تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 12:22
کد خبر : 1691
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازار سرمایه شفاف تر شد بسته هستند

با انتشار صورت های مالی سازمان بورس

بازار سرمایه شفاف تر شد

بازار سرمایه شفاف تر شد
اخبار پولی مالی- انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس توانست درک متقابلی بین فعالان این حوزه و سازمان ایجاد کند و استحکام روابط را بیش از پیش افزایش دهد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار صورت‌های مالی را مثبت ارزیابی کرد گفت: اگر ذی نفعان هر سازمانی از مسائل مالی و اداری آن سازمان اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشند، به طور حتم تفاهم و اعتماد متقابلی بین مدیران و کارمندان ایجاد خواهد شد.

مفتح افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مانند هر نهاد عمومی دیگر که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد مالی‌ خود را در معرض دید و قضاوت فعالان بازار قرار داد تا میزان شفافیت بازار سرمایه را افزایش دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان بورس نقشی را که دولت برای آن قائل است، باید در اقتصاد کشور, به درستی ایفا کند، و بازار سهام مکانی است که مکانیزم آن باعث تامین مالی برای تولید می‌شود، بنابراین با ورود منابع مردم به بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می توانند تامین مالی قوی تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سمت فعالیت‌های خود انتقال دهند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: بنابراین کسانی که وارد بازار سرمایه و بورس می‌شوند، باید از سلامت سازمان بورس و اوراق بهادار اطمینان کامل داشته باشند تا با اعتماد بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.

مفتح اعلام کرد: به نظر می‌رسد انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس توانست درک متقابلی بین فعالان این حوزه و سازمان ایجاد و استحکام روابط را بیش از پیش افزایش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که اقدام سازمان بورس تا چه میزان می‌تواند سازمان و نهادهای مالی را برای انتشار صورت‌های مالی تشویق کند، گفت: اقدام سازمان در انتشار صورت‌های مالی برای تشویق دیگر سازمان‌ها بسیار موثر بوده و منجر به اتفاق‌های مثبت در کشور شده و مجلس شورای اسلامی هم حمایت های لازم را از این حرکت , به عمل آورد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.