تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 16:07
کد خبر : 10042

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین اعلام کرد:

نئوبانک “فراز” در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

نئوبانک “فراز” در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود
اخبار پولی مالی- بانک ایران زمین آمادگی کامل دارد تا خدمات نئوبانکی را در اختیار افرادی که قصد راه‌اندازی این نوع بانک را دارند، قرار دهد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از توسعه پویا، فرهاد اینالوئی، معاون فناوری بانک ایران زمین با اعلام مطلب بالا افزود: بانک ایران زمین اولین بانک دیجیتالی کشور است. این بانک آمادگی کامل را دارد تا خدمات مورد نیاز نئوبانکی را در اختیار کسب و کارهایی که قصد راه‌اندازی این نوع بانک را دارند، قرار دهد. در اینجا نکته‌ای که لازم است به آن دقت شود این است؛ نئوبانک را باید صنعت ایجاد کند نه بانک. نئوبانک از سوی صنعت به سمت بانکداری حرکت می‌کند و ما می‌توانیم زیرساخت‌های نئوبانک را به بخش صنعت ارائه دهیم که در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در ادامه گفت: نام نئوبانک ایران زمین “فراز” است که در اوایل بهمن ما از آن رونمایی می‌شود. شرکت‌هایی که با انبوهی از مشتریان روبرو هستند، درخواست این خدمات را داشته و ما پس از بررسی های لازم این خدمات را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. بانک ایران‌ زمین همواره به دنبال عملیاتی سازی بانکداری دیجیتالی مبتنی بر پلتفرم یا همان Bank As A Platform (BAAP) بوده تا علاوه بر رفع نیازها و درخواست‌های مشتریان خود، در مسیر تحول دیجیتال به معنای واقعی گام بردارد و بر اساس همین تلاش‌ها بوده که ۱۶۰ پروژه در این بانک تعریف و به ۱۵ مگا پروژه تبدیل شد. در حال حاضر بانک ایران‌ زمین پروژه “فراز” را در دستور کار داشته و در هفته‌های پیش رو آن را رونمایی کرده و تمامی بنگاه‌های مشتری محور می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

اینالوئی درباره گستردگی خدمات “فراز ” گفت: فراز بخش‌های زیادی دارد، امنی چنل (Omni channel) ، بوم، کانتینر، کانال‌های ارتباطی، مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال و دیگر امکانات را شامل شده و می‌تواند همه این امکانات را در اختیار دیگر متقاضیان نیز قرار دهد.

وی افزود: برای احراز هویت غیرحضوری قبلا نیز موارد قانونی مطرح بود که باید مجوزها دریافت می‌شد. بانک مرکزی به‌عنوان ناظر باید اقداماتی انجام می‌داد که در حال حاضر این اقدامات صورت گرفته و بسترها آماده‌شده و بومی‌سازی نیز انجام‌شده است. در حال حاضر هم در نسخه موبایل بانک احراز هویت غیرحضوری موجود و فعال است.

فرهاد اینالویی در پایان تاکید کرد: از بانک مرکزی انتظار می‌رود در این زمینه قانون‌مند عمل کرده و با نظمی منسجم در سیستم، رگولاتوری و نظارت به راحتی انجام‌ شود تا بانک‌ها در این حوزه مشکلی نداشته باشند.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.