تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 10:55
کد خبر : 7698

به مدت 30 روز در بازار فرابورس آغاز می‌شود :

پذیره‌نویسی سهام بیمه هوشمند فردا

پذیره‌نویسی سهام بیمه هوشمند فردا
اخبار پولی مالی- از امروز 17 آذرماه پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار بیمه هوشمند فردا به مدت 30 روز، یک میلیارد و 250 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 100 تومان در بازار فرابورس آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار پولی مالی، نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» ویژه پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه هوشمند فردا امروز در فرابورس ایران برگزار شد و نماینده هیات موسس این شرکت به مرور عملکرد بیمه و صنعت بیمه در دنیای جدید و استراتژی‌ها، اهداف و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه پرداخت. محمود امراللهی همچنین از نوآوری‌های بیمه هوشمند فردا، اهداف مالی و منابع انسانی، معرفی سهامداران و مزیت‌های آن‌ها برای صنعت بیمه سخن گفت.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، نماینده هیات موسس بیمه هوشمند فردا در این نشست خبری با بیان اینکه حق بیمه تولیدی در دنیا در سال ۲۰۲۰ رقم ۶۲۸۷ میلیارد دلار و در ایران ۱.۹۳ میلیارد دلار بوده است، گفت: در سال ۲۰۲۰ سرانه حق بیمه در دنیا ۸۰۹ دلار و در ایران ۲۲۹ دلار اعلام شده است. ضریب نفوذ بیمه نیز در جهان ۷.۴ درصد و در کشورمان ۲.۵۲ درصد بوده که نشان می‌دهد صنعت بیمه در ایران از منظر شاخص‌های مورد بررسی فاصله زیادی با متوسط دنیا دارد.

به گفته امراللهی حق بیمه تولیدی در ایران طی ۱۰ سال گذشته، رشد متوسط ۳۰ درصدی را نشان داده است و از رقم ۵۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ به رقم ۸۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

وی با بیان اینکه سرانه حق بیمه تولیدی در ایران نسبت به کشورهای منطقه وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: تمرکز بر عرضه بهتر محصولات و خدمات و تمرکز بر بیمه‌های غیراجباری و موردنیاز جامعه می‌تواند این رتبه را بهبود ببخشد؛ چراکه بر اساس آمارهای غیررسمی حدود ۹۰ درصد جان، مال و مسئولیت افراد در کشور پوشش بیمه‌ای ندارد یا پوشش ناکافی دارد.

وی با اشاره به اینکه از منظر رتبه ضریب نفوذ بیمه در منطقه، ایران رتبه چهارم را دارد، اعلام کرد: اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ در صنعت بیمه کشور شامل توسعه بیمه‌های تخصصی، افزایش سهم بیمه‌های زندگی به ۵۰ درصد و ضریب نفوذ بیمه به ۷ درصد است.

نماینده هیات موسس بیمه هوشمند فردا درباره افزایش ضریب نفوذ بیمه در چشم‌انداز ۱۴۰۴ گفت: ضریب نفوذ بیمه در چشم‌انداز ۱۴۰۴، عدد ۷ پیش‌بینی‌شده است که با توجه عدد ضریب نفوذ در سال ۱۳۹۹ این عدد نیازمند رشد حدود ۳ برابری است.

وی راهبردهای مواجهه با تحولات صنعت بیمه جهان را در سه حوزه «بیمه استفاده‌محور»، «تسهیل در فرایند رسیدگی و پرداخت خسارت» و «ارائه تجربه دیجیتال» ذکر کرد و افزود: مواردی مانند ارائه خدمات مبتنی بر میزان مصرف، ارائه بیمه‌نامه بر اساس نوع تقاضا، ایجاد کانال‌های جدید با محوریت سرعت در رسیدگی به خسارت و توانمندسازی شبکه نمایندگی با ابزار دیجیتال از جمله راهکارهای مواجهه با تحولات صنعت بیمه دنیا به شمار می‌روند.

بیمه هوشمند فردا یک بیمه‌گر دیجیتال است

امراللهی با بیان اینکه بیمه هوشمند فردا یک بیمه‌گر دیجیتال خواهد بود، گفت: طراحی و توسعه محصولات در بازه زمانی کوتاه با نرم‌افزار اختصاصی، بهره‌مندی از تحلیل AI برای دریافت بهتر موقعیت مشتری و بهبود تجربه وی، استفاده از پلتفرم باز (OPEN API) برای ایجاد اکوسیستم همکاری با ذی‌نفعان و بهره‌گیری از اتوماسیون، داده‌کاوی و هوش مصنوعی روش‌‌هایی هستند که برای تبدیل شدن به یک بیمه‌گر دیجیتال در دستور کار داریم.

نماینده هیات موسس بیمه هوشمند فردا، استراتژی‌های کلان بیمه هوشمند فردا را در چهار مولفه اصلی «مالی»، «مشتریان»، «فرایندها» و «توسعه و یادگیری» عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه مالی برنامه بیمه هوشمند فردا توسعه بازار با تمرکز بر فروش بیمه‌های خرد و کوتاه‌مدت در بازار و به تعداد زیاد خواهد بود؛ در حوزه مشتریان هدف اصلی بهبود تجربه مشتریان به کمک استفاده از ابزارها و راهکارهای دیجیتال پایه‌گذاری شده و در فرایندها نیز هدف اصلی دیجیتالی کردن فرایندهای ارائه خدمات در تمام سطوح و زنجیره ارائه خدمات به خصوص در حوزه پرداخت آنلاین و آنی خسارت است.

وی سرمایه‌گذاری‌های بیمه هوشمند فردا را با رعایت حدود و ضوابط آیین‌نامه بیمه مرکزی ایران متمرکز بر حوزه‌هایی عنوان کرد که علاوه بر پوشش تورم سالانه و نقدشوندگی بالا، این سرمایه‌گذاری‌ها بتواند بازدهی بلندمدت را نیز تضمین کند.

به گفته امراللهی بخش‌های گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، سلامت و درمان و انرژی و معدن حوزه‌های سرمایه‌گذاری بیمه هوشمند فردا را تشکیل می‌دهند.

مزیت‌های «وفردا» برای صنعت بیمه

در بخش دیگری از این نشست نماینده هیات موسس بیمه هوشمند فردا مزیت‌های این شرکت بیمه‌ای را مواردی مانند سیستم جامع بیمه‌گری، دسترسی به حجم عظیم داده برای تحلیل رفتار مشتریان برای تصمیم‌گیری‌های داده محور و ارائه پیشنهاد شخصی‌سازی‌شده، سهامداران دارای تجربه فنی بیمه و کسب‌وکار طولانی‌مدت در بخش فناوری اطلاعات و وجود مشتریان خرد در سطح کشور و ارائه خدمات سراسری دسترسی به مشتریان از جمله بازار دست‌نخورده روستایی به میزان حداقل ۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد.

برنامه‌های پیش روی شرکت در صنعت بیمه

امراللهی برنامه‌های این شرکت را در حوزه بیمه اموال مواردی مانند اتصال به انواع سامانه‌های پست، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و املاک برای تسریع در صدور بیمه‌نامه، رسیدگی و پرداخت خسارت و ارائه خدمات بر اساس تقاضای مشتری و در بازه زمانی کوتاه عنوان کرد و افزود: ما در حوزه بیمه اتومبیل، بیمه درمان و بیمه زندگی نیز درصدد بهره‌گیری از روش‌های نوین و کارآمدی برای ایجاد تمایز و بهره‌وری در این بخش‌ها هستیم.

لازم به ذکر است از فردا ۱۷ آذرماه پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار بیمه هوشمند فردا به مدت ۳۰ روز در بازار فرابورس آغاز می‌شود. تعداد سهام قابل پذیره‌نویسی نیز به تعداد یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰ تومان است.

منبع خبر: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.