تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1404 - 18:20
کد خبر : 89727
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صنعت مالی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی است بسته هستند

بازدید رئیس كل بیمه مركزی از هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی

صنعت مالی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی است

صنعت مالی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی است
اخبارپولی مالی-پرویز خوش‌کلام خسروشاهی با حضور در هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از غرفه‌ شرکت‌های بیمه حاضر در نمایشگاه بازدید کرد و در جریان آخرین تحولات، محصولات جدید و چالش‌های این صنعت قرار گرفت.

به گزارش اخبار پول مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، در بازدید از هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیران صنعت بیمه، به بررسی روند تحولات فناوری و چالش‌های این بخش پرداخت.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

خوشکلام خسروشاهی در این بازدید اظهار داشت: نوآوری در صنعت بیمه، به‌ویژه در حوزه تکنولوژی، قابل‌قبول و ضروری است. هر نوآوری که منجر به بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری شود، می‌تواند ارزش افزوده واقعی ایجاد کند.

وی به ظرفیت‌های هوش مصنوعی در این حوزه اشاره کرد و افزود: اگر شنیده‌ها درباره توانمندی‌های هوش مصنوعی درست باشد، این فناوری می‌تواند بسیاری از فرایندهای پیچیده را حذف کرده و باعث صرفه‌جویی در منابع و تسهیل فعالیت‌های بیمه‌ای شود. این تحولات، در نهایت به نفع مشتریان و ارتقای رفاه عمومی خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره همکاری فعالان فناوری با بیمه مرکزی گفت: انتظار ما از فعالان این حوزه، ارائه راه‌حل‌های نوین و ارزش‌آفرین است که این تغییرات باید به‌صورت ملموس در کاهش هزینه‌ها یا بهبود کیفیت خدمات خود را نشان دهند.

خسروشاهی در پایان بر ضرورت مدیریت دوره گذار میان روش‌های متعارف و نوین تأکید کرد و ضمن اشاره به زحمات و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در ساختارهای پیشین ابراز امیدواری کرد با کمترین هزینه و چالش، مسیر تحول دیجیتال ارزش آفرین طی شود.

-پرویز خوش‌کلام خسروشاهی در بازدید از نمایشگاه صنعت مالی بر نقش بنیادین بازارهای مالی در توسعه اقتصادی تأکید کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی اظهار کرد: نمایشگاه‌ها بیشتر محل معرفی ظرفیت ها و‌ محصولات جدید اقتصادی و فناوری هستند و حضور نهادهای نظارتی یا رگولاتورها، همچون سازمان بورس یا بیمه مرکزی، در این فضا چندان ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: نهادهایی مانند بورس که نقش نظارتی دارند، قرار نیست حتماً در نمایشگاه حضور داشته باشند. ما نیز در بیمه مرکزی بیشتر با هدف معرفی اسناد و اطلاعات صنعت بیمه در این نمایشگاه که می تواند برای بازدبدکنندگان جذاب باشد شرکت کرده‌ایم، نه به‌عنوان یک بازیگر اقتصادی.

خسروشاهی با تأکید بر اهمیت صنعت مالی در رشد اقتصاد کشور گفت: اگر بازارهای مالی به‌درستی عمل نکنند، اقتصاد نیز امکان رشد نخواهد داشت. بازار سرمایه، بانک و بیمه سه رکن مهم توسعه اقتصادی هستند و باید هماهنگ و مؤثر عمل کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره ارتباط شعار امسال نمایشگاه «وفاق ملی و سرمایه ملی» با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بدون صنعت مالی قوی، رشد اقتصادی در دنیای امروز ممکن نیست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره موضوعات مالیاتی و درخواست صورت‌های مالی ماهانه گفت: ما به‌دنبال دریافت اطلاعات عملکرد مالی به‌صورت ماهانه برای خودمان با هدف تشخیص و اقدامات نظارتی به موقع هستیم و این لزوماً به معنای ورود سایر نهادها به این موضوع نیست.

خسروشاهی خاطرنشان کرد: باید قوانین موجود اصلاح شوند تا با شرایط جاری و نیازهای اطلاعاتی جدید هماهنگ شوند. ارائه اطلاعات مالی ماهانه، اگر با هدف شفافیت و بهبود عملکرد باشد، جای نگرانی ندارد و نباید باعث ورود و‌ دخالت غیرضروری سایر نهادها شود.

پرویز خوش‌کلام خسروشاهی با اشاره به وضعیت محصولات بیمه‌ای در کشور گفت محصولات بیمه‌ای در برخی رشته‌ها از نظر کیفیت و پوشش خدمات در سطحی هستند که قابل مقایسه‌ با جهان است.
رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه صنعت مالی درباره کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات بیمه‌ای کشور گفت: محصولات بیمه‌ای ما در بسیاری از رشته‌ها در مرحله فروش مشابه نمونه‌های جهانی است و از لحاظ پوشش ریسک، نرخ‌گذاری شباهت‌هایی با استانداردهای بین‌المللی دارد. مشکل اصلی در مرحله پرداخت خسارت است.

وی افزود: در برخی رشته‌ها مانند بیمه درمان، پرداخت خسارت در ایران حتی از برخی کشورهای پیشرفته مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

خسروشاهی با اشاره به سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: این ساختار باعث شده بیمه‌ها خسارت بیشتر و آسان‌تری بدهند، برخلاف کشورهای توسعه‌یافته که تجویزهای پزشکی و ارائه خدمات سخت‌گیرانه‌ است و به تبع آن پرداخت خسارت توسط بیمه‌ها نیز سخت‌گیرانه است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف موجود گفت: در رشته‌هایی مانند بیمه خودرو و بیمه‌های مهندسی و انرژی و باربری، هنوز از استانداردهای جهانی فاصله داریم. همچنین در حوزه بیمه‌های اتکایی، به‌دلیل محدودیت سرمایه و عدم رتبه‌بندی بین‌المللی، توان رقابتی ما در سطح جهانی پایین است.

خسروشاهی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت خسارت حادثه بندر شهید رجایی از پرداخت حدود ۹۵ میلیارد تومان دیه به خانواده افراد فوت شده خبر داد و افزود خسارات وارده به خودروها نیز حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده که آن‌ها نیز پرداخت شده‌ است.

وی با اشاره به خسارات حوزه باربری افزود: ارزیابی‌ها در این بخش همچنان ادامه دارد، چرا که پیچیدگی‌های خاصی وجود دارد و هنوز مشخص نیست خسارت محموله‌های آسیب دیده‌ چقدر است. در نتیجه، برآورد خسارت در این حوزه هنوز قابل اعلام نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان ضمن قدردانی از شرکت‌های بیمه بابت عملکرد در پرداخت خسارت‌ها، بر لزوم تداوم این روند تا پایان پرداخت خسارت‌ها تاکید کرد.

محصولات بیمه‌ای ایران در مواردی از برخی جنبه‌ها در مقایسه با جهان قابل قبول هستند

محصولات بیمه‌ای ایران در مواردی از برخی جنبه‌ها در مقایسه با جهان قابل قبول هستند

 

 

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بانک سپه