تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 11:57
کد خبر : 5449

گزارش عملکرد اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در پایان شهریور ماه:

رشد ۴۳ درصدی تسهیلات اعطایی

رشد ۴۳ درصدی تسهیلات اعطایی
اخبار پولی مالی- مجموع تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در شش ماه اول سال جاری به میزان 89،600 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم 62،580 میلیاردریال به میزان 43 درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از معاونت اعتبارات این بانک ، مجموع تسهیلات اعطایی بانک در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۹،۱۲۴ میلیاردریال بوده است.
همچنین مانده تسهیلات بانک تا پایان شهریور ماه سال جاری ۶۴۸،۴۴۴ میلیاردریال است که درصد رشد نسبت به پایان سال قبل ۷.۸درصد است.
براساس این گزارش مانده تسهیلات بانک در بخش ریالی تاپایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰، معادل ۱۰۱،۰۴۱میلیارد ریال و مانده تسهیلات بانک در بخش ارزی برابر با ۳،۴۳۶ میلیون دلار است.
این گزارش می افزاید : تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی تا پایان شهریورماه سالجاری بالغ بر ۲۲،۳۵۹ میلیاردریال بوده است. بانک تا پایان شهریورماه از منابع داخلی ۶۷،۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به شرکت های تولیدی در پایان شش ماه اول سال جاری ۸۸،۱۴۷ میلیاردریال بوده است که ۹۸ درصد کل تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص می دهد.
تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به شرکت های کوچک و متوسط تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به ۱۵،۹۰۴ میلیاردریال بالغ شده و این عدد در پایان سال گذشته ۱۶،۸۵۵ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.