تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 19:57
کد خبر : 13310

خبر؛

وصول ۸۲۰ میلیون دلاری وبملت از صنعت نفت

وصول ۸۲۰ میلیون دلاری وبملت از صنعت نفت
اخبار پولی مالی_بانک ملت در ۱۱ ماهه ی منتهی به پایان بهمن سال جاری حدود ۴۰۰ میلیون دلار از محل تسهیلات اعطایی به شرکت ملی نفت ایران و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی، درآمد شناسایی کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، بانک‌ ملت در طول یک دهه گذشته در تامین منابع مورد نیاز شرکت های حوزه نفت و انرژی مشارکت فعال داشته است.

ایجاد، توسعه و تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی، خطوط لوله سراسری ۶، ۹ و ۱۱ انتقال گاز و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از مهم ترین این موارد است.

مانده اصل و سود تسهیلات اعطایی به این حوزه از سوی بانک ملت، حدود ۲۰ میلیارد دلار است که علیرغم محدودیت های بین المللی، در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۰ میلیون دلار از تسهیلات اعطایی به شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه از محل منابع صندوق انرژی وصول شده است

همچنین مبلغی معادل ۵۳۰ میلیون دلار از شرکت نفت ستاره ی خلیج فارس، بابت تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ی ملی وصول شده است.

بانک ملت در ۱۱ ماهه ی منتهی به پایان بهمن سال جاری حدود ۴۰۰ میلیون دلار از محل تسهیلات اعطایی به شرکت ملی نفت ایران و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی، درآمد شناسایی کرده است.

در آمد ناشی از تسهیلات اعطایی به شرکت های تابعه شرکت نفت، از محل منابع صندوق توسعه ی ملی در بازه ی زمانی منتهی به ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.