تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 14:20
کد خبر : 15127

در 11 ماهه نخست امسال انجام شد؛

کبری صدقی خلجان

پرداخت ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه دی

پرداخت ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه دی
اخبار پولی مالی- شرکت بیمه دی در راستای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه رقمی بیش از 4 هزار و 183 میلیارد تومان خسارت بابت بیمه‌نامه‌های صادر شده پرداخت کرده که 92 درصد از آنها مربوط به رشته درمان بوده است.

به گزارش خبرنگار اخبار پولی مالی، شرکت بیمه دی از جمله شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس ایران است. براساس صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت در سامانه کدال، بیمه دی در ۱۱ ماهه نخست امسال رقمی بیش از ۳هزار و ۴۱۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف صادر کرده اما همزمان خسارت پرداختی آن بیش از ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان بوده است.
عمده خسارت پرداختی بمیه دی بابت خسارت در رشته درمان با سهم ۹۲ درصدی بوده است. بدین معنا که از رقم ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومانی خسارت پرداخت شده، بیش از ۳هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان آن بابت رشته درمان بوده است و سایر رشته‌های بیمه‌ای سهمی هشت درصدی در خسارت‌های این شرکت داشته‌اند.
این در حالی است که ۷۰ درصد از حق بیمه تولیدی بیمه دی (معادل ۲هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان) مربوط به رشته بیمه درمان بوده است.
براساس شفاف‌سازی این شرکت برای سازمان بورس، خسارت‌های پرداخت شده رشته درمان در سال جاری عموما مربوط به قرارداد درمان بنیاد شهید است که قرارداد آن در پاییز سال ۱۳۹۹ تمدید شده که از این بابت ذخایر به میزان لازم در نظر گرفته شده است.
براین اساس، با توجه به مشخص نشدن نتایج برگزاری مناقصه قرارداد درمان تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نسبت به تمدید موقت قرارداد دوره قبل با نرخ جدید به صورت شناور (حداکثر حق بیمه ماهانه هر نفر ۲۵۰ هزار تومان) تا پایان سال جاری اقدام شد که منجر به افزایش حق بیمه رشته درمان شده است.
صورت‌های مالی شرکت بیمه نشان می‌دهند که تنها ۱۱ درصد از حق بیمه تولید شده این شرکت در ۱۱ ماهه نخست امسال متعلق به رشته ثالث اجباری و پنج درصد آن نیز متعلق به رشته مسئولیت بوده است.
سایر رشته‌های بیمه‌ای که بیشترین حق بیمه تولیدی را در این شرکت داشته‌اند نیز به ترتیب بیمه آتش سوزی با سهم سه درصدی و رشته‌های نفت و انرژی، بدنه خودرو و زندگی غیراندوخته‌دار با سهم ۲ درصدی بوده‌اند.
سهم هریک از رشته‌های مهندسی، زندگی اندوخته‌دار، کشتی و حوادث سرنشین از حق بیمه تولیدی بیمه دی نیز یک درصد بوده است.
با این حال بعد از رشته درمان، بیمه دی بیشترین خسارت را در رشته ثالث اجباری با سهم سه درصد و بدنه خودرو با سهم ۲ درصد پرداخت کرده است.
این شرکت همچنین در هریک از رشته‌های آتش سوزی، حوادث و مسئولیت نیز یک درصد خسارت پرداخت کرده است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.