تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 19:35
کد خبر : 82430

در مجمع عادی به طور فوق العاده :

افزایش سرمایه پست بانک به میزان ۳۶ هزار میلیارد ریال تصویب شد

افزایش سرمایه پست بانک به میزان ۳۶ هزار میلیارد ریال تصویب شد
اخبار پولی مالی- در مجمع عادی به طور فوق العاده پست بانک ایران، افزایش سرمایه بانک به میزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و صورت های مالی سال 1402،تصویب و اعضای حقوقی هیات مدیره پست بانک ایران انتخاب شدند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل ازاداره کل روابط عمومی پست بانک ایران،مجمع عمومی فوق‌العاده پست بانک ایران عصر روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ الی ۱۷ با هدف اتخاذ تصمیم برای افزایش سرمایه بانک برگزار شد.

در این مجمع که در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و پس از ارائه گزارش توجیهی هیات مدیره و بازرس قانونی در مورد افزایش سرمایه و اصلاح مواردی از اساسنامه در همین خصوص، افرایش سرمایه بانک از ۱۶ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال به میزان ۳۶ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، مورد تصویب قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره این بانک‏، سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی برگزار شد.

تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۲ پست‌بانک‌ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه پست‌بانک‌ایران با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این بانک، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین نمایندگان و وکلای سهامداران، عصر چهارشنبه ۱۳ تیرماه سال جاری برگزار و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ به تایید مجمع رسید.

در ابتدای این جلسه بهزاد شیری مدیرعامل گزارشی از وضعیت مالی و عملکرد بانک در سال مالی ۱۴۰۲ ارائه و به سوالات سهامداران پاسخ داد.
در ادامه این جلسه‌، صورت های مالی سال ۱۴۰۲ بانک تصویب و مقرر شد مبلغ ۱۴۲۰ ریال سود برای هر سهم، بین سهام‌داران تقسیم شود.
در این جلسه، مقرر شد نسبت به تبدیل واحدهای استیجاری بانک به دائمی اقدام و حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شدند و روزنامه‌ های کثیرالانتشار ایران برای چاپ آگهی‌ها و سایر موارد انتخاب شدند.

اعضای حقوقی هیات مدیره پست بانک ایران انتخاب شدند

در این مجمع،وزارت امور اقتصادی و دارایی ، شرکت سهامی بیمه ایران ، شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ،صندوق سرمایه گذاری واسطه مالی یکم و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت آذربایجان شرقی(سهامی خاص) .به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره جدید بانک به مدت دو سال انتخاب شدند و پس از آن سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده قرار دارد مورد تصویب قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره این بانک‏، سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی برگزار شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.