تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 9:54
کد خبر : 1824

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد::

رشد ۳۲ درصدی مطالبات شرکت های بیمه از بیمه گذاران

رشد ۳۲ درصدی مطالبات شرکت های بیمه از بیمه گذاران
اخبار پولی مالی- صنعت بیمه، صنعت حساسی است و اگر فساد در آن رخنه کند، اعتماد مردم به این صنعت کاهش می یابد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی درنشست هم اندیشی هیأت عامل بیمه مرکزی و شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران از رشد و تحولات مثبت صنعت بیمه در سال های اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با همدلی و هماهنگی و بهره گیری از نیروی انسانی فنی و کارآمد توانسته به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست با استناد به گزارش های تحلیلی منتشر شده از سوی اداره آمار بیمه مرکزی گفت: مجموع پرتفوی صنعت بیمه با احتساب شرکت آتیه سازان حافظ در سال ۹۹ با ۴۰ درصد رشد روبرو بوده است. همچنین خسارات پرداختی نسبت به سال قبل ۳۶ درصد رشد یافته اما خوشبختانه نسبت خسارت ۴.۶درصد کاهش یافته است. حقوق مالکان نیز از ۹ هزار میلیارد تومان به ۴۲ هزار میلیارد افزایش یافته و رشد ۳۶۶ درصدی داشته است. ضریب ترکیبی از ۹۹ درصد به ۹۸ درصد رسیده که با یک درصد کاهش روبرو بوده است و سود شرکت های بیمه از ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.

سلیمانی خطاب به مدیران عامل شرکت های بیمه گفت: هدف صنعت بیمه خدمت رسانی و ایجاد آرامش در جامعه است، اما این هدف نباید باعث رواج نرخ شکنی میان شرکت های بیمه شود. ما در بیمه شخص ثالث سعی کردیم، جهت رفاه حال هموطنان نرخ این بیمه نامه را متناسب با نرخ دیه جدید افزایش ندهیم اما نرخ شکنی های دیگر در سایر رشته ها به خصوص بیمه درمان تکمیلی به صلاح صنعت بیمه نیست و شرکت ها باید در سندیکا یک حدبهینه را برای این رشته ها در نظر بگیرند و به توافق برسند .

وی با اشاره به مطالبات ۳۲ درصدی شرکت های بیمه از بیمه گذاران گفت: این آمار خوبی نیست و شرکت های بیمه باید نسبت به مدیریت این مطالبات اقدام کنند.

سلیمانی از رشد سه رقمی حق بیمه در سه شرکت بیمه البرز، رازی و دی در ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ابراز خرسندی کرد و گفت: در شرکت بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه و باران نیز این رشد سه رقمی بوده که نشان دهنده حرکت رو به جلو این شرکت ها است. وی با توجه به آمار، سه رشته کشتی، درمان و بدنه اتومبیل را پر خسارت ترین رشته های بیمه ای در ۵ ماه گذشته اعلام کرد.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای از سوی مدیران صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه، صنعت حساسی است و اگر فساد در آن رخنه کند، اعتماد مردم به این صنعت کاهش می یابد.

سلیمانی با اشاره به ایجاد کمیته صیانت و کمیته ارزیابی عملکرد در بیمه مرکزی گفت: عملکرد شرکت های بیمه و مدیران آنها در این کمیته بررسی می شود و شرکت هایی که دارای امتیاز منفی هستند باید با ارائه برنامه های اصلاحی، نسبت به حل مشکلات اقدام کنند. مدیران فنی تعدادی از شرکت های بیمه، تاییدیه فنی از بیمه مرکزی را کسب نکرده اند که مدیران عامل باید به این موضوع نیز در اسرع وقت رسیدگی کنند.

سلیمانی ضمن تقدیر از زحمات شبکه فروش در توسعه و گسترش فرهنگ بیمه در جامعه گفت: مدیریت شبکه فروش نماینده های بیمه برای ما بسیار ارزشمند هستند و باید مدیران شبکه فروش برای این حلقه گسترده و مهم صنعت بیمه برنامه های راهبردی و آموزشی در نظر بگیرند.

وی افزود: صنعت بیمه به حدود ۲۰۰هزار بازاریاب نیاز دارد و باید شبکه فروش صنعت بیمه به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد. اما این افزایش باید همراه با نظارت و آموزش باشد. شرکت های بیمه باید برنامه های خود را برای مدیریت شبکه فروش ارائه دهند تا بیمه مرکزی بتواند با استناد به این برنامه های سالانه به شرکت های بیمه متقاضی مجوز نماینده ارائه نماید.

سلیمانی با اشاره به برنامه حذف نسخه فیزیکی نسخه های درمان گفت: این موضوع کار را برای شرکت های بیمه سخت تر می کند و از الان باید زیرساخت های لازم در بخش خسارت بیمه های درمان تکمیلی را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، رفت و آمدها کاهش یافت و فرصت مناسبی برای تکمیل فرآیند آسان سازی بیمه افرادی که به ایران وارد می شوند فراهم آورد. لذا شرکت های بیمه باید از این فرصت که با همکاری خوب وزارت کشور و نیروی انتظامی و سایر مراجع رسمی صورت گرفته بهره مند شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص بیمه های اتکایی گفت: سیاست های بیمه مرکزی بر کاهش سهم اتکایی است چرا که بیمه مرکزی بودجه لازم برای اداره سازمان خود را دارد و این تفکر که بودجه اتکایی صرف امور اداری و مالی بیمه مرکزی می شود نادرست است..

سلیمانی خصوص استفاده از اوراق بدهی در بازارهای مالی گفت: پیشنهاد می شود طبق آیین نامه ۹۷سرمایه گذاری شرکت های بیمه نیز اوراق بدهی را در سبد سرمایه گذاری خود وارد کنند تا ازبازدهی مناسب تری برخوردار شوند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.