تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 17:28
کد خبر : 36026

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی:

۱۲ درصد از بلوک «پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۳۲.۵درصد افزایش قیمت، فروخته شد

۱۲ درصد از بلوک «پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۳۲.۵درصد افزایش قیمت، فروخته شد
اخبار پولی مالی_ معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت که طی فرآیند این واگذاری، ۲۷۰ مرتبه پیشنهاد قیمت طی ۳ روز معاملاتی انجام شد که در نهایت منجر به رشد قیمتی ۳۲.۵ درصدی از قیمت پایه شد. تامین مالی غیرتورمی از تاکیدات دولت بوده و امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل این موضوع به خزانه کشور واریز شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از بازار سرمایه، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص جزئیات واگذاری بخشی از شرکت هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: واگذاری ۱۲ درصد از سهام بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به صورت مزایده و بلوکی انجام شد. این رقابت مابین دو خریدار (شرکت اهداف، وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و شرکت پالایشگاه نفت تهران) شکل گرفت؛ که اهلیت این دو متقاضی در کارگروه پایش اهلیت در سازمان خصوصی‌سازی تأیید شده بود.

وی افزود: طی فرآیند این واگذاری، ۲۷۰ مرتبه پیشنهاد قیمت طی ۳ روز معاملاتی انجام شد که در نهایت منجر به رشد قیمتی ۳۲.۵ درصدی از قیمت پایه شد.

قامت در ادامه بیان کرد: تامین مالی غیرتورمی از تاکیدات دولت بوده و امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل این موضوع به خزانه کشور واریز شد.

وی افزود: عرضه بلوکی در عوض عرضه تدریجی سهام در نظر گرفته شده است که این موضوع نه تنها به بازار سرمایه آسیبی نرساند بلکه خریدار آن توانسته تاثیر مثبتی بر بازار ایجاد کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.