تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 16:11
کد خبر : 52147
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۳۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه انحصاری است بسته هستند

رونمایی بیمه البرز،از بیمه زندگی

۳۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه انحصاری است

۳۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه انحصاری است
اخبار پولی مالی_نزدیک ۳۰ تا ۳۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه در اختیار ۳۰ تا ۴۰ شبکه‌ بیمه‌گری است که متعلق به برخی سازمان‌ها است که اگر این مساله حل شود بسیاری از چالش‌های شبکه فروش حل می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی، موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل بیمه البرز روز سه شنبه ۱۲ اردی بهشت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نرخ‌های غیرفنی، رقابت‌های غیرسالم و عدم توجه به منابع انسانی از جمله کارکنان و شبکه فروشی که ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل عملیات بیمه‌گری را انجام می‌دهد از جمله اصلی‌ترین چالش‌های فعلی صنعت بیمه هستند‌.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

وی افزود: نرخ‌های غیرفنی و دادن امتیازات ویژه از طرف شرکت‌ها و صنعت بیمه اتفاق می‌افتد‌ که هم به شرکت بیمه آسیب می‌رسد و هم به کلیت صنعت بیمه.

مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: نزدیک ۳۰ تا ۳۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه در اختیار ۳۰ تا ۴۰ شبکه‌ بیمه‌گری است که متعلق به برخی سازمان‌ها است که اگر این مساله حل شود بسیاری از چالش‌های شبکه فروش حل می‌شود.

وی تصریح کرد: ترمیم پوشش تکمیلی درمان و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه دو برنامه اصلی بیمه البرز برای تقویت شبکه فروش است.

رضایی با بیان اینکه ️اعتقاد ما این است که اگر شبکه فروش و نیروی انسانی شرکت‌های بیمه تقویت شود کارایی و بهره‌وری آنها بسیار بالاتر می‌رود و شرکت هم منتفعی شود، گفت: ️بحث بیمه تکمیلی شبکه فروش بیمه البرز تا هفته‌های آینده نهایی می‌شود‌؛ همچنین برای اعطای وام‌های قرض‌الحسنه هم تعاملات با برخی بانک‌ها در جریان است.

مدیرعامل بیمه البرز افزود: در صنعت بیمه عمدتا تولید محصول جدید به صورت واقعی انجام نشده و رقابت‌ها بیشتر حول این محور بوده که یکسری‌ پرتفوها فقط از شرکتی به شرکت دیگر جا به جا شود.

رضایی یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه را عدم نوآوری دانست و ادامه داد: بر همین اساس لازم دیدیم که در بحث بیمه زندگی تحت عنوان طرح شوکا محصول منحصر به فردی را تولید و راهی بازار کنیم.

مدیر عامل بیمه البرز تصریح کرد: طرح شوکا در بیمه البرز به عنوان یک محصول جدید تا روزهای آینده از سوی بیمه مرکزی تایید خواهد شد.

رضایی همچنین در پایان گفت: تراکتور سازی تبریز طی امضای تفاهمنامه ای، بیمه نامه زندگی بیمه البرز با نام تجاری شوکا را برای کارکنان خود خریداری کرد که فرآیند صدور آن در دست اقدام است.

مدیر عامل بیمه البرز در خصوص قرارداد ایران خودرو با بیمه البرز گفت: ما با دیتاهائی که در خصوص نرخ این قرارداد بدست اوردیم کنار کشیدیم و ادامه ندادیم.

رضائی در خصوص ترکیب پرتفوی بیمه البرز و قرارداد با وزارت نفت در حوزه بیمه درمان گفت: سیاست ما به سمت بیمه درمان نیست در این زمینه نیز مناقصه ای بوده است که بیمه البرز با ارایه نرخ فنی برنده شده است.

وی با تاکید بر اینکه چارچوب فنی بیمه البرز در حصول پرتفو حفظ خواهد شد، گفت: کلیه قراردادهای ما در بنادر دریانوردی، نفت و گاز و پتروشمی تداوم دارد.

رونمایی از طرح شوکای بیمه البرز

در ادامه نشست خبری سلطانی مدیریت توسعه بازار بیمه البرز  طرح نوین شوکا را اینگونه تشریح کرد:“شوکا” درواقع کوچکترین گوزن ایرانی واقع در جنگل‌های هیرکانی است و به دلیل جنگل خواری در معرض انقراض است که به دلیل بحث بیمه‌های زندگی از سوی برخی مدیران این نام پیشنهاد شد و در نهایت محصول جدید بیمه عمر نیز به همین اسم نامگذاری شد.

مدیریت توسعه بیمه البرز در ادامه با اشاره به کاهش ضریب نفوذ بیمه های عمر گفت: از انجا که تورم بالاست اندوخته های بیمه های عمر فاقد ارزش است و دیگر اینکه ماهیت بیمه های عمر طولانی مدت است در این راستا تصویر بیست سال اینده دور از دسترس است و همچنین مشکلات و مسایل اقتصادی سبب شده افراد توان کمتری در پرداخت حق بیمه شده که این سه محور پایه ایده شوکا شد.

سلطانی افزود: شوکا بر مبنای بیمه نامه زندگی پنج ساله طراحی شده است، همچنین بانک قرض الحسنه مهر به عنوان شریک‌تجاری انتخاب شده و سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی با مراجعه مشتری به نمایندگی ها به صورت الکترونیکی در شش مرحله بیمه نامه صادر می شود برای فرد حساب باز می شود و تسهیلات بدون ضامن و چک  ضمانت  ارایه می شود.

سلطانی گفت: شوکا هفت پوشش دارد، پوشش فوت عادی با ضریب یک برابر سرمایه فوت، پوشش نقص عضو حادثه سرمایه تا ۲۰۰ میلیون، پوشش معافیت اقساط بیمه گذار، پوشش انحصاری نجات زندگی در واقعه مرگبار  تصادف، سرطان و اتش سوزی و پوشش بعدی مستمری است.

وی افزود: در صورتیکه سن بیمه شده کمتر از پنجاه سال باشد سودتضمینی ۱۷۰ درصد  اندوخته است.
به گفته وی سن ورود بیمه گذار ۱۸ سال است و اخرین سن ۷۰ سال است.

مدیریت توسعه بازار بیمه البرزادامه داد: فرد بیمه شده بلافاصله بعد پنج سال می تواند مادام العمر معادل قسط بانکی مستمری دریافت کند
اگر با پنج سال دوره انتظار باشد دو برابر اقساط بانکی مستمری و اگر ده سال دوره انتظار باشد چهار برابر اقساط مستمری می گیرد.

گفتنی است: بیمه نامه طرح شوکا از زمان تولد تا سن ۷۰ سالگی قابل فروش است و والدین افراد زیر ١٨ سال میتوانند برای خرید بیمه نامه اقدام کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه