تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 14:07
کد خبر : 21221

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

صدور گواهینامه های حرفه ای بازار پول در دستور کار بانک مرکزی

صدور گواهینامه های حرفه ای بازار پول در دستور کار بانک مرکزی
اخبار پولی مالی- دارندگان گواهینامه های حرفه ای بازار پول برای عضویت در کمیته های تخصصی شبکه بانکی از انجام مصاحبه های تخصصی معاف می شوند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی،‌ علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در مراسم اعطای اولین گواهینامه های حرفه ای بازار پول، توسعه تخصص گرایی در بازار پول را از اهداف مهم بانک مرکزی دانست و گفت: دارندگان گواهینامه های حرفه ای بازار پول برای عضویت در کمیته های تخصصی شبکه بانکی از انجام مصاحبه های تخصصی معاف می شوند.

صالح آبادی با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای توسعه تخصص گرایی فعالان بازار پول از سال گذشته برنامه های مشخصی را در دستور کار قرار داده است، گفت: توسعه آموزش های تخصصی پولی و بانکی توسط موسسه آموزش عالی بانکداری و برگزاری آزمون های حرفه ای و اعطای گواهینامه به پذیرفته شدگان، دو اقدام مهم بانک مرکزی در این راستا بوده است.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی تخصصی در زمینه های پولی و بانکی اعم از مدیریت ریسک، اعتبارات،‌ بانکداری اسلامی و … توسط موسسه آموزش عالی بانکداری برنامه ریزی و اجرا می شود و علاوه بر آن آزمون های گواهینامه حرفه‌ای نیز توسط بانک مرکزی برگزار و گواهینامه ها به پذیرفته شدگان در آزمون ها اعطا می شود.

صالح آبادی تاکید کرد: دارندگان این گواهینامه ها از شرکت در مصاحبه های اختصاصی برای عضویت در کمیته های تخصصی بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی اعم از تطبیق،‌ ریسک،‌ حسابرسی داخلی و … معاف هستند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.