تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 13:34
کد خبر : 13571

شاپرک اعلام کرد :

۲۰۰ هزار کارتخوان غیر مجاز قطع شد

۲۰۰ هزار کارتخوان غیر مجاز قطع شد
اخبار پولی مالی- شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت از آغاز غیر فعال سازی کارتخوان های غیر متصل به پرونده مالیاتی خبر داد.

به گزارش اخبار پولی مالی، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد: در ادامه اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و پس از اطلاع رسانی گسترده سازمان امور مالیاتی مبنی بر مهلت زمانی تا انتهای بهمن ماه و پوشش رسانه‌ای کامل این موضوع، لیست چند میلیون دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که برای تشکیل یا تکمیل پرونده مالیاتی خود به وب سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده بودند به بانک مرکزی برای قطع اعلام شد.

بر اساس این گزارش شرکت شاپرک به عنوان متولی نظارتی شبکه پرداخت کشور در مرحله اول بر مبنای معیارهای اعلام شده از سمت سازمان امور مالیاتی حدود ۲۰۰ هزار ترمینال را شناسایی و قطع کرد.

برخی موارد قطع شده ترمینال‌هایی هستند که یا در ۶ ماه گذشته تراکنش نداشته‌اند و یا گردش مالی پایینی داشته‌اند. تعدادی نیز از ترمینال‌های با گردش مالی بالا انتخاب شده‌اند.

گفتنی است کلیه موارد بر اساس لیست‌های اعلامی از سازمان امور مالیاتی و کاملاً به روز انجام شده و از این سازمان خواهش کرده‌ایم که از امروز سایت را باز کنند تا افرادی که مایل به الصاق پایانه‌های خود به پرونده مالیاتی هستند بتوانند این کار را انجام دهند.

بر اساس آمار، تا ۴ اسفند امسال بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شدند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.