تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 14:20
کد خبر : 38064
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پاسارگاد توانمدترین شرکت بیمه داخلی شد بسته هستند

پاسارگاد توانمدترین شرکت بیمه داخلی شد

پاسارگاد توانمدترین شرکت بیمه داخلی شد
اخبار پولی مالی_ شرکت بیمه پاسارگاد با ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیش از 37 میلیون و 700 هزار دلاری فراتر از سایر بیمه‌ها در جایگاه نخست توانمدترین شرکت بیمه داخلی قرار گرفت.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از فرکانس بیمه، آخرین آمارها از ظرفیت مجاز نگهداری ریسک در شرکت‌های بیمه حکایت از پیشتازی سه شرکت بزرگ بیمه‌ای پاسارگاد، آسیا و دانا دارد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

بر اساس این شاخص که با توجه به نوسانات نرخ ارز بر حسب دلار محاسبه شده است است، سه شرکت بیمه میهن، حافظ و باران در قعر این نمودار قرار گرفته‌اند. بیمه زندگی کاریزما به دلیل صدور پروانه فعالیت در این نمودار آورده شده اما چون هنوز شروع به فعالیت نکرده عملا از این مقایسه خارج است.

در این نمودار همچنین شرکت بیمه ایران به دلیل دولتی بودن با سایر شرکت‌های بیمه که خصوصی هستند، مقایسه نشده است.

ظرفیت مجاز نگهداری ریسک در شرکت‌های بیمه، شاخصی است که اندازه پذیرش ریسک را متناسب با وضعیت مالی شرکت‌ها تعیین می‌کند. بر این اساس می‌توان از عنوان «توانمندی» نیز به عنوان معادلی برای این شاخص نیز نام برد.

این شاخص تعیین می‌کند که یک شرکت بیمه چه میزان از ریسک پذیرش بیمه‌نامه را در نزد خود نگه دارد تا در بدترین حالت‌های ممکن هم بتواند خسارت بیمه‌گزاران خود را پرداخت کند.

بیمه مرکزی نیز با هدف کسب اطمینان از توانمندی شرکت‌ها برای ایفای تعهدات و همچنین جلوگیری از ایجاد تبعات پذیرش ریسک‌های بزرگتر از توانایی مالی در شرکت‌ها، شاخص ظرفیت مجاز نگهداری ریسک را تعریف کرده تا برای فعالیت بیمه‌ای شرکت‌ها سقف مشخصی تعیین کند.

گفتنی است مطابق ماده دو آیین‌نامه شماره پنجاه‌و‌‎یک شورای عالی بیمه، حداکثر «ظرفیت نگهداری مجاز مؤسسه بیمه» از هر بیمه‌نامه یا هر ریسک معادل بیست در صد مجموع سرمایه پرداخت شده، اندوخته‌ها و ذخایر فنی به استثنا ذخیره خسارت معوق است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه