تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 14:38
کد خبر : 800

گزارش:

مدال طلا معاملات ماهانه گواهی سپرده کالایی به سکه رسید

مدال طلا معاملات ماهانه گواهی سپرده کالایی به سکه رسید
اخبار پولی مالی- در جریان معاملات مرداد ماه معامله‌گران تعداد ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۸۸۴ میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۶ و ۱۵۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش اخبار پولی مالی و به نقل از کالا خبر؛ در مرداد ماه مدال طلای حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید. در جریان معاملات ماهی که گذشت، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای بانک های آینده، رفاه، سامان، صادرات و ملت به ثبت رسید تا سکه طلا در این بازار مدال طلای معاملات ماهانه را کسب کند. به طوریکه طی مرداد ماه امسال ۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلای تحویل یک روزه مورد معامله قرار گرفت و ارزش بالغ بر ۹ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

طی مرداد ماه گذشته، تعداد ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۷۷ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از ۵۱۲ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال بین بازیگران بازار دست به دست شد تا این دارایی پایه پس از سکه طلا بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ماهانه را به ثبت برساند و دوم شود.

معامله‌گران در دو نماد معاملاتی انبارهای سحرخیز و طلای سرخ تعداد ۲۱۷ هزار و ۸۸۰ گواهی سپرده زعفران پوشال را خرید و فروش کردند تا ارزشی بیش از ۲۳ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال برای دارایی پایه مذکور ثبت شود. براساس این آمارها، زعفران پوشال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده سوم جدول معاملات مرداد ماه قرار گرفت.

آمارها حاکی از آن است که در دوره زمانی مورد بررسی ۳۶۱۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی انبارهای مه ولات و سبز دانه معامله شده و ارزش ۶.۶ میلیارد ریالی را رقم زده است.

معامله ۵۳۲۰ گواهی سپرده زیره سبز انبارهای دانش، کیمیابذر و مینوبذر نیز ارزشی بیش از ۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند.

معامله ۱۹۵ گواهی سپرده کشمش تیزابی تاکستان نیز ارزشی نزدیک به ۴۵ میلیون ریال را در پی داشت.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.