تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 12:53
کد خبر : 8064

گزارش:

شفافیت اصل راهبردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

شفافیت اصل راهبردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
اخبار پولی مالی- یکی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر تعداد مشتریان و منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اقدامات این بانک برای شفاف‌سازی درباره عملکرد خود است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک سعی کرده شفافیت را نه به‌عنوان یک شعار، بلکه به‌عنوان الزامی اساسی مد نظر قرار دهد و در این راستا اقدامات مختلفی را انجام داده است.
اکنون که به‌تازگی چهاردهمین سالروز تأسیس این بانک را پشت سر گذاشته‌ایم، اقدامات این بانک در راستای شفاف‌سازی عملکرد خود را مرور می‌کنیم.
نخستین و مهم‌ترین مورد انتشار مداوم و به موقع صورت‌های مالی است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌طور مستمر صورت‌های مالی حسابرسی نشده خود را هر سه ماه یک بار روی وب‌سایت خود قرار می‌دهد. همچنین صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک نیز به‌محض تصویب شدن از سوی مجمع عمومی روی وب‌سایت بانک قرار می‌گیرد؛ به‌طوری که اکنون صورت‌های مالی حسابرسی شده سال‌های گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی نشده سه ماهه نخست و سه ماهه دوم سال جاری از طریق وب‌سایت این بانک (www.qmb.ir) در دسترس عموم قرار دارد.
گفتنی است این بانک در طول سال‌های گذشته، از نخستین برگزارکنندگان مجامع شبکه بانکی بدون هیچ بند حسابرسی بوده است.
با این همه، ممکن است مشتریان، پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و… اطلاعاتی را نیاز داشته باشند که در صورت‌های مالی ذکر نمی‌شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سه شاخص مهم تعداد مشتریان، تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی را نیز به‌صورت ماهانه روی وب‌سایت خود به‌روز رسانی می‌کند. این اطلاعات در صفحه «روش کسب‌وکار بانک» قابل مشاهده است.
همچنین اطلاعاتی همچون تعداد شعب فعال، تعداد خودپردازها و پایانه‌های فروشگاهی، نسبت مطالبات به کل تسهیلات و نسبت کفایت سرمایه نیز در صفحه «پیشینه بانک» در دسترس شما قرار دارد.
علاوه بر این، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از فعال‌ترین بانک‌های کشور در حوزه اطلاع‌رسانی عمومی است و بسیاری از آمار و اطلاعات مربوط به حوزه‌های خاص عملکردی مانند تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده در بخش‌هایی همچون ازدواج، توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی و… را نیز به‌صورت مستمر منتشر می‌کند.
مجموعه اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای شفاف‌سازی فعالیت خود موجب شده اعتماد عمومی به این بانک بیش از پیش افزایش یابد و این مهم را در دو شاخص تعداد مشتریان و منابع بانک می‌توان مشاهده کرد. در حال حاضر تعداد مشتریان بانک به حدود ۱۱.۵ میلیون نفر رسیده و منابع بانک نیز از مرز ۷۳۰هزار میلیارد ریال عبور کرده است.
این بانک شفاف‌سازی را در هر دو حوزه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی انجام داده است. سامانه غدیر به کارکنان بانک این امکان را می‌دهد که شاخص‌های مختلف از جمله منابع و مصارف کل بانک، شعب و استان‌های مختلف را در هر لحظه رصد کنند و ضمن اطلاع از وضعیت کلی بانک و شعبه فعالیت خود، برای بهبود فعالیت‌ها و دست‌یابی به اهدافشان برنامه‌ریزی کنند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.