مدیر ارتباطات فرابورس عنوان کرد:
ارتقای شفافیت و تحلیل در عرضههای اولیه از دریچه «واچار»
به گزارش اخبار پولی مالی،مبینا بنیاسدی، مدیر تلویزیون اینترنتی واچار با بیان اینکه نشستهای یک دیدار، یک عرضه پیش از همهگیری کرونا، با حضور جمع کثیری از خبرنگاران رسانهها، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه برگزار و طی آن ظرفیتها، نقاط قوت و ضعف و نحوه ارزشگذاری سهام شرکتها تشریح میشد، اضافه کرد: به دلیل محدودیتهای ناشی از کرونا، چندی است که این نشستها از طریق تلویزیون اینترنتی واچار به صورت آنلاین و همگانی برگزار و پخش میشود که رویه جدید ابلاغ شده نیز با تاکید بر کیفیت جلسات معارفه، رویکرد تحلیلی آن را ارتقا داده است.
مدیر ارتباطات فرابورس ایران با بیان اینکه فرابورس ضمن تسهیل شرایط برای پذیرش شرکتها، بهمنظور اطلاعرسانی هرچه شفافتر در خصوص ویژگیهای عرضههای اولیه از سال ۱۳۹۵ اقدام به برگزاری نشستهای خبری تحت عنوان «یک دیدار، یک عرضه» کرده است، گفت: با فرایند جدیدی که سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جلسات معارفه پیش از عرضههای اولیه ابلاغ کرده است، ناشران ملزم به رعایت مفاد و الزامات جدیدی در این نشستها خواهند بود که به ارتقای شفافیت هر چه بیشتر پیش از عرضه اولیه منجر میشود.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مبینا بنیاسدی در خصوص جزئیات مصوبه جدید هیاتمدیره فرابورس ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، بیان داشت: بر اساس این مصوبه، تلویزیون اینترنتی واچار به نشانی www.wachartv.com رسانه رسمی و مبنا جهت پخش عمومی جلسات معارفه شرکتهای آماده عرضه اولیه خواهد بود و از آنجا که سرمایهگذاران برای خرید سهام عرضه اولیه نیز نیازمند مطالعه، بررسی و تحلیل دقیق هستند، پخش زنده این نشستها منجر به دسترسی گستره متعدد و نامحدود مخاطبان به اطلاعات مورد نیاز در مورد شرکتهای جدید میشود.
وی از لزوم برگزاری دستکم دو نشست خبری در آستانه عرضه اولیه سهام شرکتها خبر داد و با اشاره به اینکه هر جلسه «یک دیدار، یک عرضه» باید در یک روز کاری به مدت حداقل یک ساعت برگزار شود، افزود: ارائه درخواست برگزاری این نشست نیز منوط به بارگذاری گزارش ارزشگذاری و امیدنامه از سوی مشاور عرضه است و در صورتی که طی جلسات برگزارشده نسبت به ارزشگذاری یا سایر موارد ارائهشده، انتقاداتی وارد شود مستلزم شفافسازی مجدد طی نشستهای بعدی خواهد بود.
به گفته بنیاسدی در این نشستها بالاترین مقام اجرایی ناشر، مشاور عرضه، مشاور پذیرش، متعهد خرید و سهامدار عمده، موضوعات درجشده در امیدنامه شرکت و همچنین گزارش ارزشگذاری را به صورت مبسوط تشریح میکنند تا تمامی سهامدارانی که قصد مشارکت در عرضه اولیه را دارند در جریان جزئیات درآمدی شرکت، ریسکها، هزینهها، جایگاه شرکت در صنعت و همچنین اینکه در فرایند ارزشگذاری با چه مفروضاتی ارزش شرکت احراز شده است، قرار گیرند.
مدیر تلویزیون اینترنتی واچار با بیان اینکه نشستهای یک دیدار، یک عرضه پیش از همهگیری کرونا، با حضور جمع کثیری از خبرنگاران رسانهها، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه برگزار و طی آن ظرفیتها، نقاط قوت و ضعف و نحوه ارزشگذاری سهام شرکتها تشریح میشد، اضافه کرد: به دلیل محدودیتهای ناشی از کرونا، چندی است که این نشستها از طریق تلویزیون اینترنتی واچار به صورت آنلاین و همگانی برگزار و پخش میشود که رویه جدید ابلاغ شده نیز با تاکید بر کیفیت جلسات معارفه، رویکرد تحلیلی آن را ارتقا داده است.
به گفته مدیر ارتباطات فرابورس ایران علاوه بر اینکه خبر و فیلم کامل نشستها و سایر محتواها اعم از گزارش ارزشگذاری شرکتها در سایت واچار تیوی بارگذاری میشود، محتواهای تکمیلی همچون اخبار تفصیلی نشست و گزیدهای از ویدئو این نشستها برای مخاطبان تهیه و از طریق شبکههای اجتماعی فرابورس ایران منتشر میشود.
گفتنی است فرابورس ایران به منظور ارتقای شفافیت و معرفی ظرفیتهای شرکتها، صندوقهای سرمایهگذاری، اوراق تامین مالی و … از خردادماه ۱۳۹۵ تا کنون ۱۳۶ نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» را برگزار کرده که در این میان ۷۶ نشست، ویژه شرکتهای آماده عرضه اولیه بوده است.
برچسب ها :سازمان بورس و اوراق بهادار ، فرابورس ، کرونا ، مبینا بنیاسدی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰