تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 14:01
کد خبر : 22030
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بانک‌ها نباید کپی دریافت کنند بسته هستند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها:

بانک‌ها نباید کپی دریافت کنند

بانک‌ها نباید کپی دریافت کنند
اخبار پولی مالی-هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارائه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارائه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک‌ها قابل اجراست.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص دولت الکترونیک از طریق بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ به شبکه بانکی ابلاغ شد، گفت: بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد در پایان سال ۱۴۰۰ مجدداً بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر کرد که تمامی شعب بانک‌ها در ارائه خدمات بانکی از متقاضیان کپی مدارک هویتی را دریافت نکنند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید کپی مدارکی که برای احراز هویت اشخاص لازم است اعم از کپی کارت ملی و شناسنامه را دریافت کنند، گفت: بانک‌ها حتماً باید از طریق سامانه‌ای که ثبت احوال آن را ایجاد کرده استعلام‌های لازم را دریافت و کد پیگیری که در سامانه ارائه می‌شود را در پرونده مشتریان نگهداری کنند و هیچ‌گونه کپی مدارک هویتی را درخواست نکنند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی کپی اسناد محل سکونت متقاضیان تسهیلات که شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه است هم نباید از متقاضیان دریافت شود.

وی افزود: بانک‌ها باید از طریق سامانه‌ای که وجود دارد تایید کد پستی را اخذ کنند و کد پیگیری مربوطه را در پرونده متقاضیان نگهداری کنند.

قیطاسی تاکید کرد: براین اساس روسای شعب بانک‌ها باید این دستورالعمل را نصب العین خود قرار دهند و به دقت بررسی و رعایت کنند تا نارضایتی در بین مشتریان شبکه بانکی به وجود نیاید.

به گفته وی هرگونه خدمات بانکی که نیاز به ارائه مدارک احراز هویتی مشتریان دارد با ارائه اصل مدرک و بدون اخذ کپی در شعب بانک‌ها قابل اجراست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی درباره پیگیری تخلف بانک‌ها هم گفت: در تمامی بانک‌ها واحد رسیدگی به شکایات و بازرسی وجود دارد و اگر در شعبه بانکی تخلفی مشاهده شد مشتریان می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات مراجعه کنند که ظرف ۲۴ ساعت به شکایات رسیدگی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه