تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 18:51
کد خبر : 53645
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «اعتمادسازی عمومی»، هدف غایی روابط عمومی در صنعت بیمه است بسته هستند

«اعتمادسازی عمومی»، هدف غایی روابط عمومی در صنعت بیمه است

«اعتمادسازی عمومی»، هدف غایی روابط عمومی در صنعت بیمه است
اخبار پولی مالی_ مجتبی حیدری، نایب رئیس هیأت مدیره‌ و مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین در پیامی ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفته و بر"اعتماد سازی عمومی" توسط این مدیریت تاکید کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی، متن پیام به این شرح است:

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

روابط عمومی به‌عنوان یکی از مدیریت‌های لاینفک هر مجموعه‌ای وظیفه‌ مهمی همچون تنویر افکارعمومی و بالا بردن سطح آگاهی و دانش نسبت به اهداف سازمان را بر عهده دارد.

این موضوع زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که شما در مجموعه‌ای به‌دنبال فروش خدمتی ناملموس همچون بیمه هستید. برخلاف آنچه در نگرش‌های بازاریابی و سنتی روابط عمومی برداشت می‌شود این است که فعالیت این واحد در صنعت بیمه به جذب پرتفو و سود بیشتر بینجامد، در حالی‌که مهم‌تر از آن غایت رسالت روابط عمومی به افزایش سطح آگاهی، فرهنگ‌سازی و به بیان دیگر به سواد بیمه‌ای جامعه منجر می‌شود.

فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد بیمه‌ای به این معنی نیست که در قالب پروژه‌ای تبلیغاتی تک‌تک رشته‌های بیمه‌ای را معرفی کنیم بلکه رسالت اصلی این است که بیمه در ناخودآگاه قرار بگیرد و افراد را به سطحی از آگاهی برساند که بیمه یک ضرورت است و برای هر فعالیتی خود به‌دنبال آن رشته خاص کشانده شوند.

اگر نگاهی عمیق‌تر به فعالیت روابط عمومی داشته باشیم و پا را از خصوصیات ذاتی و نگرش‌های عموم فراتر بگذاریم می‌توان روابط عمومی را در قالب یک فرآیند استراتژیک بلندمدت ارزیابی کرد و از آن با عناوینی همچون «مدیریت اعتماد عمومی» و یا «مدیریت برند» نام برد.

خلق اعتماد و مدیریت برند فرآیندی است که تثبیت جایگاه برند و خوشنامی مجموعه را به‌عنوان یک استراتژی هدفمند در سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهد که این مهم هرگز در کوتاه‌مدت محقق نخواهد شد.

عموماً عملکرد بیمه‌ها در شاخه‌های مختلف این باور را در بین مردم به وجود آورده که جبران خسارات و تعهدات به درستی پوشش داده نمی‌شود و این مسأله مخاطبان بیمه‌ها را همواره با نگرانی و تردید مواجه کرده که ریشه‌یابی آن در این مقاله نمی‌گنجد؛ موضوعی که می‌بایست با حمایت مدیران ارشد و بروزرسانی محصولات و خدمات جدید و متنوع در کنار فرهنگ‌سازی بیمه‌ها به بی‌اعتمادی عموم پایان داده و به تغییر نگرش‌ها در این زمینه منتهی شود.

گفتنی است تفکیک وظایف واحدهای توسعه بازار و روابط‌عمومی‌ها در اموری همچون کاهش پرتفوی یک یا چند رشته بیمه‌ای خاص در کوتاه‌مدت با موضوع برندینگ و حفظ اعتماد عمومی موضوع دیگری است که می‌بایست برای مدیران ارشد بیمه‌ها شفاف شود تا در آینده اهداف کوتاه‌مدت، سدی در برابر اهداف استراتژیک بلندمدت نباشد.

ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، برای تمامی همکاران این عرصه که همواره در تلاش برای رفع موانع بروکراتیک و کنار گذاشتن باورهای سنتی به‌منظور بسترسازی اصول استراتژیک در تبلیغ و اطلاع‌رسانی در راستای اهداف سازمانی‌شان هستند، آرزوی توفیق روزافزون را دارم.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه