تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 12:29
کد خبر : 12768

با ثبت معامله 2 میلیون و 514 هزار تن محصول رقم خورد؛

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا
اخبار پولی مالی- در هفته منتهی به 29 بهمن ماه 2 میلیون و 514 هزار تن انواع کالا به ارزش 177 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد 39 و 40 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.
به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۱۹ هزار و ۲۰ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و  ۵۹ هزار تن سیمان، ۶۲۶ هزار تن سنگ آهن، ۴۰۰ هزار و ۴۸۶ تن فولاد، ۹۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۰ هزار تن چدن، ۷ هزار و ۱۰۰ تن آلومینیوم، ۶ هزار و ۹۸۰ تن مس، یک هزار تن کک، ۹۳۵ تن شمش روی، ۱۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها و یک کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۰۴ هزار و ۴۸ تن انواع کالا به ارزش ۵۶ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۱۶ هزار و ۸۴۰ تن قیر، ۹۰ هزار و ۲۶۵ تن مواد پلیمری، ۴۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۴ هزار تن لوب کات، ۲۲ هزار و ۹۰۷ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۷۵۰ گوگرد، ۲ هزار و ۶۰۹ تن روغن پایه، ۸۰۰ تن سلاپس واکس و ۱۵۰ تن آرگون معامله شد.

همچنین ۸ هزار و ۸۲۰ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.