تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 10:46
کد خبر : 3616

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد:

کمبود پزشک عمده‌ترین مشکل اجرای طرح نظام ارجاع

کمبود پزشک عمده‌ترین مشکل اجرای طرح نظام ارجاع
اخبار پولی مالی- انتظار داریم سازمان نظام پزشکی کل کشور، انجمن پزشکان عمومی و سایر انجمن‌های پزشکی در این زمینه با ما همکاری کنند تا در گام اول از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی مطب دار، در گام دوم از درمانگاه‌های خصوصی و در گام سوم از درمانگاه‌های دولتی استفاده و کمبود پزشک را جبران کنیم.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل ازروابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، دهمین جلسه کارگروه نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی به منظور بررسی اقدامات و شناسایی موانع اجرای این طرح برگزار شد.
محمدرضا میرزایی مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص اجرای این برنامه بیان کرد: طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی از حدود ۱۰ ماه قبل در ۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهار محال و بختیاری شروع و بعد از مقدمات کار مراحل ویزیت بیماران آغاز شد. در حال حاضر در ۴ استان کشور جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر به ۴۰۰ پزشک انتصاب داده شده‌اند و ویزیت پایه در این استانها از حدود ۸ ماه پیش آغاز شده است به طوری که تاکنون بیش از ۶۵ درصد از جمعیت ۴ استان ویزیت پایه شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه در ۴ استان با کمترین مشکل فرآیند اجرای نظام ارجاع در حال پیگیری است، گفت: استان‌ها طی هفته های اخیر نسبت به پالایش جمعیت و رفع همپوشانی در حال اقدام هستند و بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی که اعتبار دفترچه آنان به اتمام رسیده است، با مراجعه به پزشک خانواده ویزیت پایه شده، اطلاعات و مشخصات آنها اصلاح می‌شود و نهایتا توسط اداره کل استان تمدید اعتبار می شوند.
مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران همچنین بیان کرد: از سه ماه گذشته در ۶ استان دیگر از جمله استان همدان، لرستان، کرمانشاه، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام این اقدام آغاز شد به نحوی که در این استان‌ها برای حدود ۴۰۰ هزار نفر انتصاب به پزشک صورت گرفت و نزدیک به ۴۰۰ پزشک به عنوان پزشک خانواده طرف قرارداد شدند.
به گفته میرزایی، در حال حاضر در ۱۰ استان نظام ارجاع اجرا می‌شود که حدود ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت به حدود ۸۲۰ پزشک انتصاب پیدا کرده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات اجرایی در ۴ استان به حداقل رسیده است، طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی به صورت ملی از ابتدای مهر ماه به سایر استان‌ها ابلاغ شد تا در تمام کشور اجرایی شود تا فرآیند انتصاب جمعیت و انتخاب پزشک در این استانها نیز صورت گیرد.
میرزایی تاکید کرد: به دنبال اجرای موفق و کامل طرح نظام ارجاع در جمعیت صندوق بیمه همگانی کشور، سازمان بیمه سلامت ایران قصد دارد با ساز وکار بهتری در سایر صندوق‌ها نیز این طرح را اجرایی کند./

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.