تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 12:20
کد خبر : 21236

با اولویت تامین برق داخل کشور تحقق می یابد؛

صادرات برق تولیدی بخش‌خصوصی در انتظار تاییدیه شورای نگهبان

صادرات برق تولیدی بخش‌خصوصی در انتظار تاییدیه شورای نگهبان
اخبار پولی مالی-صادرات برق تولیدی بخش خصوصی پس از تاییدیه شورای نگهبان برای اجرا به وزرات نیرو ابلاغ می شود

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از دیوان اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص وضعیت برق کشور گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور پایدار است و هیچ خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت اول تامین برق داخل کشور است، افزود: صادرات برق تولیدی بخش خصوصی با اولویت منابع تجدیدپذیرها نیازمند تاییدیه شورای نگهبان استکه پس از تایید به دولت و وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

ماده ۱۹ این طرح بدین شرح است: وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تأمین برق مورد نیاز داخلی طبق برنامه اعلامی سالانه، مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی بویژه برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر صادر کند .

مشروط بر آنکه با سیاست های صادراتی دولت مغایرت نداشته باشد .سوخت مورد نیاز برای تولید برق صادراتی نیروگاه های حرارتی با نرخ صادراتی محاسبه می شود و هزینه انتقال آن برای صادرات (به استثنای برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر) مطابق تعرفه اعلامی توسط شرکت مادر تخصصی توانیر تعیین می شود.ماده ۲۰ این طرح پس از بررسی در صحن علنی برای تحقیق بیشتر به کمیسیون انرژی ارسال شد در این ماده مقرر شده بود که وزارت نیرو برای مشترکین پرمصرف برق، کنتور هوشمند نصب کند و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت کند که رییس مجلس با این موضوع مخالفت کرد و این ماده به کمیسیون ارجاع شد. در ماده ۲۱ آمده است:لایحه قانونی بخشودگی بهای برق مشترکین خانگی کم مصرف مصوب ٨ اسفند ١٣۵٧ و اصلاحات بعدی آن و لایحه راجع به اجازه تعیین نرخ برق برای مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف مصوب ٢٠ تیر ١٣۶٠از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسخ می شوند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.