نیما نوراللهی اعلام کرد:
توسعه بیمه گری باز در بیمه تجارت نو
به گزارش اخبار پولی مالی ارائه خدمات بیمه ای در بستر الکترونیکی یکی از عوامل متمایزکننده سازمان ها برای مشتریان خود است. در این راستا شرکت بیمه تجارت نو با هدف افزایش رضایت مشتریان یک سالی است که محصولات الکترونیکی خود همچون ” داشبورد مدیریتی”، ” اپلیکیشن بنو” و ” بنو شاپ” و … را طراحی و پیاده سازی نموده است ، امروز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو به همراه سایر مدیران اقدام به تشریح محصولات نو در شرکت مطبوع خود کرد.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!در ابتدا جلسه فیلمی از “داشبورد مدیریتی” بیمه تجارت نو پخش شد، نرم افزاری که به وسیله آن تمامی تحولات در بیمه تجارت نو به صورت آنلاین دراختیار مدیران قرار میگیرد.
وی افزود : داشبورد مدیریت ابزاری است که برای ارائه همه کلیدهای مدیریتی مهم در یک مکان واحد، به اشتراک گذاشتن بینش با مدیران به روشی کارآمد، و توانمندسازی مدیریت برای تصمیمگیری سریع و مبتنی بر دادهها بر اساس آخرین اطلاعات استفاده میشود. داشبورد مدیریتی به صورت بصری همه شاخصهای عملکرد کلیدی کسبوکار (KPI) را در یک مکان نشان میدهد.
نوراللهی ادامه داد: مزایای داشبورد مدیریتی شامل موارد زیادی میشود و این داشبوردها به تیمها کمک میکنند تا پیشرفت و موفقیت معیارهای کل شرکت را پیگیری کنند و مدیریت را قادر میسازند تا تصمیمات مبتنی بر دادهها را در مورد اهداف تجاری آینده اتخاذ کند.
وی گفت: داشبورد مدیریتی این شرکت میتواند تمام موارد شرکت را تا سطح نماینده فروش و حتی بیمهنامه به صورت آنلاین رصد کند و به راحتی ریسکهای هریک از نمایندگان و هریک از رشتههای بیمهای توسط این اپلیکیشن قابل رصد است.
نوراللهی سپس به محصول دیگر بیمه تجارت نو با نام ” اپلیکیشن بنو” اشاره کرد و گفت: ” اپلیکیشن بنو” نیز یک سالی است که توسط گروه آ تی شرکت طراحی و راه اندازی شده است و خوشبختانه مورد استقبال شبکه فروش و بیمه گذاران قرار گرفت.
وی گفت : بیمه گذاران شرکت بیمه تجارت نو میتوانند تمامی خدمات بیمه ای را به صورت یکپارچه و کاملا آنلاین دریافت کنند. استعلام، خرید، تمدید،مدیریت بیمه نامه ها و ثبت خسارت در سامانه دیجیتال بنو به راحتی قابل انجام است و بیمه گذاران میتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر نمایندگی و شعب خدمات را دریافت کنند و از مهمترین خدمات بیمه ای اپ بنو می توان به مشاهده و مدیریت بیمه نامه های فعلی، پرداخت اقساط، اعلام خسارت و امداد خودرو اشاره کرد.
مدیر عامل بیمه تجارت نو سپس با بیان این مطلب که “شرکتهای بیمهای از تغییرات موجود در الگو و سبک زندگی مستثنی نیستند و باید خود را با شرایط موجود همگام کنند.”، عنوان کرد: شرکت بیمه تجارتنو پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر سال تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها، اقدام به راه اندازی سیستم مدیریت خرده فروشی بنام “بنو شاپ” کرد که هدف از راه اندازی سامانه آنلاین بنو شاپ، گسترش شبکه فروش و ارائه خدمات بیمهای ، افزایش ضریب نفوذ بیمه، توسعه کانال توزیع و بازاریابی محلی و به تبع آن دسترسی آسان بیمه گذاران و ارائه خدمات مطلوب متناسب با نیازهای مشتریان و ترجیحات آنها است.
وی در بخش دیگری در مورد سامانه بنوشاپ گفت: بازاریابهای صنعت بیمه که زیرمجموعه نمایندگان بیمه فعالیت میکنند، کارمزد آنها به صورت الکترونیک توزیع میشود.
مدیر عامل بیمه تجارت نو ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار بازاریاب حرفهای در بنوشاپ مشغول فعالیت هستند، در این شبکه نمایندگان بیمهای به صورت پیشرو و بازاریابها در زیرمجموعه آنها فعالیت میکنند.
وی یکی دیگر از ابتکارات این شرکت را اینگونه عنوان کرد که فردی که بیمهنامه خریداری میکند کد تخفیف می گیرد که میتواند این کد تخفیف را به افراد دیگر از جمله اعضای خانواده خود منتقل کند و به این وسیله بیمهگران به عنوان بازاریاب عمل میکنند، اما در کنار آنها ۲ هزار بازاریاب حرفهای هم مشغول فعالیت هستند.
به گفته نوراللهی، سامانه پشتیبانی هوشمند برای تجارت نو طراحی شده است که از اول تا پالایش نماینده فروش و فنون مذاکره و همه موارد بر پایه تحول دیجیتال طراحی و اداره میشود و فرهنگ بیمه را بین نمایندگان فروش توسعه میدهیم که فقط به فروش بیمهنامه اکتفا نکنند.
مدیرعامل بیمه تجارت نو در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای استارت آپ ها در دستور کار دارید گفت: بحث سند تحول دیجیتال که به تصویب هیات مدیره رسیده است، شرکت مبنای کار خود را در حوزه الکترونیکی کردن و تحول دیجیتال بر اساس سندمذکور کرده است.
وی ادامه داد: براساس سند تحول دیجیتال بحث پلتفرم ها و بیمه گری باز هر روز در شرکت بیمه تجارت نو توسعه و اپلیکشن ها و استارت آپ های جدیدی به آن اضافه می شود.
نوراللهی افزود: بیمه تجارت نو رویکرد منفی به استارت آپ ها ندارد و همکاری با آنها را ادامه خواهد داد، چرا که صنعت بیمه لاجرم مجبور است که استارت آپ ها به رسمیت بشناسد.
افزایش سرمایه بیمه تجارت نو به ۶۰۰ میلیارد تومان
نوراللهی در ادامه نشست اعلام کرد: بیمه تجارت نو با نماد بنو در فرابورس ایران حضور دارد، این شرکت از سال ۱۳۹۵ با سرمایه ۱۲۵ میلیارد تومان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در سال ۹۹ این سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان و در حال حاضر به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل بیمه تجارت نو همچنین در مورد سهم بازار این شرکت گفت: این سهم از ۳ دهم درصد در ابتدای تأسیس در سال قبل به ۱.۶۷ درصد رسید و امسال پیشبینی میشود به ۱.۷ تا ۲ درصد برسد. بیش از این هم نمیخواهیم، چون بحث توانگری مالی مطرح است.
نوراللهی ادامه داد: صنعت بیمه از صنعت بانکداری هم در زمینه فناوری اطلاعات جلوتر است و در حال حاضر فرایندهای صدور بیمهنامه و پرداخت خسارت که بسیار پیچیدهتر از فرایندهای بانکی است، با استفاده از سامانههایی مانند سنهاپ و اپلیکیشنهای شرکتهای بیمهای از جمله اپلیکیشن بنو انجام میشود.
به گفته مدیرعامل بیمه تجارت نو، در حال حاضر فروش بیمه نامه الکترونیکی موبایل در ایران انجام میشود که این اپلیکیشن حتی در کشورهای همسایه مانند امارات هم وجود ندارد، یا در بحث بیمه تکافل، ادبیات و تحقیقات ایران بیشتر از سایر کشورها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بیمه اربعین گفت: بیمه سامان به عنوان بیمهگر سفر اربعین بود و امسال بیمه تجارت نو هم به عنوان بیمه تکمیلی در این مسئله شرکت کرد و خسارت سنگین قابلتوجهی نداشتیم. بیمهنامه بسیار خوبی بود که ۱۵ هزار فقره بیمهنامه از طریق آنلاین به فروش رساندیم و سود خوبی هم به دست آمد.
مدیر عامل بیمه تجارت نو حق بیمه دریافتی در سال جاری را ۱۷۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: نسبت خسارت شرکت در سال جاری ۴۴ درصد ، میزان پرداخت خسارت ۷۵۰ میلیارد تومان است که از نظر شاخص کلی ۸۴ درصد تحقق صورت گرفته و از نظر تحقق بودجه ۱۲۰ درصد و نسبت به وصول به پرداخت خسارت ۷۴ درصد میرسد، همچنین نسبت خسارت به ۴۲ درصد و نسبت تحقق ترکیب پرتفوی ۷۸ درصد محقق شده است.
به گفته مدیرعامل بیمه تجارت نو، امسال طبق برنامه قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان بیمهنامه فروخته شود که تاکنون ۱۱۱۷ میلیارد تومان فروخته شده است. همچنین این شرکت با ۷ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد است و یک استراتژی بلندمدت سه ساله در قالب سند استراتژی تحول دیجیتال تا افق ۱۴۰۴ تهیه و به تصویب هیأت مدیره رسیده است.
وی همچنین گفت: اکوسیستم تحول دیجیتال در صنعت بیمه را دنبال میکنیم و به زودی اسنپ دکتر را هم راهاندازی میکنیم که خدمات پزشکی به افراد ارائه میکند. همچنین درصدد طراحی یک رمزارز ریالی برای مبادلات هستیم که امیدواریم در افق ۱۴۰۴ به آن برسیم.
نوراللهی ادامه داد: در مذاکراتی در بانک تجارت به عنوان سهامدار عمده بنو انجام شده است، بیمه دیجیتال راهاندازی میشود که طبق سند تحول در افق سه ساله به آن خواهند رسید.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در مورد رشد ۲۵۰ درصدی سود این شرکت، گفت: در فروش سه ماهه ۷۰ درصد رشد بوده و در ۶ ماهه ۵۴ درصد افزایش سود اتفاق افتاده است. بخش عمدهای از سود مربوط به بیمهنامه و عملیات بیمهگری است و بخشی از سود هم ناشی از سرمایهگذاری است و سود نیمه امسال بهتر از مشابه سال گذشته بوده و چون در سال گذشته سود این شرکت پایین بود، امسال نسبت به سال گذشته سود شرکت از ۲۴۹ درصد رشد برخوردار شده است.
نوراللهی در مورد اقدام برخی شرکتها به شکستن نرخ بیمههای درمانی گفت: بیمه مرکزی بر ضریب خسارت شرکتها نظارت میکند تا شرکتها نرخشکنی نداشته باشند، اما گاهی در کنار بیمه درمان، موارد دیگری وجود دارد که میتواند سودآور باشد و جبران بیمه درمان را انجام دهد.
مدیرعامل بیمه تجارت نو در مورد بیمه صندوقهای امانات که با همکاری بانک شهر راهاندازی کرده است گفت: این بیمهنامه حوادث را تحت پوشش قرار میدهد و هر صندوق را تا سقف ۵ میلیارد تومان بیمه میکند، البته صندوقهای امانات در طول ۵۰ سال گذشته حوادثی نداشتند جز یک مورد که در بانک ملی اتفاق افتاد، بنابراین هر صندوق را تا سقف ۵ میلیارد تومان براساس خوداظهاری دارنده صندوق بیمه میکنیم.
وی در مورد انتخاب مدیران بیمهای گفت: ما مطابق ماده ۱۷ بیمهنامه در مورد مدیران بیمهای اقدام میکنیم و قانونگذار مزایا و معایب در این ماده قانونی را در نظر گرفته شده است و دور زدن این ماده کار درستی نیست،همچنین آئیننامه ۹۰ سند بیمه سدی شده است که افراد غیرمتخصص وارد صنعت بیمه نشوند گرچه در این آئیننامه حداقل شرایط درنظر گرفته شده است، اما باید به هرحال قانون را رعایت کنیم.
نوراللهی سهامداران عمده بیمه تجارت نو را بانک تجارت و پستبانک دانست و گفت: به هر حال دولت در این دو بانک سهامدار عمده است، بنابراین میتواند در مورد مدیران شرکت نظر بدهد.
مدیرعامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه آئیننامههای فروش کامل است گفت: براساس این آئیننامه، کارمزد بین بازاریابان، نمایندگان و شرکت به صورت دیجیتال توزیع میشوند.
وی در مورد بنگاهداری بیمه تجارت نو گفت: برای اینکه در بخش سرمایهگذاری درگیر بنگاهداری نشویم، یک هلدینگ مالی سرمایهگذاری تأسیس کردیم که وظیفه سرمایهگذاری دارد و تاکنون وارد بنگاهداری نشدیم اما در بورس فعال هستیم. پرتفوی بورسی ما از ۵ میلیارد تا ۸۰۰ میلیارد هم رسیده است.
در ادامه نشست سوری معاون بیمه اشخاص در مورد بیمههای زندگی در این شرکت گفت: در بحث بیمه زندگی هر چه بیمهنامه ارائه میکنیم، مبالغ آن سرمایهگذاری میشود، البته تورم باعث میشود که ارزش آن کاهش پیدا کند، اما از روشهای یونیتداری در صندوق ها استفاده میکنیم تا کاهش ارزش سرمایهگذاریها در تورم را حفظ کند. ترکیب پرتفو و حجم فروش و سهم بازار ما تعیینکننده است و مجوز فروش بیمههای زندگی را از بانک مرکزی دریافت کردهایم.
همچنین علی سالارکیا معاون فناوری اطلاعات بیمه تجارت نو در این نشست با معرفی اپلیکیشن بنو و سامانه داشبورد مدیریتی این شرکت، گفت: در این شرکت همه اطلاعات آنلاین است و وصل به سامانه مرکزی شرکت است و مدیران به راحتی میتوانند تا سطح نمایندگیهای فروش و حتی تا سطح بیمهنامه به صورت آنلاین نظارت کنند.
وی همچنین افزود: از طریق اپلیکیشنهای بنو به راحتی میتوانیم از زمان باقیمانده بیمهنامه و همچنین اعتبار باقیمانده برای پرداخت خسارت و نیز پرداخت خسارتهای کمتر از ۲۰ میلیون تومان به صورت آنلاین ۷۰ تا ۸۰ درصد خسارتها را شامل میشود اقدام کنیم و همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر کشور آماده پاسخگویی به مشتریان از طریق اپلیکیشن بنو هستند.
به گفته معاون فناوری اطلاعات بیمه تجارت نو در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر اپلیکیشن بنو را نصب کرده و از آن استفاده میکنند.
وی همچنین افزود: در زمینه بیمههای شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، تمدید بیمهنامهها به صورت آنلاین و با یک دکمه انجام میشود و با رعایت حقوق نمایندگان، فروش آنلاین در این اپلیکیشن نداریم تا رقیب شرکت فروش نباشد، اما مشاور آنلاین داریم.
سالارکیا در این جلسه به صورت عملی خرید بیمهنامه تلفن همراه از طریق اپلیکیشن بنو و مواردی از جمله احراز هویت مشتری و احراز هویت دستگاه و سلامت دستگاه موبایل از قبیل دوربینهای موبایل و سالم بودن صفحه نمایش و موارد دیگر را که از طریق هوش مصنوعی و با ضریب خطای بسیار پایین انجام میشود را انجام داد و با مبلغ ۴۰ هزار تومان گوشی تلفن همراه خود را تحت پوشش بیمه سرقت و خسارت قرار داد.
همچنین در این مراسم حسینی از مدیران بیمه تجارت نو در مورد قرار داد بیمهای گمرک با شرکتها گفت: در گذشته به صورت سنتی گمرک با بیمه البرز کار میکرد، اما صاحبان کالا و کارگزاران نسبت به آن گلایه داشتند و از سوی بانک مرکزی قرار شد کنسرسیومی از بیمهها، خدمات بیمهای در گمرک به محمولهها و افراد ارائه کند و خدمات گمرکی فقط مربوط به یک شرکت نباشد.
برچسب ها :استراتژی تحول دیجیتال ، بیمه تجارتنو ، تحول دیجیتال
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰