آمار شکایات بیمهای در پنجماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۳۵۵۸ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۳۲۶۵ شکایت رسیدگی شده و ۲۹۳ مورد در حال رسیدگی است.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۰۱۶ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۱۸۳۳ شکایت مختومه و ۱۸۳ شکایت در حال بررسی است.
رشته بدنه اتومبیل نیز با ۹۳۸ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۸۷۶ فقره رسیدگی شده و ۶۲ مورد دیگر در حال رسیدگی است.
این گزارش میافزاید، کمترین شکایات در رشتههای بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۴ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۶ مورد) ثبت شده است.
شایان ذکر است آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه میشود این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.
گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر میشود.
برای جداول آماری مرتبط اینجا را ملاحظه کنید.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰