تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 14:29
کد خبر : 7761

مدیرعامل پست بانک ایران :

پست بانک ۴۱۰ درصد افزایش سرمایه می دهد

پست بانک ۴۱۰ درصد افزایش سرمایه می دهد
اخبار پولی مالی- پست بانک ایران در ۸ ماهه سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد سود به چرخه اقتصاد کشور تزریق کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰در نشست خبری با اصحاب رسانه ابتدا به دستاوردها، عملکرد و برنامه‌های آتی این نهاد تحت مدیریت خود پرداخت وسپس به پرسش های خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

بهزاد شیری در جلسه مذکور گفت: پست بانک در سال ۷۴ تاسیس شد و‌ در جهت ارائه حقوق عموما به بازنشستگان تشکیل شد اما به تدریج در سال ۸۲ باتوجه به فعالیت گسترده پست بانک مجوز فعالیت بانکی را آغاز کرد و در سال ۸۷ جز مجموعه‌ای قرار گرفت که سهام آن واگذار شد و در حال حاضر ۲۲ هزار نفر شخص حقیقی و حقوقی در این مجموعه سهام دارند.

وی با بیان اینکه پست‌ بانک تنها بانکی است که در حوزه روستا و مناطق محروم فعالیت دارد افزود: این بانک تنها نهاد دولتی و بورسی است که  به عنوان بانک توسعه ای تخصصی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی در دورترین نقاط روسایی کشور خدمات بانکی ارایه می کند.

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه این بانک دو ماموریت مهم و البته متناقض با هم دارد یکی در حوزه فناوری و یکی ارائه خدمات به مناطق محروم است که در این راستا وظایف مهمی برای این نهاد ترسیم شده تصریح کرد: ۵۱ درصد سهام پست بانک دولتی، ۲۳/۸۰ درصد سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ( سهام عدالت )و ۲۵/۲۰ درصد اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

شیری با بیان اینکه پست بانک گسترده‌ ترین بانک کشور است ادامه داد: این بانک با ۴۰۳ شعبه فعال در سراسر کشور و ۵ هزار ۷۴۰ باجه بانکی روستایی خدمات بانکی متنوعی را به روستاییان ارایه می کند.

وی با بیان اینکه پست بانک در سال ۹۷ جز بانک‌های زیان ده بود تاکید کرد: علی رغم تحریم‌های ظالمانه خدمات ارزی ما فعال ما بوده و ما توانستیم در جهت خروج از روند زیان‌دهی گام‌های خوبی برداریم.

شیری با بیان اینکه پست بانک در ۸ ماهه امسال به اندازه کل سال ۹۹ برای سهام‌داران سود شناسایی کرده است گفت: امروز از ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی بیش از ۱۰ میلیون در پست بانک دارای حساب بانکی هستند و ما در این راستا توانستیم ۸ هزار ۹۵۴ نفر را در باجه‌‌های بانکی مشغول به کار کنیم.

مدیر عامل پست بانک ایران با بیان اینکه تمامی خدمات بانکی در حوزه‌های روستایی پست بانک با استفاده از ابزارهای نوین بانکی انجام می شود اظهار کرد: حدود ۱۳۵ هزار میلیارد سود در ۸ ماهه سال جاری از طریق پست بانک به چرخه اقتصاد کشور تزریق شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون طرح چابک‌ سازی در بانک‌ها افزود: وزارت اقتصاد طرحی را با عنوان منطقی سازی ایجاد شعب در سراسر کشور تعریف کرده و در این راستا نیم نگاهی هم به پست بانک دارد تا در مناطقی که بانک‌ها شعب ندارند پست بانک فعالیت داشته باشد از این رو به استناد قانون پست بانک‌ها باید در تمام مراکز شهرستان‌ها حضور داشته باشد و ما باید در ۱۵۱ شهرستان دیگر نیز حضور داشته باشیم از این رو در وضعیت فعلی ما نسبت به بانک‌ های دولتی و خصوصی نیروی کمتری داریم لذا در طرح چابک سازی ما وضعیت متفاوتی داریم.

مدیر عامل پست بانک در رابطه با افزایش سرمایه بانک گفت:با توجه به ملاحظات و محدودیتهای که در بودجه کشور وجود داشت تاکنون موفق به افزایش سرمایه نشدیم اما با تلاش زیاد توانستیم امسال مجوز  افزایش سرمایه  را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده و بدین ترتیب سرمایه پست بانک در روز برگزاری مجمع که ۲۳ آدر ماه است با تایید سهامداران و از محل های پیش بینی شده به میران ۴۱۰ درصد از ۳۲۰ میلیارد تومان فعلی به بیش از ۱۶۰۰میلیار تومان افزایش خواهد یافت .
مدیر عامل پست بانک در تشریح خدمات این بانک به هموطنان روستایی نیز گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات معیشتی به یارانه بگیران نیز، پست بانک ایران به تنهایی به ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار خانوار یارانه پرداخت می کند و این در حالیست که کل خانوارهای یارانه بگیر در کشور ۲۵ میلیون خانوار هستند و درحالیکه سهم پست بانک در بازار پول کشورکمتر از یک درصد است در حوزه خدماتی چون پرداخت یارانه به خانواده ها، سهم ما ۶ درصد از کل است. همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات ده میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد نیز، این تسهیلات را به تمام خانوارهای تحت پوشش پرداخت کرده ایم که عمده این خانوارها هم ساکن روستاهای کشور هستند.

مدیر عامل پست بانک ایران از ارایه خدمت جدیدی با نام بانکداری عاملی خبر داد و گفت: پست بانک این آمادگی را دارد که به نیابت از دیگر بانک های کشور که قصد دارند در روستا خدمات بانکی ارایه دهند را انجام دهد و به عبارتی ما درصنعت بانکی با ارایه این خدمت موضوع رقابت بانکی را با رفاقت و همکاری بانکی تعبیر کردیم چراکه با این خدمت جدید پست بانک هم ما نفع می بریم هم باجه های بانکی روستایی ، هم روستاییان و هم بانک هایی که در این خدمت جدید با پست بانک ایران تفاهم نامه امضا کردنده اند.

وی در ادامه افزود تاکنون سه بانک اعلام آمادگی کردند ودر حال حاضر به مشتریان بانک دی در حدود ۶ ماه هست که خدمات بانکی ارایه می دهیم و دوبانک دیگر در حال مذاکره هستیم.
در پایان این نشست نمایشگاه دستاوردهای پست بانک توسط مدیرعامل پست بانک افتتاح شد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.