تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 14:19
کد خبر : 7605

در پایان معاملات امروز اتفاق افتاد؛

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس
اخبار پولی مالی- شاخص کل بورس در معاملات ۱۷ اذر در روز بازگشایی نماد دو غول خودروسازی با رشد ۱۱ هزار واحدی به جایگاه ۱ میلیون و ۳۴۹ هزار واحد دست یافت.

به گزارش اخبار پولی مالی، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) با رشد ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحدی در رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۱۶۵ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۴۴ واحد مثبت شد و به عدد ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد دست یافت. بیش از ۴۰۰ هزار فقره معامله به ارزش ۳.۳ میلیارد تومان امروز انجام شد و ارزش کل بازار به ۵.۴ هزار هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

«فملی»، «فولاد» و «خودرو» در رأس نمادهای اثرگذار در معاملات امروز بوده‌اند. شستا نیز در زمره پرتراکنش‌ترین معاملات امروز قرار گرفت ولی در لحظات پایانی رشد ارزش سهام آن صفر شد. علاوه بر این، خودرو امروز در یک ساعت پایانی بازار بازگشایی شد، با توجه به اینکه بدون دامنه نوسان معاملات آن ثبت شد، با رشد ۶.۴ درصدی ارزش سهام مواجه شد.

نماد «خبهمن» نیز از دیگر نمادهای با رشد نزدیک ۵ درصد در معاملات امروز بود. فرابورس ۷۳ واحد مثبت شد و به جایگاه ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد دست یافت. خودرویی‌ها با ۵۳۳ میلیارد تومان ارزش معاملات امروز برترین گروه صنعت بودند و در ادامه گروه فلزات اساسی و شیمیایی با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در دقایق پایانی معاملات امروز ۲ نماد «خودرو» و «خساپا» به عنوان نماگر سهام دو غول خودروسازی داخلی، پس از یک ماه تعلیق، بازگشایی شدند.

بازگشایی بدون دامنه نوسان این دو نماد درست دقایقی پس از اعلام افزایش قیمت درب کارخانه محصولات این دو خودروساز صورت گرفت.

پیش بینی برخی کارشناسان بازار سرمایه، ادامه رشد بازار در نخستین روزهای هفته آتی به مدد بازگشایی نمادهای خودروسازان است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.