تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
45 بازدید
کد خبر : 8559

لزوم شکل گیری رقابت سالم میان بیمه گران

لزوم شکل گیری رقابت سالم میان بیمه گران
اخبار پولی مالی- فرهنگسازی بیمه باید از درون بیمه گران و با ارائه نرخ های درست در قبال خدمات درست و دقیق شکل بگیرد، به گونه ای که اعتماد مردم از طریق پرداخت به موقع خسارت جلب شود، چرا که فروش بیمه نامه با نرخ غیرفنی به نفع هیچ کس نیست.

به گزارش اخبار پولی مالی، علیرضا یزدان دوست مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با تاکید بر لزوم شکل گیری رقابت سالم میان بیمه گران بدون تکیه بر نرخ های غیرفنی، گفت: گرچه فرهنگ سازی بیمه ای برای عموم مردم الزامی است، اما ابتدا این بیمه گران هستند که باید درباره نرخ و شرایط بیمه نامه ها به نقطه مشترک برسند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، یزدان دوست که به همراه جمعی از مدیران منطقه و کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه ارس این شرکت حضور داشت، با بیان این که تا مردم آگاه نشوند، بیمه نمی خرند، خاطرنشان کرد: گرچه فرهنگ سازی بیمه به تبلیغات عمومی نیاز دارد، اما بیمه گران نیز نباید در این زمینه راه نادرست را انتخاب کنند.

او ادامه داد: فرهنگسازی بیمه باید از درون بیمه گران و با ارائه نرخ های درست در قبال خدمات درست و دقیق شکل بگیرد، به گونه ای که اعتماد مردم از طریق پرداخت به موقع خسارت جلب شود، چرا که فروش بیمه نامه با نرخ غیرفنی به نفع هیچ کس نیست.

یزدان دوست همچنین استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی در همه مناطق کشور به ویژه مناطق آزاد را خواستار شد و گفت: هزینه تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در کشور بالاست و بیمه گران نمی توانند به تنهایی آن را متحمل شوند، در حالی که می توان با ارائه تسهیلاتی، بیمه گران را در توسعه فرهنگ بیمه یاری نمود.

رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران نیز که در این مراسم حضور داشت با انتقاد از ارائه نرخ های غیرفنی که در نهایت بیمه گر و بیمه گزار را متضرر خواهد کرد، گفت: خوشبختانه در این باره انسجام خوبی در میان اعضای سندیکای بیمه گران شکل گرفته و امیدواریم روند حرفه ای تر شدن صنعت بیمه با سرعت بیشتری طی شود.

حجت بهاری فر ارائه نرخ های غیرفنی در رشته های بیمه ای دارای ضریب خسارت بالا را «خودزنی بیمه گران» توصیف و خاطرنشان کرد: فرهنگ غلط تخفیف باید از ادبیات بیمه گری حذف شود و بیمه گران باید درباره نرخ ها به نتیجه مشترک برسند.

وی ارائه نرخ های فنی و براساس دانش بیمه گری حرفه ای را موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه و نیز ارائه خدمات مناسب در زمان پرداخت خسارت دانست و اظهار کرد: شرکت بیمه آسماری از جمله شرکت هایی است که با ترکیب پرتفوی صحیح و تمرکز بر روی نرخ فنی، توانسته نه تنها خدمات خوبی به مشتریان ارائه کند، بلکه خود را از رقابت های ناسالم بازار نیز به دور نگه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینترنت بانک رفاه بیمه البرز بانک دی بانک دی بیمه سامان بانک سینا