تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 17:44
کد خبر : 81822

در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر تشریح شد

چرخش تحول‌آفرین بانک صادرات در ارائه خدمات مبتنی بر داده‌محوری و هوشمندسازی

چرخش تحول‌آفرین بانک صادرات در ارائه خدمات مبتنی بر داده‌محوری و هوشمندسازی
اخبار پولی مالی- ​رویکرد بانک صادرات ایران چرخش تحول‌آفرین در ارائه خدمات مبتنی بر داده‌محوری و هوشمندسازی است.

به گزارش اخبار پولی مالی،یاسر مرادی ،عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در یک نشست تخصصی با موضوع «داده‌محوری و هوشمندسازی در صنعت بانک و پرداخت» که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار شد، ضرورت داده‌محوری و هوشمندسازی در صنعت بانکی را تشریح و تاکید کرد: رویکرد بانک صادرات ایران چرخش تحول‌آفرین در ارائه خدمات مبتنی بر داده‌محوری و هوشمندسازی است.

مرادی با بیان سطوح مختلف تحلیل داده شامل تحلیل توصیفی، تشخیصی، پیشگویانه، تجویزی و شناختی، داده‌محوری را مهمترین پیش‌نیاز برای گذار به نسل چهارم بانکداری یعنی بانکداری هوشمند برشمرد و گفت: آنچه بانکداری هوشمند را از بانکداری سنتی، الکترونیک و دیجیتال متمایز کرده است، تمرکز آن بر تحلیل شناختی داده‌های مشتریان است.

وی ادامه داد: این تحلیل امکان ارایه خدمات شخصی‌سازی‌شده و نوآورانه به مشتریان را فراهم آورده و بدین‌ترتیب با خلق تجربه اختصاصی برای هر مشتری، جذب مشتریان جدید را برای بانک‌ها میسر می‌سازد؛ این در حالی است که در تغییرات ادوار پیشین بانکداری از بانکداری سنتی تا بانکداری دیجیتال، خدمات بانکی برای عموم مشتریان تقریبا یکسان بوده و تنها کانال‌های ارائه خدمت به مشتریان از شعب فیزیکی به تلفن‌های همراه تغییر یافته است.

این عضو هیئت‌مدیره بانک در ادامه، تصمیم‌گیری بهینه و کاهش ریسک در حوزه‌هایی از جمله مدیریت نقدینگی، اعتبارسنجی، کشف تقلب و مبارزه با پولشویی را از مهمترین تاثیرات داده‌محوری و هوشمندسازی بر بانک‌ها برشمرد.

وی همچنین به بیان نقش داده در سایر بخش‌های اکوسیستم بانکی پرداخت و تحلیل بازارهای موازی با رصد بازارهای ارز، طلا، بورس، تحلیل رقبا از جمله سایر بانک‌ها و فین تک‌ها به عنوان رقبای جدید بانک‌ها، تحلیل مشتریان و شناسایی شخصیت و علاقه‌مندی مشتری، تحلیل کلان روندهای صنعت، تحلیل محصولات و خدمات و پیش‌بینی چرخه عمر آنها و نهایتا رگولاتوری و تنظیم مقررات را از مهمترین آثار و دستاوردهای این موضوع عنوان کرد.

مرادی در پایان با بیان گزارشی از رشد روزافزون حجم داده تولیدی طی ده سال اخیر به میزان ۱۰ برابر و تاثیر بکارگیری این داده‌ها در افزایش سودآوری سازمان‌ها، ضمن تاکید بر اهمیت داده در کسب و کارها، داده‌محوری و هوشمندسازی را نه یه انتخاب بلکه یک ضرورت برشمرد.

این نشست با حضور برخی از اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل بانک‌های صادرات ایران، اقتصاد نوین، سینا و دی، اساتید دانشگاه امیرکبیر و نمایندگان اتاق بازرگانی برگزار شد.​

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.