تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 13:14
کد خبر : 83580
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چگونه از فشار اقتصادی خلاص شوم؟ بسته هستند

جاوید ر ف شیرازی

چگونه از فشار اقتصادی خلاص شوم؟

چگونه از فشار اقتصادی خلاص شوم؟
اخبار پولی مالی- در شرایط رکود تورمی، مردم عادی به ویژه طبقه متوسط نیازمند به کارگیری راهکارهایی برای کاهش فشار مالی بر خود هستند.در اینجا  مروری خواهیم داشت بر مهمترین راهکارهای مدیریت مالی که فرد می تواند با اجرای آنها، از فشار مالی در شرایط رکود تورمی بر روی خود و خانواده بکاهد:  

 اخبار پولی مالی در نخستین گام میزان درآمد واقعی را محاسبه کنید تا بتوانید با اولویت بندی، هزینه های ضروری را تامین مالی کنید در این بخش همچنین می توانید و هزینه های اختیاری را  نیز شناسایی به نسبت به کاهش آنها اقدام به عمل آورید. بدین ترتیب مدیریت مالی دقیق تر و کارآمد تری را در پیش خواهید گرفت.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 

در دومین گام لازم است تا نسبت به سرمایه گذاری در دارایی ها اقدام به عمل آورید. توجه داشته باشید که دارایی هایی باید مد نظر قرار داشته باشند که از توان حفظ ارزش در شرایط رکود تورمی برخوردار باشند، در این بخش  ایجاد تنوع درسبد سرمایه گذاری جهت گنجاندن دارایی هایی که می تواند فرد را در برابر تورم محافظت کند بسیار مهم است.

 

آموزش و توسعه مهارت های فردی دیگر گام مهم برای بقا در شرایط رکود تورمی است. سرمایه گذاری در آموزش و توسعه مهارت ها  غالبا باعث افزایش امنیت شغلی شده و کسب درآمد را نیز به صورت بالقوه افزایش می دهد. به ویژه در شرایط رکود تورمی رقابت بالا است از این رو فرد ​​باید به دنبال فرصت‌هایی برای بهبود مهارت‌های خود یا کسب مهارت‌های جدید باشد تا خود را در بازار کار تثبیت کند.

 

می دانیم که در یک محیط تورمی، مصرف کنندگان باید فعالانه به دنبال جایگزین های مناسب قیمتی برای کالاها و خدمات باشند. این گام می تواند شامل خرید از فروشگاه ه ای دورتر با هدف دسترسی به کالای ارزانتر و گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر باشد.

 

با افزایش نرخ تورم ، قدرت خرید کاهش پیدا می کند، از این رو افراد باید بر مدیریت و کاهش بدهی های با بهره بالا تمرکز کنند، پرداخت بدهی ها  به آزادسازی منابع برای تامین مخارج و انجام سرمایه گذاری های ضروری کمک می کند.

 

به عنوان یک ضرورت،حتما مقداری پس انداز برای نیازهای ضروری درنظر بگیرید؛ ایجاد یا نگهداری منابع نقد شونده سریع در دوره های عدم اطمینان اقتصادی بسیار مهم است. این پس انداز می‌تواند به صورت یک ضربه گیر در برابر هزینه‌های غیرمنتظره یا از دست دادن شغل عمل کند و بدین وسیله به افراد کمک می کند تا فشارهای تورمی را بر روی خود به گونه ای مؤثرتری کنترل کنند.

 

یکی دیگر از گامهای قابل اجرا در شرایط رکود تورمی، می تواند فعالیت اضافی شغلی نیمه وقت باشد، انجام فعالیت های جانبی برای درآمد زایی بیشتر ، به جبران تأثیر افزایش قیمت ها بر کیفیت زندگی منجر می شود.

 

و گام تکمیلی دیگر حمایت از تغییر رویکردها  سیاست های اقتصادی بالادستی است فعالیت مدنی، مانند رأی دادن و حمایت از رویکرد هایی که به ثبات اقتصادی، شفافیت و بازارهای نوین و کارآمد منجر می شود، راهکاری موثر برای مقابله با شرایط رکود تورمی به شمار می رود.

 

به طور خلاصه، مردم عادی، به ویژه طبقه متوسط، باید بر مدیریت مالی محتاطانه، سرمایه گذاری در مهارت ها و دارایی ها، جستجوی جایگزین های رقابتی، مدیریت بدهی، ایجاد پس انداز و مشارکت فعال در بازار کار تمرکز کنند. این اقدامات می تواند به افراد کمک کند تا چالش های رکود تورمی را طی کنند و در عین حال تاب آوری شخصی و اقتصادی را ارتقا دهند./

منبع: مجله اخبار مالی

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه