تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 17:42
کد خبر : 81892

فولاد سنگان پیشگام در تحقق شعار سال

فولاد سنگان پیشگام در تحقق شعار سال
اخبار پولی مالی-فولاد سنگان در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره و گندله در شرق کشور است. اما در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال رشد تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، در نخستین فصل سال، شرکت فولاد سنگان توانسته است با اتکا به توان مهندسان و کارکنان خود با مدیریت صحیح بالاترین بهره وری تولید را رقم زند.

به گزارش اخبار پولی مالی، این شرکت موفق شده است در سه ماهه اول سال جاری رکوردهای متعددی را به ثبت برساند. در آخرین رکوردشکنی، این شرکت موفق به تولید ۲۰۱۱۰ تن گندله در ۲۳ خردادماه شده است و رکورد قبلی که در اردیبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده بود ارتقا دهد.

در حال حاضر مجتمع فولاد سنگان دارای واحد گندله و کنسانتره سازی است، هر کدام از این واحدها ظرفیت تولید اسمی ۵ میلیون تن محصول دارند. هم اکنون برنامه ریزی مدیران بزرگترین شرکت صنعتی و معدنی شرق کشور، تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله در سال جاری است. عملکرد دو ماهه اخیر شرکت نشان می‌دهد که مطابق هدف‌گذاری‌ها تولید انجام شده است.

آمار تجمعی ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مجتمع فولاد سنگان منتشر شد. عملکرد فروردین و اردیبهشت خود را ارائه کرد که بر مبنای آن این شرکت توانسته در فروردین ماه ۴۹۷ هزار تن گندله تولید کند. با توجه به این‌که هدف‌گذاری برنامه تولید ۴۹۰ هزار تن گندله بوده توانسته ۱۰۲ درصد آن را محقق کند.

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولیدگندله در فولاد سنگان

همچنین در اردیبهشت‌ماه این شرکت برنامه پیش بینی شده را در مجموع محقق نموده است. در آمار تجمعی عملکرد این دو ماه در تولید گندله شرکت توانسته بیش از ۹۸۰ هزار تن تولید کند که نشانه تحقق برنامه تولید است.

همچنین فولاد سنگان در تولید کنسانتره بر مبنای هدف‌گذاری این شرکت در اردیبهشت ماه در تولید کنسانتره عملکردی فوق العاده داشت. به طوری که برنامه شرکت ۴۳۰ هزار تن بود در حالی که شرکت توانست تولیدی ۴۵۰ هزار ۱۵۰ تنی داشته باشد.

در آمار تجمعی این شرکت در ۲ ماهه نخست سال باید ۸۲۰ هزار تن کنسانتره تولید می کرد که بیش از ۹۸ درصد برنامه محقق شد.

توسعه زنجیره فولاد در شرکت فولاد سنگان به دلیل نزدیکی به معادن سنگ آهن سنگان می تواند منجر به ایفای نقش بسیار بیشتری در صنعت کشور شود، به همین دلیل این شرکت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تقویت تولید حلقه‌های میانی زنجیره تولید کرده است.

اما از مشکلاتی که شرکتهای صنعتی شرق کشور با آن مواجه هستند کمبود و قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان است، هر چند فولاد سنگان با مدیریت و برنامه ریزی مناسب چالش برق را با خرید تضمینی برق تا حد بسیار خوبی مرتفع نموده است اما برای رفع چالش جدی قطعی گاز نیاز به سیاستگذاری و اقدام در سطح کلان ملی است. همچنین چالش حمل و‌نقل ریلی نیز یکی از مهمترین مسائل منطقه سنگان است که به دلیل کمبود سرانه خطوط ریلی و افزایش تولید شرکتهای صنعتی منطقه به خصوص فولاد سنگان می تواند برنامه تولید شرکتها را با مشکلاتی مواجه نماید. در حال حاضر فولاد سنگان با تقویت ناوگان حمل جاده ای در پی کاهش تبعات کمبود خطوط ریلی است. مسئله ای که نیاز به اقدام و تعامل دستگاههای مختلف در سطح کشور می باشد. فولاد سنگان نشان داده است که پتانسیل بسیار بالایی برای نقش آفرینی در صنعت کشور دارد و به بالفعل رساندن این پتانسیل به شرط رفع چالشها جهش بزرگی در توسعه صنعت کشور را رقم خواهد زد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.