بیمه دانا طرحی نو در انداخت:
بیمه نامه تمام دیجیتالی ” جان دانا ” راهی بازار مالی شد
به گزارش اخبار پولی مالی ،ابراهیم کاردگر، مدیرعامل شرکت بیمه دانا عصر روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در یک نشست خبری که با حضور اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد از دو بیمه نامه جدید با نام “طرح جان دانا” و “بیمه نامه تکافل اسلامی” رونمایی کرد.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!مدیر عامل بیمه دانا در این نشست گفت: اگر مقایسه ای بین فروش بیمه های زندگی دیگر کشور ها با کشور خودمان به عمل آوربم، می بینیم که در این حوزه سیاست گذاران ما به این مقوله توجه لازم را به عمل نیاورده اند و حتی صنعت بیمه هم تا امروز محصولی جدیدی را به بازار عرضه نکرده است.
وی افزود: همانطور که اطلاع دارید امروز هم مشتری و هم شبکه فروش از محصولی که در حوزه بیمه عمرعرضه می شود رضایت لازم را ندارند از این رو طبق بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که جامعه می طلبد که ما یک محصول نو به بازار عرضه کنیم، در همین راستا در ۹ ماه گذشته محصولات بیمهای کشور کانادا را مورد بررسی قرار دادیم و نهایتا به یک محصولی جدید رسیدیم و سپس آن را بومی سازی کرده و به بیمه مرکزی ارایه دادیم که چهارشنبه گذشته مجوز این محصول را از بیمه مرکزی به عنوان یک محصول جدید در حوزه بیمه های زندگی با نام جان دانا دریافت کردیم.
کاردگر توضیح داد: محصول جدید شرکت بیمه دانا با نام “جان دانا” محصولی است که درآن منافع زندگی یعنی جان فرد، بیمه میشود و از ویژگیهای این محصول این است که اولین بیمه نامه زندگی است که پوشش بدون معاینه دارد و پوشش بیمه نامه همسر هم به عنوان یک هدیه در این بیمه نامه دیده شده است.
مدیر عامل بیمه دانا دیگر ویژگی های بیمه نامه طرح جان دانا را چنین تشریح کرد : از ویژگیهای دیگر این محصول جدید می توان به پرداخت ۵۰ درصد سرمایه فوت بیمه شده اشاره کرد که فرد در دوران بیماری میتواند ازسرمایه بیمه نامه خود استفاده کند، همچنین محصول جان دانا ضمانت تمدید بیمه نامه تا سن ۸۵ سالگی دارد و سالانه صادرمیشود و ضمانتی ۵ساله برای تمدید دارد.
کاردگر از دیگر ویژگیهای این محصول را افزایش تعهدات بیمه گر متناسب با نرخ تورم هرسال بیان کرد و تصریح کرد: در این محصول بیماری های پاندمیک هم لحاظ شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا افزود: شرکت بیمه دانا در راستای افزایش فروش بیمه نامههای زندگی درصنعت بیمه به دنبال راهکاری است تا هرچه زودتر بتواند این هدف را دراقتصاد کشور عملیاتی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تغییر ریل گذاری توسعه ای صنعت بیمه شد و افزود،: مسیر توسعه این صنعت باید از ریل بیمههای زندگی بگذرد زیرا صنعت بیمه با شاخصهای ضریب نفوذ بیمه در دنیا فاصله جدی دارد در حالی که یکی ازمواردی که دربرنامه چشم انداز و طرح توسعه صنعت بیمه نوشته شده رسیدن به متوسط ضریب نفوذ دنیا است.
کاردگر، با بیان اینکه بیمههای عمر میتوانند با ثباتترین ومطمئنترین ابزارمالی در اقتصاد کشور باشند، گفت: صنعت بیمه به اندازه جمعیت کشور یعنی ۸۰ میلیون نفرمشتری دارد هر چند که مشتری از محصولی که درحال حاضردر حوزه بیمه عمرعرضه میشود رضایت چندانی ندارد و جامعه درخواست دارد تا محصولات دیگری در بازارعرضه شود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا، اظهارکرد:درحال حاضر یکی از معضلات اساسی کشور حجم بالای نقدینگی است و میتوان با ابزار بیمههای زندگی این نقدینگی را جذب کرده و وارد بخش واقعی اقتصاد کرد و موجب شکوفایی اقتصاد کشور شد.
کاردگر، درخصوص تغییر رفتار شرکت بیمه دانا به عنوان خروج از بازار درمان نیز گفت: درسال ۹۹ به این نتیجه رسیدیم که بیمه نامه درمان صنعت بیمه را به جاده باریک رهنمون می شودش و بنابراین باید بگویم رشد فروش بیمه درمان در این شرکت در حال حاضر، تقریبا صفر است.
وی، ادامه داد: درسال ۹۹ به تمامی شبکه شرکت بیمه دانا اعلام شد که با بزرگترین مشتری بیمه دانا یعنی وزارت نیرو قرارداد تمدید نخواهد شد و سالجاری پای این حرف ایستادیم و تنها شرکتی که به وزارت نیرو بابت قرارداد، نامه تمدید نداد، شرکت بیمه دانا بود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا، گفت: قراردادی که بیمه مرکزی به شرکتهای بیمهای اعلام کرده با قراردادی که وزارت نیرو اعلام کرده از لحاظ آیین نامهای باهم اختلاف داشتند.
کاردگر، بیان کرد: مقام ناظر اعلام کرد قرارداد وزارت نیرو ایراد آیین نامه ای دارد اما متاسفانه برخی از شرکتهای بیمهای قرارداد را پذیرفتند اما شرکت بیمه دانا خلاف آیین نامه انجام نداد چرا که معتقد هستیم بیمه نامه درمان با این روندی که جلو میرود آهسته به پرتفوی زیان ده خواهد رسید و بیمه دانا پرتفوی زیان ده را از پرتفوی خود خارج خواهد کرد .
وی، اظهارکرد: براساس استراتژی جدید شرکت بیمه دانا، سهم بیمه نامه عمر باید حداقل به ۱۶ تا ۲۰ درصد در ساختار پرتفوی برسد وامیدوارم با محصول جان دانا که به عنوان محصول جدید از بیمه مرکزی مجوزگرفته و دوسال هم درانحصار شرکت است، به این هدف برسیم.
مدیر عامل بیمه دانا در پایان خبر از اجرایی شدن بیمه نامه تکافل اسلامی جهت استفاده اهل سنت داد و گفت: بحث بیمه نامه تکافل اسلامی با توجه به لزوم ایجاد پوشش بیمه برای جمعیت اهل سنت، تا کنون در کشور مغفول مانده از این رو در جلسه ای که مدیران صنعت بیمه با وزیر اقتصاد داشتند موضوع را مطرح کردم و به دنبال آن طرح بیمه نامه مذکور را نوشته به معاونت اقتصادی وزیر اقتصاد ارایه شد که در این باره چهارشنبه گذشته تفاهم نامه ای را به امضا مسجد مکی رساندیم و از لحاظ فتوا اهل سنت این فتوا صادرشد که بیمه تکافل اسلامی در کشور می تواند اجرایی شود.
برچسب ها :اخبار پولی مالی ، بیمه نامه تکافل اسلامی ، بیمه های زندگی ، جان دانا ، سیاست گذاران ، صنعت بیمه ، ضریب نفوذ ، نرخ تورم
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰