تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 11:45
کد خبر : 8245

با ثبت معامله 2 میلیون و 76 هزار تن محصول رقم خورد؛

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا
اخبار پولی مالی- در هفته منتهی به 26 آذر ماه 2 میلیون و 76 هزار تن انواع کالا به ارزش 148 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد 4 و 3 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۵۴۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۱ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۱۵۳ تن سیمان، ۲۴۷ هزار و ۵۰۲ تن فولاد، ۸۶ هزار تن آهن اسفنجی، ۴۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۰ هزار و ۱۲۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۴۲۰ تن مس، ۲ هزار تن شمش چدن، یک هزار و ۱۴۵ تن روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها و یک کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۵۲۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۰۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۴۷ هزار تن قیر، ۸۰ هزار و ۴۰۷ تن مواد پلیمری، ۵۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲۹ هزار و ۴۸۲ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۶۴۱ تن روغن پایه، یک هزار تن سلاپس واکس، ۵۲۰ گوگرد، ۱۵۰ تن آرگون و ۴۸ تن عایق رطوبتی معامله شد.

همچنین ۵ هزار و ۳۹۵ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.