تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 11:56
کد خبر : 53567
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برافراشتن پرچم خلیج فارس بر بلندای سپهر صادرات یادآور رشادت فرزندان وطن بود بسته هستند

برافراشتن پرچم خلیج فارس بر بلندای سپهر صادرات یادآور رشادت فرزندان وطن بود

برافراشتن پرچم خلیج فارس بر بلندای سپهر صادرات یادآور رشادت فرزندان وطن بود
اخبار پولی مالی_ در هیاهوی شهر و زندگی پرتلاطم شهری آن هم در قلب پایتخت، پرچم خلیج فارس بر بلندای برج سپهر صادرات یادآور این نکته شد که خلیج جنوبی ایران، تا ابد خیلی فارس باقی خواهد ماند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از دیوان اقتصاد، بانک صادرات ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس اَبَر پرچم گرامیداشت این روز ملی را برافراشت تا بار دیگر اقتدار کشورمان بر مرزهای خود را یادآوری کند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

این ابرپرچم که توسط تیمی از متخصصان بر بلندای برج سپهر بانک صادرات ایران نصب شد، با عنوان خلیج فارس خانه ماست مزین به جمله مقام معظم رهبری با مضمون “خلیج فارس خانه ماست. خلیج فارس جای حضور ملت بزرگ ایران است”، بود.

خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است.

۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که سال روز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است. روزی که یادآور ازخودگذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط‌ بر سواحل جنوبی کشور در پی رشادت‌های فرزندان ایران بود. برهمین اساس هم به دلیل وجه اهمیت تاریخی این روز، شورای عالی انقلاب فرهنگی دهم اردیبهشت را روز ملی خلیج فارس نام نهاد.

در حقیقت ثبت این روز به نام روزملی خلیج فارس یک غبار روبی و یک یادآوری است. یادآوری اینکه پس از ملی شدن صنعت نفت و خلع ید از شرکتهای انگلیسی و قطع روابط ایران و انگلیس، نام مجعولی بر خلیج فارس از سوی استعمارپیر مطرح شد. ابتدا نماینده سیاسی انگلیسی مقیم بحرین از سال ۱۳۲۹ (۱۹۵۰ م.) عبارت ساحل عربی را برای منطقه مرسوم ساخت و سپس به مرور کلمه خلیج عربی را جایگزین آن کرد و طی تمامی این سالها هر از گاهی شیطنت‌هایی در مراسم رسمی صورت گرفت اما این اعمال هرگز نتوانست نام خلیج فارس را تغییر دهد.

خلیج فارس نامی است به جای مانده از کهن ترین منابع، زیرا که از سده های قبل از میلاد سر برآورده است و با پارس و فارس، نام سرزمین و خانه ملت ایران گره خورده است، دریای پارس با مساحت حدود ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع که در جنوب غربی قاره آسیا و در جنوب ایران قرار دارد.

دهم اردیبهشت ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران با نصب ابرپرچم خلیج فارس و انتشار کلیپی کوتاه در همین رابطه، در قالب مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود، با دیگر این روز را به تمام ایرانی که دل در گرو وطن خود دارند، یادآور شد. ایرانیانی که پس از تحریف نام خلیج فارس در اطلس نشنال جغرافی که بعد از دو قرن کاربرد نام خلیج فارس برای اولین در نسخه جدید در آبان سال ۱۳۸۳ نام جدیدی را در کنار نام بین المللی خلیج فارس قرار داد، با اتحاد خود، پس از ارسال هزاران ایمیل و نامه اعتراضی و یک طومار اینترنتی با بیش از ۱۲۰ هزار امضا به موسسه مذکور، از نام بلند آوزاره خلیج فارس دست نکشیدند و همین امر موجب شد مدیر این موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران، قول جبران این اشتباه را به ایرانیان داد. این پیروزی نشان داد که ملت ایران از هرگونه تخریب و جعل هویت وطن خود جلوگیری خواهند کرد.

 

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه