تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 9:49
کد خبر : 31682

عملکرد درخشان بانک قرض الحسنه مهر ایران در نیمه سال ۱۴۰۱

عملکرد درخشان بانک قرض الحسنه مهر ایران در نیمه سال ۱۴۰۱
اخبار پولی مالی_ «رضا قرائی‌پور» گفت: نتایج دومین مجمع صف و ستاد بانک نشان می‌دهد که در شاخص‌های جذب منابع، در پایان ۶ماهه اول سال جاری، ۱۰۰ درصد هدف بانک محقق شده و منابع بانک نسبت به پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دومین مجمع صف و ستاد بانک با حضور «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک و سایر اعضای هیأت رئیسه مجمع برگزار شد.

«رضا قرائی‌پور» مدیر امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره جزئیات برگزاری این مجمع گفت: مجامع صف و ستاد بانک با هدف ارتقا و بهبود عملکرد بانک در شاخص‌های برنامه عملیاتی از جمله بررسی شاخص جذب منابع، نسبت مصارف به منابع، نسبت مطالبات به مصارف، تعداد و درصد افتتاح حساب جاری، درآمد عملیاتی و خدمات مشتریان به‌صورت سه‌ماهه برگزار می‌شود.

هدف برگزاری مجامع صف و ستاد، توسعه فرهنگ پاسخگویی است
وی اظهار کرد: از جمله مزایای برگزاری مجامع صف و ستاد در بانک، توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه‌هایی اجرایی و مدیریتی بانک است.

قرائی‌پور شناسایی و استخراج مشکلات و موانع و همچنین ایجاد سازوکاری برای رفع موانع، مشکلات و ناکارآمدی فرآیندهای بانک را از دیگر اهداف برگزاری مجمع صف و ستاد دانست.

وی گفت: امکان شناسایی مدیریت شعب استان‌ها و ادارات کل ستاد مرکزی بانک که عملکردی مطلوب داشته‌اند و قدردانی از آن‌ها و همچنین الگوسازی استان‌ها و شعب موفق، برای سایر واحدهای بانک از طریق برگزاری مجامع صف و ستاد به‌صورت سه ماهه امکان‌پذیر می‌شود.

مدیر امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: نتایج دومین مجمع صف و ستاد بانک نشان می‌دهد که در شاخص‌های جذب منابع، در پایان ۶ماهه اول سال جاری، ۱۰۰ درصد هدف بانک محقق شده و منابع بانک نسبت به پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است. خوشبختانه از لحاظ اهداف برنامه عملیاتی، این شاخص در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه نسبت مصارف به منابع بانک در ۶ماهه نخست مناسب ارزیابی می‌شود، گفت: همچنین نسبت مطالبات به مصارف بانک نیز تقریباً نیم درصد بوده که همچنان در نظام بانکی کشور، بهترین عملکرد به شمار می‌رود.

هدف‌گذاری بانک دست‌یابی به منابع ۲ میلیون میلیارد ریالی است
قرائی گفت: افتتاح حساب جاری نیز با تحقق ۱۵۳ درصدی از ضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار است و سهم سپرده جاری بانک نیز با افزایشی که داشته به بیش از ۳۰ درصد رسیده است. عملکرد مناسب همه واحدهای بانک در ۶ماهه نخست، امکان تحقق هدف ۲ میلیون میلیارد ریالی منابع بانک را امکان‌پذیر کرده است.

وی اختصاص یک روز برای پاسخ‌دهی واحدهای ستادی به واحدهای صف را از ابتکارات جدید مجمع دوم نسبت به مجمع نخست دانست و افزود: موانع و مشکلات موجود بر سر راه تحقق اهداف بانک توسط نمایندگان منتخب واحدهای صف در مجمع بیان شد که متعاقباً توسط دبیرخانه مجمع که در اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی مستتر است تا زمان برگزاری مجمع بعدی و در جهت رفع موانع و مشکلات پیگیری می‌شود.

قرایی گفت: در پایان مجمع صف و ستاد بانک قرض الحسنه مهر ایران از مدیریت شعب سه استان فارس، اصفهان و قزوین که بالاترین امتیاز را در تحقق برنامه عملیاتی کسب کرده‌اند، تقدیر شد.

مدیر امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: در این مجمع بر اجرای طرح مهریار تأکید شده که در مجمع بعدی از جمله اهداف اصلی خواهد بود. طرح مهریار مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

وی در همین رابطه افزود: طرح مهریار با مجوز خزانه‌داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته و برای نخستین بار در کشور امکان پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران فراهم شده است.

قرایی گفت: امتیازات ویژه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آن‌ها در صورت مشارکت در طرح قابل تخصیص است که همین موضوع باعث شده شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این طرح استقبال زیادی کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.