تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 14:58
کد خبر : 21993

گروه مالی کاریزما اعلام کرد:

پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه

پذیره نویسی نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه
اخبار پولی مالی- نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه در نیمه نخست مرداد ماه سال جاری پذیره نویسی می کند.

به گزارش اخبار پولی مالی، روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ نشست خبری با حضورعلی تیموری شندی، مدیرعامل گروه مالی کاریزما و عزت اله طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان این گروه در محل ساختمان این مجموعه برگزار شد.
بر اساس این گزارش در نشست مذکور، مدیر عامل گروه خدمات بازارسرمایه کاریزما، نخست توضیحاتی پیرامون ویژگی های صندوق سرمایه‌گذاری تضمینی ارایه کرد و از جمله گفت: این صندوق پلی برای انتقال سرمایه‌گذاری جدید در بازار سرمایه بوده و سرمایه‌گذاران ریسک پذیر و ریسک گریز را کنار هم قرار می‌دهد.
وی توضیح داد: ایجاد همزمان دو صندوق قابل معامله و صدور ابطالی، مدیریت پرتفوی صندوق به صورت فعال، تضمین اصل سرمایه واحدهای عادی از محل واحدهای ممتاز در شرایط بازار نزولی و… از ویژگی‌های این صندوق است.
تیموری شندی سپس اظهار نظر کرد: اکنون بهترین زمان استفاده از ابزارها و صندوق‌های جدید است، زیرا به جذب منابع بیشتر در بازارسرمایه یاری می رساند. یکی از مشکلات بازار طی سال‌های قبل واکنش‌های هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران بوده که این صندوق ها جلوی چنین رفتارهایی را خواهد گرفت.
در ادامه نشست خبری، عزت اله طیبی به ارایه توضیحات بیشتری در باره شیوه فعالیت صندوق کاریزما پرداخت و گفت: نوع صندوق تضمین مختلط بوده و بسته به شرایط بازار می‌تواند ۷۰درصد در سهام و ۳۰ درصد در اوراق با درآمد ثابت یا بالعکس سرمایه‌گذاری انجام دهد.
وی توضیح داد: صندوق تضمین کاریزما از نوع صندوقی است که سهامداران ممتاز سرمایه سهامداران عادی را تضمین می‌کنند، این صندوق چندضامنی است و همین ویژگی باعث می‌شود توزیع ریسک به بهترین صورت ممکن اتفاق افتد.
طیبی ادامه داد : صندوق تضمین کاریزما دارای دو نوع واحد ممتاز و واحدهای سرمایه‌گذاری عادی است که بر این اساس دارندگان واحدهای ممتاز افرادی محسوب می‌شوند که سرمایه افراد دارای واحدهای عادی را تضمین می‌کنند که همین مساله می‌تواند ریسک موجود را توزیع و احتمال نکول را از بین ببرد. سرمایه‌گذاران واحدهای عادی این صندوق نیز افرادی هستند که بسیار ریسک‌گریز بوده و ریسکی را در خصوص تهدید اصل سرمایه خود نمی‌پذیرند که با توزیع ریسک صورت گرفته توسط رکن چندضامنی، سهامداران عادی از مواجهه با ریسک از دست دادن سرمایه خود در امان خواهند ماند با این شرط که ۹۰ روز از زمان سرمایه گذاری آنها گذاشته باشد.
وی همچنین گفت: واحد ممتاز نوع دوم صندوق تضمین به شکل ETF در بورس مورد خرید و فروش قرار خواهد گرفت و واحدهای عادی نیز به شکل صدور و ابطالی بوده که افراد به راحتی می‌توانند برای خرید آن از طریق سایت اقدام کنند.
گفتنی است: گروه مالی کاریزما ایده راه اندازی صندوق تضمین اصل سرمایه چند ضمانتی را برای نخستین بار در کشور مطرح کرد و و در نهایت توانست موافقت اصولی آن را برای فعالیت در بازار سرمایه ایران و ارایه خدمات مالی با ریسک کمتر به لحاظ ضمانت اصل سرمایه سهامداران از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.