تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 18:46
کد خبر : 81857

آمارهای جدید از رشد فولاد سنگان در سال ۱۴۰۳

آمارهای جدید از رشد فولاد سنگان در سال ۱۴۰۳
اخبار پولی مالی-شرکت فولاد سنگان در سال ۱۴۰۳ تلاش کرد تا توسعه را با سرعت بالایی اجرایی کند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان، در دستور کار قرار گرفتن طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای در سال گذشته و همچنین افزایش کمی‌‌‌ و کیفی محصولات از جمله برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۳ سرلوحه فعالیت‌های فولاد سنگان قرار گرفته تا رشد تولید را در این شرکت رقم بزند.

فولاد سنگان با تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره، از خام فروشی ۱۱ میلیون تن سنگ جلوگیری خواهد کرد و با تامین مواد اولیه بزرگترین فولادساز خاورمیانه( فولاد مبارکه) نقش بسیار ارزشمندی در تولید اقتصادی و زنجیره ارزش فولاد در کشور دارد. همچنین این شرکت موفق شده است در بین شرکت‌های برتر کشور در جایزه ملی imi100 سال ۱۴۰۲ رتبه نخست را در بهره‌وری کل عوامل به دست آورد.

این شرکت از آغاز سال ۱۴۰۳، هدفگذاری تولید پنج  میلیون تنی را در دستور کار خود قرار داد و مدیران این شرکت نیز بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تحقق این رشد انجام دادند.  بر همین اساس، بنا به آمارهای عملکردی فولاد سنگان، این شرکت در زمینه تولید گندله، در فروردین ماه برای ۴۹۰هزارتن  برنامه‌ریزی کرده بود که در مدت مذکور بالاتر از رشد تعیین شده، یعنی ۴۹۷ هزارتن گندله تولید کرده است.

بنابراین رشد ۱۰۲ درصدی را در فروردین ۱۴۰۳ رقم زد. همچنین در اردیبهشت ماه برای تولید ۴۳۰ هزارتن کنسانتره برنامه ریزی شده بود که با تحقق ۱۰۵ درصدی، ۴۵۰.۱۳۰ تن تولید محقق کرده است. لازم به ذکر است که رکورد قبلی این شرکت در تولید کنسانتره ۴۰۷ هزار تن بوده که رکورد فعلی به ۴۵۰.۱۳۰تن رسیده است و این موضوع نشان از رشد١٠/۵ درصد نسبت به رکورد قبلی، دارد. این آمارها موفقیت آمیز نشان از گام موثر فولاد سنگان در تحقق رشد تولید مطابق شعار سال ۱۴۰۳ اعلامی از سوی مقام معظم رهبری داشته و نشانگر آن است که برنامه این شرکت برای رشد در سال ۱۴۰۳ نه شعاری بر روی کاغذ و نه وعده‌ای دور از ذهن بوده، بلکه با برنامه‌ریزی‌ و مدیریت دقیق به این امر تحقق می‌بخشد.

گفتنی است، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که با هدف تولید پایداربخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاسیس شد، در حال حاضر واحد گندله و کنسانتره سازی این شرکت به ظرفیت اسمی هرکدام ۵ میلیون تن در سال، در حال بهره برداری است. این شرکت، به‌عنوان تامین‌کننده مواد اولیه و مجری طرح‌های توسعه‌ای، با تمرکز بر افزایش کیفیت، تولید و توسعه زیرساخت‌ها، حفظ محیط‌زیست و اجتماعی، اقدامات گسترده‌ای را طراحی و اجرا می‌کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.