تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 دی 1403 - 19:00
کد خبر : 85148
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نقش نرم‌افزار CRM در بهبود وفاداری مشتریان بانکی بسته هستند

نقش نرم‌افزار CRM در بهبود وفاداری مشتریان بانکی

نقش نرم‌افزار CRM در بهبود وفاداری مشتریان بانکی
اخبار پولی مالی-بانک‌ها روزانه مراجعه‌کنندگان زیادی دارند و باید به نیاز تمام آ‎نها رسیدگی کنند و با رضایت کامل آ‎نها را بدرقه کنند. مشتریان نه‌تنها خدمات درون بانکی، بلکه در خارج از بانک و در استفاده از خدمات بانکی باید در سریع‌ترین زمان ممکن و راحت کارهای بانکی خود را انجام دهند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی داناپرداز، بانکداری جزو بخش‎‌هایی است که بسیار تحت تأثیر تکنولوژی و به‌‎روش‌‎های روز قرار گرفته و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) از مهم‌‎ترین و کاربردی‌‎ترین این راهکارها و به‌‎روش‎‌ها است که بر بانکداری تأثیر گذاشته است. وقتی مسئولان بانکی بخواهند برای بانک خود پلتفرمی مرکزی برای داده، ارتباط و تحلیل‎‌ها داشته باشند، نرم‌افزار CRM به آنها این امکان را می‌‎دهد تا خدمات کاربردی و شخصی‌سازی‌شده به مراجعه‌‎کنندگان و مشتریان خود ارائه دهند و وفاداری مشتریان را افزایش دهند؛ که این افزایش وفاداری باعث رشد و پیشرفت در بانک می‎‌شود.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

هر کسب‌وکاری ازجمله بانک‌‎ها فعالیت و رشد خود را از مشتریان خود دارند و باید تا جای ممکن خدمات‎‌دهی و رویکردهای خود را در راستای تسهیل کار آنها و رضایتشان انجام دهند. به‌ویژه بانک‎‌ها که شعب متعدد در سراسر کشور دارند و باید از نرم‌افزار CRM کاربردی استفاده کنند که به‌صورت تمرکز گزارش‌‏دهی کند و وضعیت انجام امور را حتی در دور افتاده‌ترین شعب ارزیابی کند و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد.

نرم‌افزار CRM از مهم‌‎ترین سیستم‌‎هایی است که به بانک‎‌ها در بهبود خدمات‎‌دهی به مشتریان، بهبود سطح انجام امور و رشد سازمان کمک بسیاری می‎‌کند. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مثل یک پلتفرم مرکزی برای بانک عمل می‎‌کند و افراد می‎‌توانند تعامل و ارتباط با مشتریان را مدیریت کنند، اطلاعات مشتری را نظارت کنند و داده‎‌های مربوط به آن‎ها را ارزیابی کنند.

با استفاده از امکاناتی که نرم‌افزارهای پیشرفته مثل نرم‌افزار CRM دانا در اختیار صنعت بانکداری قرار می‎‌دهد، بانک‎‌ها قادرند دقیق‌‎تر نیاز جامعه و مشتریان را درک کنند و با توجه به این نیاز و الگوی رفتاری جامعه و صنایع تجریه‌ای شخصی‌سازی‌شده و متناسب با نیاز مردم را ارائه دهد.

با نرم‌افزار CRM ابری افراد قادر خواهند بود ارتباطات را شخصی‌سازی کنند و هم‌زمان تعاملاتی سریع‎تر و راحت‌‎تر داشته باشند. می‎‌توانند داده‌‎های مشتری را از کانال‎‌های مختلف جمع‌‎آوری، ذخیره و سازماندهی کنند. این داده‏‌ها به بانک کمک می‎‌کنند بهتر نیاز بازار و مردم و جامعه را درک کنند و استراتژی‌های کاربردی را متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهند.

در کنار تقویت ارتباط با مشتریان، بانک‌‎ها در استفاده از نرم‌افزار CRM تغییراتی مثبت در گردش کار خود می‎‌بینند. تسک‎‌های تکراری و روزانه را اتوماسیون می‎‌کنند و نیروها و کارمندان بانک می‎‌توانند به‌جای رسیدگی دستی به تک‌تک تیکت‎‌ها، گزارشات و ورود داده‌‎ها، به امور مهم‌‏تر و نیازمند تمرکز بیشتر رسیدگی کنند؛ که این‎ها همه باعث افزایش کارکرد دپارتمان‎‌های مختلف در بانک می‌‎شود و در کنار بهبود رویکرد داخلی سازمان، مشتری‎‌های وفادار هم بیشتر می‎‌شوند.

استفاده از نرم‌افزار CRM که برای بانک‌‏ها و سیستم بانکداری ایرانی طراحی و بومی‌سازی شده، باعث می‎‌شود با به کار بردن قابلیت‎‌های نرم‌افزار بانک‌‎ها بهتر نیاز مشتریان و مردم را پاسخ دهند و راهکارها و استراتژی‎‌های بهتری را در امور بانکداری به کار گیرند. همین هم باعث ارائه تجربه مثبت به مشتری می‎‌شود و آن‎ها هم وفاداری بیشتری نسبت به بانک نشان می‌‏دهند.

نرم‌افزار CRM از راه‎‌های مختلفی می‎‌تواند وفاداری مشتریان بانکی را افزایش دهد؛ تسهیل ارتباط مشتریان: نرم‌افزارهایی مانند نرم‌افزار CRM دانا دارای سیستم تیکتینگ است که در کنار داده‎‌های جمع‌آوری‌شده باعث می‎‌شود مشتریان و مراجعه‌کنندگان پیش‌ازاین که وقت بسیاری در بانک در نوبت بگذرانند، از کانال‎‌های مختلف تیکت ثبت کنند و پاسخ خود را در سریع‎‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. در نتیجه این سیسیتم و دیگر قابلیت‌‎های CRM، افراد می‎‌توانند ارتباطی شخصی‌سازی‌شده و راحت‌‎تر با مشتریان داشته باشند.

بهبود مدیریت داده: نرم‌افزارهای CRM بانک را قادر می‎‌سازد تا بهتر داده‎‌ها را مدیریت کنند. داده‌‎ها را از منابع و کانال‎‌های مختلف جمع‌‎آوری، ذخیره و تحلیل کنند. از این داده‌‎ها هم می‎‌شود استفاده کرد تا نیاز مردم، الگوی رفتاری مشتری و توقعات جامعه را شناسایی کرد و از تحلیل این‎ها استراتژی و امکانات بانکی متناسب با نیاز مردم ارائه داد.

بهبود تعامل با مشتری: وقتی بانک از نرم‌افزار CRM استفاده کند، می‎‌تواند با مشتریان ارتباطی شخصی‌سازی‌شده و مؤثر بر قرار کند و خدمات بهتری متناسب با نیاز آنها در اختیارشان بگذارد که همین موضوع باعث افزایش وفاداری مشتریان بانک شما می‎‌شود.

ارتقای سطح امنیت بانک: یکی از موضوعاتی که مراجعه‎‌کنندگان بانک را به مشتریان وفادار تبدیل می‎‌کند، سطح امنیت سیستم‌‎ها و زیرساخت‎‌های آن بانک است. نرم‌افزار CRM خوب و مطمئن از استانداردها استفاده می‏‌کند و به‌‎روش‌‎هایی را به بانک‌‎ها ارائه می‌‎دهد تا بتوانند ریسک‎‌های موجود را بهتر مدیریت کنند و از خرابکاری‎‌ها و کلاهبرداری‎‌ها جلوگیری شود.

بهبود تجربه مشتری: شناخت نیاز مشتری، ارتباط شخصی‌سازی‌شده، پاسخ سریع به سؤالات و مشکلات مراجعه‌کنندگان باعث می‌شود بانک‌ها تجربه بهتری را به مشتریان خود ارائه، وفاداری آنها را افزایش و اعتبار برند بانک خود را افزایش دهند.

بهبود تصمیم‌گیری: وقتی بانک از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کند، داده‌‎های سازماندهی شده‌تر و ملموس‌‎تری دارند و وقتی مسئولان بخواهند تصمیمات مهم و استراتژی‎‌هایی را در سیستم اتخاذ کنند، با رجوع به تحلیل این داده‌‎ها، اطلاعات مفیدی به دست می‌‎آورند و تصمیمات داده‌‎محور و متناسب نیاز مردم گرفته می‎‌شود. همین تناسب رویکرد بانک با نیاز مردم باعث وفاداری مشتریان و افزایش درآمد بانک می‏‌شود.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بانک سپه