تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 12:48
کد خبر : 12260
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اجباری برای استفاده از اپلیکیشن‌های بانک ملی نیست بسته هستند

جهت مشاهده ریز تراکنش‌ها

اجباری برای استفاده از اپلیکیشن‌های بانک ملی نیست

اجباری برای استفاده از اپلیکیشن‌های بانک ملی نیست
اخبار پولی مالی- اجباری برای استفاده از اپلیکیشن‌های بانک ملی جهت مشاهده ریز تراکنش‌ها نیست.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اخبار پول، رئیس اداره کل توسعه سیستم‌های بانک ملی گفت: پیرو اطلاعیه جدید بانک ملی ایران مبنی بر روش جدید اطلاع‌رسانی برای تراکنش‌های زیر ۳۰هزارتومان، برای مشتریان هیچ اجباری برای استفاده از اپلیکیشن خاص نیست و این صرفا یک پیشنهاد است.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 اخیرا بانک ملی ایران به مشتریان خود اعلام کرده است که از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ پیامک‌ تراکنش‌های ۳۰ هزار تومان ارسال نمی‌شود و مشتریان می‌توانند این تراکنش‌ها را در اپلیکیشن‌های رسمی این بانک یعنی «بله» ، «نشان‌بانک» و «بام» مشاهده کنند.این مساله منجر به اعتراض برخی مشتریان بانک ملی شد و در همین راستا رئیس اداره کل توسعه سیستم‌های بانک ملی ایران در گفتگویی در کلاب‌هاوس به برخی نگرانی‌ها و سوالات پاسخ داد.مهدی علی آقایی سخن خود را با این جمله آغاز کرد که برای مشتریان بانک ملی هیچ اجباری برای استفاده از اپلیکیشن خاص نیست بلکه این طرح صرفا جهت جلوگیری از هزینه اضافی برای پیامک بوده است.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک ملی ایران کمترین هزینه را برای پیامک‌های ارسالی برای مشتریان دریافت می‌کند، خاطر نشان کرد: قرار این نیست که پیامک دیگر ارسال نشود، بلکه هدف دادن فضای انتخاب به مشتری برای دریافت یا عدم دریافت پیامک تراکنش‌ها است.علی آقایی افزود: غالب جامعه آماری ما دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت دارند و برای افرادی که امکان استفاده و یا تمایل به استفاده از اپلیکیشن‌های بانک ملی را ندارند، همان شیوه پیامک پا برجاست.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اپلیکیشن بله ۹تا۱۰ میلیون کاربر دارد، یادآور شد: هدف ما سوق دادن مردم به سمت اپلیکیشن خاصی نیست بلکه هدف صرفا کاهش هزینه ها و دادن فضای انتخاب به مشتری برای دریافت یا عدم دریافت پیامک است.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک مرکزی ۲ روش برای دریافت هزینه پیامک تراکنش‌ها مشخص کرده است. دریافت هزینه یکسان از مشتریان برای پیامک‌های تراکنش و دیگری اینکه به تناسب میزان تراکنش، هزینه پیامک تراکنش‌ها تغییر کند.رئیس اداره کل توسعه سیستم‌های بانک ملی ادامه داد: در روش اول بین فردی که روزانه تراکنش زیادی دارد و فردی که تراکنش چندانی ندارد تفاوتی وجود ندارد و یک هزینه مشخص از هر دو مدل مشتری گرفته می‌شود که اغلب بانک‌ها این روش را در دستورکار خود قرار داده‌اند. در روش دوم که هزینه تراکنش بر مبنای میزان تراکنش مشتریان است هم کمتر بانکی به سراغ اجرای آن رفته است.وی همچنین در پاسخ به سوال اخبارپول مبنی بر اینکه چقدر قطعی اینترنت می‌تواند در مشاهده تراکنش برای مشتریان بانک ملی خلل ایجاد کند، اعلام کرد: برای این مشکلات احتمالی هم راهکارهایی داریم که در سال جدید درخصوص آن اطلاع رسانی می‌کنیم.علی آقایی همچنین درخصوص نگرانی مشتریان از نشت اطلاعات یا ایمن نبودن اپلیکیشن‌های داخلی، گفت: این مساله اصلا جای نگرانی ندارد ولی اگر کاربری نگران است به سادگی می‌تواند دسترسی‌های لازم را به اپلیکیشن نداده و فقط ریز تراکنش خود را مشاهده کند.گفتنی است بانک ملی ایران اخیرا پیامکی برای مشتریان خود ارسال کرد که طی آن اعلام شد، اطلاع‌رسانی تراکنش‌های با مبلغ کم‌تر از ۳۰ هزار تومان حساب‌های بانک ملی ایران

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه