تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1403 - 16:49
کد خبر : 87112
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چادرملو؛ از افزایش صادرات تا توسعه نوآوری در صنعت فولاد بسته هستند

چادرملو؛ از افزایش صادرات تا توسعه نوآوری در صنعت فولاد

چادرملو؛ از افزایش صادرات تا توسعه نوآوری در صنعت فولاد
اخبار پولی مالی-در بازار داخلی، یکی از مأموریت‌های مهم این شرکت تأمین خوراک برای شرکت‌هایی است که مصرف‌کننده کنسانتره و گندله هستند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی چادرملو, علی نصیری، معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) در نهمین دوره از نمایشگاه تخصصی معدن یزد، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار معدن‌مدیا گفت: معاونت بازرگانی شرکت چادرملو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره، طبق سیاست‌ها و برنامه‌هایی که مدیرعامل محترم، جناب آقای دکتر دهقانی و هیئت‌مدیره محترم تبیین کرده‌اند، چندین مأموریت دارد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

نصیری ادامه دا: در گام اول، این شرکت به دنبال افزایش سهم صادرات خود در بازارهای جهانی است. این اقدام توسط چادرملو به عنوان شرکتی که زنجیره فولاد را به طور کامل در اختیار دارد و تولیدکننده شمش است، صورت می‌گیرد. شناسایی بازارهای جدید، در کنار بازارهایی که در حال حاضر در دست داریم، و توسعه این بازارها در منطقه و کشورهای همسایه، یکی از اهداف مهم این شرکت است.

معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)  افزود: صادرات گندله، آهن اسفنجی و سایر محصولات چرخه فولاد در دستور کار است. اما هدف غایی این است که هرچقدر که امکان‌پذیر باشد، محصول نهایی‌تر را به بازارهای خارجی صادر کنیم.

وی گفت:در بازار داخلی، یکی از مأموریت‌های مهم این شرکت تأمین خوراک برای شرکت‌هایی است که مصرف‌کننده کنسانتره و گندله هستند. تغییرات عمده‌ای در سیاست کلان شرکت چادرملو به وجود آمده است و امیدواریم در آینده نزدیک اخبار مثبت زیادی از چادرملو بشنویم.

نصیری اظهار داشت:در یک بازه زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک‌ساله، این برنامه‌ها که گام‌به‌گام به اهداف تعیین‌شده نزدیک‌تر ‌شوند، رسانه‌ای خواهند شد.

معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)  ادامه داد:ما می‌دانیم که صنعت فولاد در کشور ما نزدیک به نیم قرن سابقه دارد و معدن‌کاری در کشور نیز چندین دهه است که در حال توسعه است. اما کمکی که بخش نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به این صنعت ارائه دهند، بسیار مهم است. در گام اول، این شرکت‌ها می‌توانند در کاهش بهای تمام‌شده تأثیرگذار باشند. در گام دوم، بومی‌سازی و ساخت محصولات داخلی یکی دیگر از زمینه‌های اثرگذاری این شرکت‌هاست. نتیجه این دو موضوع، بهره‌وری بالاتر، اشتغال بیشتر در داخل کشور و کاهش وابستگی به واردات از کشورهای خارجی خواهد بود.

وی گفت:در مجموعه چادرملو، این موضوع به شدت پیگیری می‌شود. در این شرکت مجموعه‌ای تحت عنوان «نوچاد» تعریف شده که به پایش و بررسی طرح‌ها پرداخته و به‌طور هم‌زمان با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌های لازم را برای هم‌افزایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود انجام می‌دهد.

نصیری در ادامه افزود:فرصت‌های موجود برای هم‌افزایی با شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌طور جدی شناسایی و پیگیری شده و طرح‌هایی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند را بررسی می‌کنیم.ما از این شرکت‌ها تقاضا داریم بازدیدهایی از مجموعه ما داشته باشند تا بتوانیم طرح‌های جدیدتری را در این راستا عملیاتی کنیم. در مجموعه ما این اعتقاد وجود دارد که کارهایی که تا به امروز در این زمینه انجام شده است، می‌تواند چندین برابر در آینده توسعه یابد و پیگیری شود. امیدواریم به روزی برسیم که در این صنعت به‌طور کامل بومی‌سازی شده باشیم و نگاه و توجه ما تماماً معطوف به داخل کشور باشد. با رویکرد فعلی چادرملو پیش‌بینی می‌شود رویداد «چادرو» به طور منظم برگزار شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بیمه پارسیان