عضو هیات مدیره بیمه ایران :
استفاده از بیمه های هوشمند یک الزام است
به گزارش اخبار پولی مالی، یکتا اشرفی عضو هیات مدیره بیمه ایران در اولین رویداد شتاب( استارتاپی) ایده پردازی در صنعت بیمه با هدف نوآوری حل چالش ها و نیاز سنجی بیمه کشور با حضور کردبچه ، رئیس پژوهشکده بیمه، حمید معینی- رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی بیمه ایران، مقامات عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی و صنعت بیمه ، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سهامی بیمه ایران و با مشارکت جمعی از ایده پردازان و نوآوران صنعت بیمه، استارت آپ های فعال در حوزه اینشورتک تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی و توسط مرکز آموزش علمی کاربردی کسب و کار سبا (متعلق به هلدینگ بیمه ایران ) در محل همایش های ایران زمین شرکت سهامی بیمه ایران، روز چهارشنبه ۱۳ بهمن سال جاری برگزارشد،سخنان خود را چنین آغاز کرد که سازمان ملل متحد در بررسی و دسته بندی سرمایه هایش می گوید بحث نوآوری، سرمایه اصلی کشورها است و دیگر از آن بحث سرمایه های فیزیکی و حتی سرمایه های انسانی که در مسیر توسعه مورد ارزیابی قرار می داد به عنوان سرمایه های شرکت ها را عدول کرده و بحث نوآوری را مبنا قرار می دهد،در همین راستا و در جهت حمایت از کارافرینی نوین و کسب و کارهای نوین صنعت بیمه، دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به برگزاری این رویداد شتاب تخصصی کرد که از لحاظ این مفاهیم و آن نگاهی که بیمه گر داشته کاملا مرتبط با سند راهبردی شرکت سهامی بیمه ایران است.
اشرفی گفت:شرکت سهامی بیمه ایران سند راهبردی خود را برای یک دوره سه ساله و با تکیه بر بحث تحول دیجیتال که بن مایه اصلی آن بحث نوآوری بر بستر تحولات دیجیتال نوشت است که می دانیم انقلاب صنعتی چهارم نام خورده و شاید ما در انقلاب های صنعتی اول و دوم و سوم خیلی از دنیا عقب بودیم،خوشبخانه انقلاب صنعتی چهارم باتوجه به این که بحث های فناورانه ای دارد که مرزها را خیلی به رسمیت نمی شناسد شاید یک فرصت بسیار جدی را در اختیار ما بگذارد که بتوانیم آن شکاف گذشته را جبران کنیم و با تکیه بر نوآوری ها و نیروی جوان و خلاق و تحصیل کرده ای که در کشور داریم از فرصتی که انقلاب صنعتی چهارم در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم و بتوانیم در مسیر اعتلای و ترقی کشور گامهای مثبتی برداریم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: امروز اگر فناوری های نو و نوآوری ها را دنبال نکنیم بسیاری فرایندها و تولید محصولات جدید شاید معنا و مفهوم نداشته باشد و مدیران ما اگر می خواهند در حوزه تجاری سازی موفق عمل کنند باید بتوانند به نوعی فرایندهای نوآورانه را حمایت کنند.
وی ادامه داد:اتفاقابی که امروزه افتاده وقتی به پیش بینی های اقتصاد جهانی را نگاه می کنیم علیرغم تمام بحران هایی که از سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ اقتصاد دنیا را فرا گرفته صنعت بیمه را خیلی خوشبینانه نگاه می کنند و امیدوار هستند در ۵ سال آینده به اندازه ۵۰ سال گذشته خود بتواند جلو برود،این پیش بینی خوشبینانه ای است که ماامیدواریم تحقق پیدا کند.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: متاسفانه صنعت بیمه در کشور ما و خیلی کشورهای در حال توسعه نتوانسته از بستر تحول دیجیتال استفاده مناسبی کند، البته ما می بینیم استارت آپ هایی در حوضه های مختلف ظهور کردند و در بستر های مختلف تحول دیجیتال کمک کرده اند به اصلاح فرایندها و محصولات جدید، اما وقتی به صنعت بیمه نگاه می کنیم علیرغم این که استارت آپ ها چالش هایی برای شرکت های بیمه ای شده اند ولی عمدتا فقط مسیر فروش بیمه نامه و بحث توزیع را دنبال کرده اند در حالی که وقتی صحبت از نوآوری در صنعت بیمه می کنیم خیلی فراتر از این بحث ها است و جایی که از تحول دیجیتال صحبت می کنیم این نگاه را داریم که صنعت بیمه صنعت داده ها است. ما حکمرانی داده را داریم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: صنعت بیمه سرمایه اش داده است واین که ما بتوانیم ابزارهای نوین و نوآوری رااستفاده کنیم برای اینکه این داده ها و این بانک های بیگ دیتاها استفاده بهینه کنیم،این که بتوانیم برای مشتری به مشتری نرخ بیمه تعیین کنیم و بر اساس این دادها که اگر قرار است بیمه گذاری خانه یا کارخانه خود را بیمه کند باید از ابزار هوشمند کمک بگیریم تا بتوانیم ریسک را برای بیمه گذاران مختلف تعیین کنیم. اگر کارخانه ای را بیمه می کنیم که بحث های هوشمند در کارخانه جاری و ساری است روی نرخش چه اثری می گذارد.
وی ادامه داد: اگر من به عنوان یک مشتری خانه ام را بیمه کرده ام و از لوازم هوشمند استفاده می کنم در حوزه انرژی و آتش سوزی و… چه کمکی به من می کند؟ تحول دیجیتالی که ما در صنعت بیمه استفاده می کنیم باید بتواند بحث مدیریت ریسک و بحث خسارت ما را باید متحول کند.
اشرفی گفت: متاسفانه تا به حال خیلی خوب در این حوزه تحول دیجیتال عمل نکرده ایم و امیدوارم با حمایت های بیمه مرکزی و وزارت اموراقتصادی و دارایی و شرکت های بیمه مطمئنا در این بحث جایگاه شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان یک بخش پیشران که سهم عمدهای از بازار را دارد خیلی موثر خواهد بود کمک کند، و همچنین امیدوارم دانشکده علمی کاربردی در این بخش بتواند به ما کمک کند این منظر که در تمام دنیا علی رغم این که رشته های بیمه یک رشته آکادمیک است ولی رابطه بین علم و دانشگاه و صنعت و دانشگاه در صنعت بیمه برای ما مهم است و دانشگاه علمی کاربردی می تواند بهترین بستر برای ترویج این مهم باشد.
وی ادامه داد: بنده همینجا از فرصت استفاده می کنم از مدیریت و مسئولین دانشگاه علمی کاربردی می خواهم که دربرخی رشته ها به ما کمک کنند مانند رشته حقوق بیمه، جزو گرایش هایی است که به شدت در صنعت به آن نیاز داریم و متاسفانه جایگزینی برای این رشته نداریم. یعنی یک فارغ التحصیل در رشته حقوق از دانشگاهای سراسری وقتی به صنعت بیمه می اید با عدم شناختی که روی صنعت بیمه دارد به سختی می تواند خودش را منطبق با آنچه از او می خواهیم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: صنعت بیمه در حوزه فاینانس هم نیاز دارد که این تخصص های حوزه های بیمه رشد پیدا کند. ما ۴۰ سال است روی اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی صحبت می کنیم اگرچه نتوانسته ایم آن جا هم مسیری را برویم اما ابزارهای مالی بسیارارزشمندی داریم در صنعت بیمه که می توانیم از آن ها استفاده کنیم و بخصوص استفاده از این ابزارها در کشورهای منطقه می تواند برای ما سودمند باشد و جای آن در دانشگاه علمی کاربردی و رشته های فایننس مرتبط و حقوق مرتبط را داشته باشیم تا از آن استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود : بنده به عنوان یکی از داوران هنگامی که به طرح هایی ارائه شده نگاه می کردم باید بگویم که بسیار طرح های ارزشمندی بودند، و از شرکت سهامی بیمه ایران و هم سایر شرکت ها خواهش می کنم استارت آپ های خود را ایجاد کنند و کمک کنند تا همه ذینفعان صنعت بیمه از آن بهره مند شوند،چراکه صنعت بیمه امروز یک سری طرح ها و دغدغه ها و نگرانی های به حق دارد که آیااین استارت آپی که می آید آیا فقط جای بخش فروشمان را گرفته یا این که نه ما باید خودمان به سمت نوآوری هایی در این حوزه گام برداریم تا هم منافع ذینفعانمان که خود شرکت بیمه و نمایندگانش است را در دست داشته باشیم و هم بتوانیم به بیمه گذارانمان خدمات بهینه ای رایه کنیم.
اشرفی در ادامه تاکید کرد:امروز نسل جوان ما حاضر نیست خارج از این گوشی موبایل خدمات مالی بگیرد و توقع دارد همان طور که در بازارهای مالی دیگر می تواند هر جا هر نوع خدمتی را بگیرد از صنعت بیمه به همان گونه استفاده کند و اینجا است که استارت آپ های تخصصی که با حمایت های شرکت های بیمه ای ایجاد می شوند وارد شوند و بستر لازم را فراهم کنند و ما را به سمت بیمه هوشمند که الان یک الزام است و انتخاب نیست که بین بیمه سنتی و تحقق بستر های دیجیتال و حرکت به سمت بیمه هوشمند مختار به انتخاب باشید.
عضو هیات مدیره بیمه ایران استفاده از بیمه های هوشمند همانطور که گفتم یک الزام است و هرچقدر تحریم ها رفع شود و ما باز پیوندهای بیمه های جهانی را داشته باشیم عمق فاجعه را متوجه می شویم که چقدر مشکلات جدی در این حوزه تعیین نرخ ها داریم و این که می گوییم بیمه حکمرانی داده را دارد، وقتی می خواهیم یک نرخ بیمه را تعیین کنیم یکی از مشخصات اصلی مان ضریب خسارت گذشته است، ضریب خسارتی که وقتی شکست بازار دارید دیگر به روند گذشته تکیه کردن خطای جدی را وارد بحث می کند و باید بتوانیم از این بیگ دیتای موجود و ابزار هوشمند موجود، آن گذشته را با نگاه پالایش شده داده ها را به کار بگیریم و شرایط بهتری را برای بیمه گذاران و منافع بیشتری را برای ذینفعان صنعت بیمه فراهم کنیم.
برچسب ها :اخبار پولی مالی ، ایده پردازی ، بازارهای مالی ، بیمه گذاران ، حوزه های بیمه ، سند راهبردی ، شرکت سهامی بیمه ایران ، صنعت بیمه ، عضو هیات مدیره بیمه ایران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰