تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 - 20:24
کد خبر : 83097
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای “تکام” برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال به میدان آمد بسته هستند

“تکام” برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال به میدان آمد

“تکام” برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال به میدان آمد
اخبار پولی مالی_اولین مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی تکام روز 23 مرداد 1403 در گرمسار با هدف حمایت از فعالیت های اشتغال آفرین خرد و کلان این استان راه اندازی شد .

به گزارش اخبار پولی مالی،در زمانه ای که یکی از دغدغه های اصلی مردم اشتغال و یافتن کاری متناسب با مهارت هاست؛ در دورانی که بسیاری از افراد استعدادها و توانایی های بالقوه ای دارند و به دنبال مسیر درست برای کاریابی هستند، افرادی دور هم جمع شدند و مرکزی را تشکیل دادند برای آنکه بتوانند کسانی را که نیاز به اشتغال دارند، با آموزش درست و ارائه تسهیلات متناسب با حرفه و مهارت در جهت کسب درآمد هدایت کنند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

“تکام” با هدف توانمندی کارآفرینی مردم در حالی شکل گرفت که نیاز چنین تشکلی در جامعه امروز کشور به شدت احساس می شد و این مجموعه همچنین در کنار اندیشیدن به رفع دغدغه های معیشتی و شغلی مردم، به این فکر کردند که باارائه مشاوره درست افراد را برای تولید محصولات و خدمات مختلف آموزش داده و در کنار آن ها باشند تا مرحله فروش و به ثمر رسیدن شغل و آینده آن ها.

در واقع تکامی ها به فکر فروش ماهی به مردم نیستند.آن ها در کنار پرورش ماهی به افراد در ادامه تا مرحله فروش ماهی هم در کنار همراهان خود خواهند بود.

این مجموعه با عنایت به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام شد، هدف گذاری خود را بر اساس جهش تولید با مشارکت مردم به کمک سرمایه گذاران و فعالان حوزه صنعتی و تولیدی برای کار آفرینی و استفاده از ظرفیت داخلی و دانش بنیان خدمت مشاوره‌ای برای بازاریابی، فروش محصولات کارگاه‌ها قرار دادند.

آنچه از تکام باید بدانید

مدیریت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی تکام در بحث کار و کارآفرینی به طور خلاصه ارائه خدمت یا محصولی است منجر به ایجاد ارزش افزوده شود یا به عبارتی دیگر و ساده تر برای فرد یا افرادی کسب درآمد کرده و نیاز و مشکلی از جامعه را برطرف سازد اما در این مسیر که از تفکر و ایده و طراحی و ایجاد می‌گذرد، مشکلات و مسائل خاص به خودش وجود دارد که یکی از مهمترین آنها مشاوره مسائل مالی و بازگشت سرمایه است.

آشنایی با قوانین و آئین نامه های مرتبط نیز دراین دسته قرار دارد و چالش دیگری که پیش روی این عزیزان قرار بحث فروش خدمات ومحصولات به موقع و در زمان معین قرار دارد، پشتکار و تلاش به همراه موقعیت سنجی مناسب در این مقوله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

درمجموعه تکام به همراه اساتید وافراد با تجربه مورد نیاز کارآفرینان سعی در به حداقل رساندن مشکلات کارآفرینان درقدم اول از روش ارائه آموزش های لازم و سپس پشتیبانی مشاوره مالی از طریق هدایت درست منابع مالی به کارآفرینان اقدامات صورت می گیرد و بی شک تکام دراین مسیر پیشگام بوده وگواه این مدعا مجموعه کارآفرینان هستند.

در حال حاضر مجموعه تکام با در نظر داشتن و رصد کامل فضای کامل کسب و کار ها توجه خاصی نیز به استارت آپ ها نیز دارد و در حوزه صنایع خرد و کلان نیز با توجه به اهمیت موضوع اول از هر چیزی باید R&D کسب و کارها تحقیق و توسعه باید مطالعه سپس با مشاوره وراهکارهای مناسب رفع مشکلات و موانع کرد.

راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی “تکام” در گرمسار

اولین مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی تکام روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در گرمسار با هدف حمایت از فعالیت های اشتغال آفرین خرد و کلان این استان راه اندازی شد .

در این مراسم مسئولین استانی و شهر گرمسارو فعالان حوزه های مهارت آموزی، مشاوره، کارآفرینی و … حضور یافتند.

این مرکز با هدف ارائه راهکارهایی که بتوان شرکت ها یا کارخانه هایی که تعطیل یا نیمه تعطیل هستند وبا مشاوره های درست در تلاش هستند تا تولیدی ها و کارخانجات این شهر و استان مربوطه را احیا کند و در این راستا فرمانداری، شهرداری، وزارت صمت، سپاه گرمسار و … اعلام آمادگی کرده اند.

همچنین قرار است در استان های گیلان، مازندران، بوشهرو … این مرکز راه اندازی شود و از آن جایی که این مرکز با اتکا به حمایت های آقا امام رضا(ع) تاسیس شده، قرار بر آن شده که هشتمین مرکز به نیت امام رضا (ع)در شهر مشهد راه اندازی شود.

 

تکام یک مجموعه عام المنفعه است

سید جعفر یوسف پور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل خیریه بیت الزهرا تهران بوده که در تکام به عنوان یکی از مسئولین مشغول به ارائه خدمت است. خیریه بیت الزهرا از سال ۱۳۶۰ افتتاح شده و در امور خیریه و بخصوص در زمینه ازدواج آسان فعالیت می کند و خانواده های بی بضاعت بی سرپرست و ایتام و تهیه جهیزیه به اشخاص تحت پوشش این خیریه انجام وظیفه منمایند

یوسف پور با اشاره به اینکه این خیریه در بسیاری از موارد از جمله تامین هزینه تحصیل کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حمایت از خانواده های بی بضاعت، تامین جهیزیه، تامین هزینه های درمان و …

در خدمت افراد نیازمند است، افزود: مرکز تکام قرار است با مشارکت خیریه بیت الزهرا بخشی از مشکلات افراد که شرایط خاص دارند را مرتفع کند و با توجه به اینکه خیریه ۱۵ سال در زمینه ازدواج آسان فعالیت داشته و تعداد مدیدی عروس و داماد را به خانه بخت فرستاده ، این امر با مشارکت تکام ادامه پیدا خواهد کرد و همچنین در زمینه اشتغال و درآمد زایی نیز به جوانان کمک خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرری از مرکز فرهنگی سپاه شهرری مکانی را در اختیار ما قرار خواهند داد که دورخ های آموزش و مهارت آموزی و اشتغالزایی در آن جا برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که تخصص های ویژه آموزش داده شود.

یوسف پور ادامه داد: تکام با مجوز هایی که دارد جهت مشاوره و آموزش و مهارت آموزی و کارورزی را کارجویان پشت سر گذاشته باشند به عنوان پشتیبان و ارائه خدمت پس از پایان دوره مدارک و مجوزهای اشتغال و فعالیت را تسهیل می نماید . و در صورت درخواست تسهیلات اشتغالزایی پس از ثبت نام در سامانه مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی تکام در قبال مبلغ دریافت تسهیلات از ده میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان در صورت دارا بودن همه شرایط و ضوابط کارجو و تامین اعتبار از سوی نهاد ها و دستگاه های مربوطه معرفی می گردند و تکام درقبال پرداخت تسهیلات بعنوان تسهیل گر و پشتیبان بوده و ایفای نقش می نماید.

وی همچنین تاکید کرد: تکام با عنایت ویژه امام رضا (ع) تاسیس شده و قرار است ۸ درصد از درآمدهای این مجموعه به نیت امام رضا (ع) صرفا به امور خیریه اختصاص یابد.

 

نگاهی به خدمات وبرنامه های تکام

عظیم صمیمی در بخش مدیریت پشتیبانی و بازرسی تکام فعالیت می کند و در زمینه جذب نیرو برای آموزش و کمک کردن به بخش آموزش خانوار، خرید تجهیزات برای تولید و فروش در شبکه های مجازی و حتی صادرات به خارج از کشور و … مشغول است.

وی در مورد برنامه های تکام گفت: از اهداف و برنامه های این مرکز می توان به جذب سرمایه و سرمایه گذاری در مناطق محروم و ایجاد تعاونی های تولیدی و توزیعی با مشارکت مردم، مشاوره و آموزش و مهارت آموزی مشاغل خانگی و کسب و کارها، حمایت و نظارت و اشتغالزایی، تشکیل باشگاه مشتریان تکام برای استفاده از مراکز تفریحی، گردشگری و فروشگاه ها و مراکز خرید و لوازم خانگی در بیش از ۷۰۰۰ مرکز طرف قرارداد با کارت های اعتباری تکام، ایجاد بازار روز مجازی و از تولید به مصرف برای محصولات گلخانه خانگی، عطاری، صنایع دستی، پوشاک، مواد غذایی و … ایجاد فضاهای شتابدهنده و اشتراکی در حمایت از اشتغال و رونق کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار جهت مهارت آموزان، اجرا و راه اندازی ازدواج آسان از صفر تا صد با مشارکت خیریه بیت الزهرا و تکام، ایجاد مراکز فنی حرفه ای تخصصی تکام و ایجاد شعبات مختلف جهت استعداد یابی، آموزش و مهارت و صلاحیت حرفه ای، ایجاد نظام دوراپزشکی و آموزش بهورز، ارائه و فروش محصولات فرهنگی و آموزشی و مایحتاج ضروری مثل کتاب و لوازم التحریر از طریق حضوری و مجازی با تخفیفات ویژه، ایجاد سامانه فروش صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی در کل کشور و…. اشاره کرد.

توجه ویژه تکام به اشتغال و کارآفرینی برای بانوان

شیرین رسولی فعال در زمینه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد با دغدغه خاص در زمینه اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در تکام فعالیت می کند. وی با سابقه ۱۵ ساله در این زمینه با دل و جان دغدغه بانوان نیازمند به اشتغال را درک کرده و تمام تلاش خود را می کند تا بتواند در تکام نیز گامی موثر در این زمینه بردارد. رسولی از کودکی با توجه به اینکه پدرش در جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده، شاهد تلاش های مادرش که با قالیبافی برای امرار معاش خانواده فعالیت می کرده، بوده و از همان سال های نوجوانی خود نیز با استفاده از خلاقیت ها و نوآوری هایی که داشته برای ایجاد مشاغل خانگی تلاش کرده است.

وی با توجه به وظیفه ای که در تکام در زمینه حمایت از کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی بر عهده دارد، تاکید کرد: قرار است در تکام شهر به شهر جلو برویم و از مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد حمایت کنیم و حتی آسیب های اجتماعی بخصوص برای بانوان و مشکلات پیرامون آن ها نیز در این زمینه مد نظر قرار می گیرد و به آن پرداخته می شود.

رسولی همچنین به بحث آموزش های فنی و حرفه ای و در نهایت فروش محصولات تولید شده اشاره کرد و گفت: قرار است مشاوره های لازم به افراد متقاضی داده شود و پس از آن در زمینه ای که می توانند فعایت کنند به آن ها آموزش تخصصی و حرفه ای داده شده و در نهایت از آن ها حمایت شود تا بتوانند مشغول به کار شده و محصولاتی تولید کنند و تا مرحله بازاریابی و فروش نیز با آن ها همراه خواهیم بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما در تکام اهداف بزرگی داریم و امیدواریم بتوانیم با تلاش تمام کسانی که دور هم جمع شدند، این اهداف را دنبال کرده و به نتیجه مطلوب که حمایت از افراد نیازمند شغل از مرحله آموزش تا مرحله تولید و فروش یاارائه خدمت است، برسیم.

به گفته رسولی دوره هایی نظیر برنامه نویسی، قالیبافی، گلخانه خانگی، آرایش و پیرایش، هنرهای نمایشی، نقاشی و خوشنویسی، خیاطی، حسابداری، روانشناسی، تدریس زبان های خارجی، گردشگری و … در میان آموزش هایی است که تکام به متقاضیان ارائه می دهد.

راه اندازی مرکز مشاوره و خدمات کار آفرینی تکام در سایر شهرها و استانها

پس از راه اندازی اولین مرکز تکام در گرمسار اکنون جعفر عبداللهی، مدیریت دفاتر ومراکز امور استانها تکام اعلام کرد: تمام افرادی که توانایی همکاری در زمینه امور مشاوره، مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال را دارند، در سراسر کشور می توانند تقاضای تاسیس مرکز تکام در شهر خود را مطرح کرده و مرکز تکام با بررسی های لازم که در این زمینه انجام خواهد داد، مجوز تاسیس مرکز را صادر خواهد کرد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه