودیت در صورت ارائه وثایق نقدی یا شبه‌نقدی امکان‌پذیر شده است.

وام فوری و تسهیلات تکلیفی با رشد چشمگیر

سقف وام‌های فوری از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و افراد با رتبه اعتباری A و B می‌توانند در کمتر از سه ساعت وام خود را دریافت کنند. در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز بانک عملکرد چشمگیری داشته و با رشد ۷۰ درصدی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

 تحول در ساختار خدمات بانکی و تبدیل شعب به سوپرمارکت مالی

بانک مهر ایران با هدف تبدیل شدن به یک «سوپرمارکت مالی»، خدماتی فراتر از بانکداری سنتی ارائه می‌دهد؛ از جمله مشاوره مدیریت، بانکداری باز، خدمات ارزی و صدور ضمانت‌نامه. شعب ارزی در تهران و سایر استان‌ها راه‌اندازی شده‌اند و شعب فیجیتال نیز در دستور کار قرار دارند تا تجربه‌ای نوین از خدمات بانکی ارائه شود.

رشد چشمگیر منابع و عملکرد مالی

منابع بانک در یک سال گذشته با رشد ۳۹ درصدی به ۵۱۶ همت رسیده و سهم بازار بانک از نقدینگی کشور به ۴ درصد افزایش یافته است. نسبت کفایت سرمایه نیز به ۸.۶۳ درصد رسیده که بالاتر از نرخ ابلاغی بانک مرکزی است. در همین مدت، بیش از ۵ میلیون فقره وام پرداخت شده و ۲۵ درصد رشد در سبد تسهیلات ثبت شده است.

توسعه بانکداری دیجیتال و هوشمندسازی خدمات

۶۲ درصد تسهیلات بانک به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از هوش مصنوعی پرداخت شده‌اند. همچنین ۵۳ درصد افتتاح حساب‌ها نیز به‌صورت دیجیتال انجام شده است. پلتفرم «کیولند» و «کیوبانک» به‌عنوان هسته مرکزی سرزمین هوشمند مهر، امکان دریافت خدمات بانکی ۲۴ ساعته را فراهم کرده‌اند.

برنامه راهبردی سه‌ساله و توسعه زیرساخت‌ها

بانک مهر ایران برنامه‌ای جامع برای سه سال آینده تدوین کرده که شامل ۱۰۰ پروژه در حوزه بازاریابی، زیرساخت، فناوری و خدمات مالی است. تأسیس معاونت ارزی و بین‌الملل، ایجاد خزانه در مراکز استان‌ها، و راه‌اندازی شرکت‌های تخصصی در حوزه فناوری، نیروی انسانی و وصول مطالبات از جمله اقدامات مهم در این مسیر هستند.

اقدامات فرهنگی، اجتماعی و رعایت شریعت

بانک با راه‌اندازی اندیشکده قرض‌الحسنه در همکاری با حوزه علمیه و دانشگاه‌ها، به دنبال تبیین مبانی نظری این نوع بانکداری است. همچنین ۷۴ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی برای ساخت مدرسه، حمایت از ایتام و فعالیت‌های فرهنگی تخصیص یافته است. کمیته فقهی بانک نیز بر تطبیق شرعی محصولات نظارت دارد./ اخبار پولی مالی

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه