در بیستمین جلسه كارگروه تكافل پژوهشكده بیمه؛
الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه ما ارائه شد
به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، در بیستمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه که با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه ما و مدیران ارشد این مجموعه در پژوهشکده بیمه برگزار شد، ابعاد فقهی، حقوقی و فنی الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه ما مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه نظرات کارشناسانه خود را در راستای انطباق بیشتر الگوی پیشنهادی شرکت بیمه ما با چارچوب عملیاتی بومیسازی شده تکافل ارائه نمودند.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست با اشاره به رونمایی از اولین محصول تکافل صنعت بیمه در ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱، شرکت بیمه ما را از پیشگامان اعزام دانشپژوه به کشور مالزی برای شرکت در دورهآموزشی بینالمللی تکافل دانست و افزود؛ اولین کارگاه معرفی چارچوب عملیاتی تکافل در صنعت بیمه ایران توسط مهدی منصوری بیدکانی، معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه ما، در دانشگاه سیستانوبلوچستان برگزار گردید و کارگاه دوم نیز به زودی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
در ادامه ابراهیم کاردگر با اشاره به اقدامات صورتگرفته در راستای تصویب تکافل در مجمع سالانه اهل سنت و دریافت فتوای علمای اهل سنت برای عملیاتی شدن تکافل، تصریح کرد؛ گام اول در راستای ارائه محصول تکافل در شرکت بیمه ما، ایجاد پنجره اسلامی برای رشتههای سودده با اولویت تکافل خانواده خواهد بود. پس از آن نیز ساختار سازمانی مورد نیاز برای این منظور به صورت گام به گام طراحی و اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه ما تصریح کرد؛ با توجه به تعیین حداقلی سود در آییننامه بیمههای زندگی و عدم رای علمای اهل سنت برای خرید این بیمهنامه و همچنین در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، ارائه محصولات تکافل در دستور کار شرکت بیمه ما قرار گرفته است. بر این اساس اهل سنت و آن دسته از اهل تشیع که مایل به دریافت سود از سپردههای بیمه زندگی نیستند مشتریان تکافل خواهند بود.
در این نشست، ضمن اشاره به شاخصهای بیمه ایران و جهان، اهداف کلان صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴، و وجوه تمایز بیمه رایج و تکافل توسط معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه ما، به برنامهها و فعالیتهای زیرساختی انجام شده در راستای راهاندازی تکافل پرداخته شد. همچنین با تاکید بر اهمیت دو شاخص شفافیت و حرکت به سمت فسادستیزی در تکافل، مبانی استخراج مدل تکافل شرکت بیمه ما تشریح و الگوی نهایی عرضه محصولات تکافل خانواده، در قالب الگوی «وکالت-مضاربه» به شرح زیر ارائه شد.
در پایان جلسه، عسگری با تاکید بر لزوم انطباق الگوی پیشنهادی شرکت بیمه ما با چارچوب عملیاتی بومیسازی شده توسط کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه اعلام کرد؛ الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه ما مشروط بر اعمال اصلاحات مدنظر اعضای کارگروه تکافل و گروه مطالعات اسلامی پژوهشکده بیمه مورد تایید و ارائه محصولات تکافل بر مبنای این الگو بلامانع خواهد بود.
برچسب ها :پژوهشكده بیمه ، تكافل شركت بیمه ما ، شركت بیمه ما
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰