تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 12:57
کد خبر : 81865

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو :

زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر؛ کلید دستیابی به اهداف انرژی پایدار

زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر؛ کلید دستیابی به اهداف انرژی پایدار
اخبار پولی مالی-معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد .

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از ایدرو نیوز ، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی اظهار داشت : گفتمان برقی‌سازی حمل و نقل در دولت سیزدهم مورد تاکید شهید جمهور و دولت بود تا از این طریق به سمت جریان برقی‌سازی حمل و نقل حرکت کنیم.

بابک احمدی افزود: خودروهای برقی دارای مزایای بسیاری از جمله مدیریت انرژی، مسایل محیط زیستی ‌کاهش استفاده از سوخت های فسیلی هستند.

وی با بیان اینکه بعضی ها نسبت به تامین انرژی خودروهای برقی ابراز نگرانی می کنند گفت: خودروهای برقی سهم قابل توجهی از مصرف برق نیروگاه‌ها را به خود اختصاص نمی‌دهند ضمن اینکه در بعضی از کشورها برای ترویج استفاده از خودروهای برقی، در بعضی از ساعات تردد خودروهای بنزینی را به خاطر محدودیت سوخت‌های فسیلی و مسایل محیط زیستی ممنوع کرده‌اند.

احمدی میزان مصرف برق در خودروهای برقی را ۱۵ کیلووات در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در خودروهای سواری بنزینی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین مصرف می شود اما در طرح خودروهای برقی هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ کیلووات برق مصرف می شود.

رئیس هیات عامل ایدرو عنوان کرد: ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت اسمی و ۷۰ هزار مگاوات تولید برق داریم. اگر امروز ما در کشور ۳۵۰ هزار خودروی برقی استفاده کنیم تنها ۹۰ مگاوات برق از ۷۰ هزار مگاوات برق مصرف خواهد شد.

وی افزود: این یافته‌ها نشان‌دهنده پتانسیل بالای صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش هزینه‌های انرژی برای شهروندان است، به ویژه با توجه به قیمت‌های فعلی برق خانگی و خرید تضمینی برق خورشیدی. همچنین، با توجه به نوسانات قیمت بنزین در خلیج فارس و نرخ ارز، این تغییر می‌تواند به کاهش وابستگی اقتصادی کشور به نفت کمک کند.

احمدی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از خودروهای برقی و افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف انرژی پایدار و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.